2006-07-09, 20:30
Medlem
Hejsan!

Jag kör senaste MSN Messenger sen en tid tillbaka.

Problemet jag har är att när jag tar emot en fil oavsett vad förutom bilder så kommer det upp en liten ruta när filen har laddats ner där det står att filen kan skada datorn etc, det enda alternativ man har är trycka OK.

Saken är den att när man väl tryckt OK så sparas inte filen i "Mina mottagna filer" utan den försvinner direkt..

Jag vet att man kan få bort detta skydd men jag minns inte hur/vad man gjorde för detta..

Skulle vara tacksam om nån kunde svara på det
Citera
2006-07-09, 21:00
Medlem
pröva o kopiera filen till en annan mapp först så får du se att det funkar före du trycker okej!?
Citera
2006-07-09, 21:20
Medlem
Tizors avatar
Är det inte sånt extremt knas i Windows Live Messenger?
Citera
2006-07-09, 22:46
Medlem
DeGes avatar
Hej!

Du får patcha din msn messenger, med msn mess patch, som tar bort dessa begränsningar. Väldigt enkelt, se bara till att din version av messenger är samma som den på patchen.

Den kan du hitta på www.mess.be

http://www.mess.be/msnmessengerfaq/i...ers_again.html
Citera
2006-07-10, 01:22
Bannlyst
Hmm.

När du trycker på den blåa länken efter nedladdningen, är det då den försvinner?

För i sånna fall behöver du bara öppna "Mina mottagna filer" och trycka på filen därifrån istället för den blåa länken.

Tryck på den blåa länken och det finns en chans att skiten raderas pga säkerhetsrisk typ.

Det problemet fick jag när jag installerade SP2 och annat skit, samt Windows live messenger.
Citera
2006-07-10, 05:40
Medlem
Likadant för mig som radikal...
Jag trycker bara på filen inte den blåa länken och då funkar det
Citera
2006-07-10, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tizor
Är det inte sånt extremt knas i Windows Live Messenger?

Har funnits sen MSN Messenger 7.0 om jag inte minns helt fel. Vet till 100% att 7.5 har det iaf.
Citera
2006-07-10, 06:52
Medlem
Brillans avatar
Du behöver inte patcha din messenger. MSN gör så med vissa filtyper t.ex. wav (man kan ju undra varför). Se till att du inte klickar på filen när du fått den utan går till mappen och öppnar den där manuellt istället så tar i alla fall inte min messenger bort den.
Citera
2006-07-11, 13:46
Medlem
ta hem senaste patchen från www.a-patch.tk

Och ändra det du vill ändra. Jag kör med det, fungerar hur bra som helst.

Iofs använder inte jag det där sketna Live eller vad det heter, tyckte det var så fult..

Men det kanske finns en patch till den versionen också.
Citera
2006-07-11, 14:13
Medlem
x0rs avatar
Här har du en guide som fixar problemet: http://www.flashback.org/showthread.php?t=331077
Citera
2006-07-11, 14:15
Medlem
quantlaps avatar
Alternativt kan du se till att avsändaren 'zipar' filen innan han skickar.

Högerklickla på filen - Skicka till - Komprimerad mapp
Citera
2009-03-01, 13:21
Medlem
KiMp4s avatar
Annan MailAdress

Jag vill logga in med en annan adress tex. en annan @... Asså min är @vampe.se med kan inte logga in :S Jag vet massa polare som som andra adresser än @hotmail @Live @msn! Men hur gör man för att det ska funka med andra??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in