Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 01:07
  #361
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Bäst: Levande Begravd, Den Japanska Schungamålningen, Money Man.

Sämst:


Sedan gillar jag inte heller att dom har ersatt Gunvald med någon norrman, Steinar. Jag har inte sett filmerna med Steinar och kommer inte göra det heller. Dom borde lagt ner serien i stället för att ta död på Gunvald, särskilt eftersom den senaste säsongen med Gunvald är dålig: Familjen, Rum 302, Invasion och Sjukhuset.

Beck med Haber och Persbrandt var ömsom vin, ömsom piss. Kvantitet före Kvalitet, vissa av filmerna är dock grymt spännande och coola.
Citera
2017-08-17, 01:54
  #362
Medlem
storpungens avatar
Bäst: Hämndens Pris: Shanti Roney som polismördaren Dag. Väldigt bra. Var något kontroversiell då den kom inte så långt tid efter Malexandermorden.

Sämst: En hel del.
Citera
2017-08-17, 20:40
  #363
Medlem
En av de jag tycker har intressant story som skulle kunna göras till en mycket spännande film men som inte nådde sin potential är spår i mörker.
Citera
2018-03-30, 23:13
  #364
Medlem
Libertarismuss avatar
Svårt att säga vilken som är den sämsta. Den japanska shungamålningen är i alla fall den mest pretentiösa. Men som vanligt blir filmerna sämre och sämre ju flera säsonger som görs. Den senaste säsongen är ju bara skräp.

Jag gillar Spår i mörker, okej. Har du något problem med det?
Citera
2018-03-31, 10:40
  #365
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Svårt att säga vilken som är den sämsta. Den japanska shungamålningen är i alla fall den mest pretentiösa. Men som vanligt blir filmerna sämre och sämre ju flera säsonger som görs. Den senaste säsongen är ju bara skräp.

Jag gillar Spår i mörker, okej. Har du något problem med det?

Själv har jag inget som helst problem med Spår i mörker då det är min favorit i serien likaså, men å andra sidan frågade du inte mig heller.

De senaste filmerna är väl OK på sin höjd, men väldigt mycket politisk korrekthet, feminism och alltmänt genustrams som vi klarade oss utan tidigare då Rolf och Cilla Börjlind stod för manusarbetet, det var ju tack vare dom två som Beck-filmerna från början med Haber och Micke P blev så pass bra.
Citera
2018-04-07, 11:24
  #366
Medlem
bästa är ju the money man (filmen där gavling sittandes på knä med tvål i käften fruktar för sitt liv )

sämsta måste vara mannen med ikonerna
Citera
2018-07-14, 21:30
  #367
Medlem
kristofferGs avatar
Hämndens pris är absolut bäst.
Citera
2018-09-20, 07:48
  #368
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Bäst: Levande Begravd, Den Japanska Schungamålningen, Money Man.

Sämst:


Sedan gillar jag inte heller att dom har ersatt Gunvald med någon norrman, Steinar. Jag har inte sett filmerna med Steinar och kommer inte göra det heller. Dom borde lagt ner serien i stället för att ta död på Gunvald, särskilt eftersom den senaste säsongen med Gunvald är dålig: Familjen, Rum 302, Invasion och Sjukhuset.

Beck med Haber och Persbrandt var ömsom vin, ömsom piss. Kvantitet före Kvalitet, vissa av filmerna är dock grymt spännande och coola.

Har bara sett första filmen med Steinar, men tycker den var långt bättre än sista säsongen med Gunvald och X-antal andra filmer också. Det har gjorts många Beck och kvaliteten har varierat mycket från film till film. Varför så emot Steinar om du inte ens sett filmerna?
Citera
2018-09-20, 20:06
  #369
Medlem
JackBurtons avatar
Bäst: Mannen På Taket

Sämst: Alla med Peter Haber
Citera
2018-11-08, 22:30
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Är det bästa skådisen som Beck eller bästa Beck film som frågas efter?

Svarar på båda!

Bästa skådisen som Beck: Peter Haber, tycker Carl Gustav Lindsteds är dålig som Beck, Gösta Ekman för trött och inte trovärdig.

Bästa Beck filmen: Money Man, med Lennart Hjulström som Money Man och scenen när Gunvald hälsar på honom i duschen är en klassiker och den coolaste scenen i svenskfilm.

Fast Stockholm Marathon är också väldigt nära toppen tillsammans med Money Man.
Jag instämmer med Money man, även hämdens pris är riktigt bra! På senare tid är även filmen:I guds namn en av dom bästa Beck filmerna samt: Den svaga länken och Skarpt läge! Tack och god natt
__________________
Senast redigerad av Kimson941 2018-11-08 kl. 22:31. Anledning: Feltryck
Citera
2018-11-09, 14:07
  #371
Medlem
lampross avatar
Bästa Beck var Spår i mörkret.

Replik ur filmen. Gunvald Larsson intervjuar en pojke som vet något. Pojken säger att han har en kompis som heter Annika: "Hon är hård och besynnerlig..."

Denna replik har satt sig i minnet som en symbol för "bra manus, bra regi".
Citera
2018-11-09, 14:12
  #372
Medlem
Bizmarcks avatar
Alla filmer där Gösta Ekman spelar Beck är bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback