Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-25, 20:48
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManSomKan
Kava kommer aldrig bli klassat som drog i Sverige. Effekterna är så svaga. Ni som vill ha något slags rus kommer bli besvikna.

Är kava fortfarande lagligt i Sverige? Nu har tullen konfiskerat min men hoppas att jag får loss min iaf .
Citera
2017-08-21, 19:06
  #86
Medlem
SmilesGBs avatar
ImmortalDon: Fick samma problem jag också att det står, under tullbehandling.

Fick du loss de?

/Smiles
Citera
2017-08-22, 05:44
  #87
Medlem
DjDoggs avatar
Trodde jag blivit lurad första gången jag köpte kava, eller att tullen tagit det och förstört det eller något. Fick reship från butiken som visade sig vara reko (från en butik inom EU) och detta paket anlände inom en vecka. Efter ett par månader får jag ännu ett paket i lådan med ett öppnat paket kava och en lapp där analys visat att ämnet i paketet innehöll så kallade kavaeiner(?) något sådant men att det inte är narkotikaklassat men "KAN vara läkemedelsklassat", de hade alltså inte ens kollat upp om det var läkemedelsklassat eller ej. Antar att det var papper från analysen som skickats till tullen och sedan vidarebefodrats i min försändelse? Antar även att nån vettig tullpersonal såg "inte narkotikaklassat" och skickade vidare försändelsen utan komplikationer, de har värre saker att ta itu med. Varför de inte förstörde innehållet med någon vag ursäkt att "man inte kan fastställa att innehållet inte skulle förtäras och missbrukas" har jag ingen aning om.

Kava är i alla fall en mycket potent växt om man bara lär sig hur man skall brygga te på rätt sätt. Inget jag tyckte om såvärst mycket men beroendepotentialen är verkligen minimal. Suget var verkligen 0 att återdosera eller använda dagen efter.

Edit: Läser folk som påstår att kava inte skulle ge så mycket effekt. FEL. Fel bryggteknik (finns tutorials på youtube) eller fel dosering är vad jag gissar på. Otroligt många känner även så kallad reverse tolerance på kava, dvs det krävs några gånger innan det ger effekt. Man kan bli ORDENTLIGT svängd på kava, men den kan inte riktigt jämföras med andra GABA-droger. Finns massor att läsa på http://kavaforums.com/forum/ för den intresserade.

Frid!
__________________
Senast redigerad av DjDogg 2017-08-22 kl. 05:50.
Citera
2017-10-02, 21:14
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManSomKan
Kava kommer aldrig bli klassat som drog i Sverige. Effekterna är så svaga. Ni som vill ha något slags rus kommer bli besvikna.

Nja tycker tvärtom att ruset är ett av de mer tydliga jämfört med andra gabadroger. Kanske inte det tyngsta alls men känns rätt bra och starkt i bra dos, inget man skulle kunna ta för placebo om det är bra kvalité på kavan.

Väldigt mjukt(och muskelrelaxerande) och ångestdämpande. Även lite antidepressivt (verkar också vara en maoi bland de aktiva ämnen). Underlätta det sociala en del också.

Har lite kava påväg från en inrikesshop, för att se om det har kvar samma goda effekt (var flera år sen jag prövade). Är extrakt med 40% kavalectoner samt med damianaextrakt i.

Tänkte kanske skulle bli en nice sak att blanda med valeriana, passionsblomma och l-theanin. Prövar såklart enskilt först för att se styrkan.

Tyckte att ruset liknade dia/klonazepam men ännu skönare på något sätt. Skriver här när jag har prövat igen då jag inte minns det värst mycket från många år sedan då jag tog det(jag prövade även då att mixa med Kratom och det var en riktigt bra kombination).
Citera
2017-10-05, 21:49
  #89
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Nja tycker tvärtom att ruset är ett av de mer tydliga jämfört med andra gabadroger. Kanske inte det tyngsta alls men känns rätt bra och starkt i bra dos, inget man skulle kunna ta för placebo om det är bra kvalité på kavan.

Väldigt mjukt(och muskelrelaxerande) och ångestdämpande. Även lite antidepressivt (verkar också vara en maoi bland de aktiva ämnen). Underlätta det sociala en del också.

Har lite kava påväg från en inrikesshop, för att se om det har kvar samma goda effekt (var flera år sen jag prövade). Är extrakt med 40% kavalectoner samt med damianaextrakt i.

Tänkte kanske skulle bli en nice sak att blanda med valeriana, passionsblomma och l-theanin. Prövar såklart enskilt först för att se styrkan.

Tyckte att ruset liknade dia/klonazepam men ännu skönare på något sätt. Skriver här när jag har prövat igen då jag inte minns det värst mycket från många år sedan då jag tog det(jag prövade även då att mixa med Kratom och det var en riktigt bra kombination).
Håller också på att testa kava från den inrikes shop du talar om. Behöver typ 4 kapslar av dessa för att bli lite skön på kvällen efter en lång dag. Men jag är lite rädd för leverproblem som jag läst vissa kan få av kava. Vet inte hur mycket man kan ta av deessa för att det ska vara säkert så jag avaktar lite nu med mina experiment. Men uppdatera gärna tråden med vad du tyckte om dessa 40% kapslar.
Citera
2017-10-05, 22:10
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Håller också på att testa kava från den inrikes shop du talar om. Behöver typ 4 kapslar av dessa för att bli lite skön på kvällen efter en lång dag. Men jag är lite rädd för leverproblem som jag läst vissa kan få av kava. Vet inte hur mycket man kan ta av deessa för att det ska vara säkert så jag avaktar lite nu med mina experiment. Men uppdatera gärna tråden med vad du tyckte om dessa 40% kapslar.

De är helt ok, inte det starkaste (t.ex. phenibut är starkare men har andra nackdelar istället och är inte naturligt som kava) dock funkar det för att varva ner på kvällen mot lättare insomnia/oro. Verkar hjälpa den sociala biten lite också.

Jag häller innehållet i soyamjölk (då det är fettlösligt), munnen domnar på ett roligt sätt utav kava. Det är så kava ska intas traditionellt. Jag tar 4-6 kapslar dock...

Verkar nice som en booster för andra gaba-substanser. Kanske skulle passa till Kratom kan jag tänka mig då tyngre preparat skulle ta över stället för att synergera.

Vill dock pröva ett fullspektrum extrakt(vet ej om detta är det).

Det det levern har jag läst har varit när de använt hela plantan(och detta var bara en period nu måste återförsäljare utav kava följa riktlinjerna utav det jag förstått) och inte bara roten. Kan inte tänka mig att det är sämre än paracetamol för levern.

Druckit min kopp kava och ska bädda ner mig strax.
Citera
2017-10-28, 15:52
  #91
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaroh
Har läst en hel del om kava nu, och är grymt sugen på att beställa lite för att komma bort från alkoholen..
Någon som har en grön sida (av egen erfarenhet) som säljer högkvalitativ kava utan dom här bladen o joxxet som orsakade leverproblem?

Dricker kava 3-5 dagar i veckan. Det tar ett tag att bli vän med effekterna, antingen gillar man det, eller så hatar man det mer eller mindre.
Det är en väldigt mild drog, men kan fortfarande vara väldigt stark for vad det är.
Drick inte mer än en kopp var 10-20 minut helst, for mkt kommer bara sluta med illamående. Jag koper mest Stone från Nakamalathome, kava Supreme från Kavafied eller om jag är fattig kava kings lateral root från iherbs.
For mängder av mer info bli medlem i kavaforums.com Där finns all info du kan tänkas vilja ha.
Du kan också kolla the Kavasseurs video blog reviews på youtube eller läsa dem på hans hemsida.
Citera
2017-10-28, 17:00
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Dricker kava 3-5 dagar i veckan. Det tar ett tag att bli vän med effekterna, antingen gillar man det, eller så hatar man det mer eller mindre.
Det är en väldigt mild drog, men kan fortfarande vara väldigt stark for vad det är.
Drick inte mer än en kopp var 10-20 minut helst, for mkt kommer bara sluta med illamående. Jag koper mest Stone från Nakamalathome, kava Supreme från Kavafied eller om jag är fattig kava kings lateral root från iherbs.
For mängder av mer info bli medlem i kavaforums.com Där finns all info du kan tänkas vilja ha.
Du kan också kolla the Kavasseurs video blog reviews på youtube eller läsa dem på hans hemsida.

Kava är mild men det är det som gör att jag gillar det. Man blir påverkad men inte väck, och skönt är det.

Det verkar som alla shoppar du skrev är utrikes(?), vet du något inrikes? Känns ju som att det är risk att det blir taget i posten om det är utrikes.

Mvh
Citera
2017-11-21, 16:57
  #93
Medlem
storpungens avatar
Hur är det med tullen och Kava i dagens läge?
Citera
2017-11-21, 22:12
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Hur är det med tullen och Kava i dagens läge?
Läs: (FB) kava kava

Helt OK.
Citera
2017-12-22, 21:58
  #95
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratomss
Läs: (FB) kava kava

Helt OK.
Kontaktade kava.com och frågade varför dom inte skickar till Sverige längre. Skickade efter därifrån i slutet av oktober. Antagligen det korrupta Läkemedelsverket som är på offensiven.

Citat:
Hi,

Thank you for contacting us. Unfortunately, Sweden had to be removed from our shipping list due to change in Swedish Laws. All of our packages have been returned, as Sweden put Kava on their ban list, and it is impossible to import it. Only due to Medical reasons, as I know off.

I am sorry, but this is out of our hands. I wish you all the best and please let me know if there is anything else I can help you with.
__________________
Senast redigerad av storpungen 2017-12-22 kl. 22:04.
Citera
2017-12-28, 16:45
  #96
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Kontaktade kava.com och frågade varför dom inte skickar till Sverige längre. Skickade efter därifrån i slutet av oktober. Antagligen det korrupta Läkemedelsverket som är på offensiven.

Har du hittat något alternativ? Varit intresserad av att mixa kava med fenibut nu ett tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback