Citat:
Ursprungligen postat av Spahzer
Läget är så att jag sitter på ett Telia 0,5 anslutning, ett vanligt ADSL.
Jag vill naturligtvis ha mer att surfa på, och farsan har sagt att han betalar om jag hittar ett bra erbjudande o så.
Vi har fiberkabel indragen i huset, dock är den tom, dvs inte blåst nått fiber in i den än.
Frågan är vad som är mest prisvärt och värt i allmänhet, farsan säger att fibern kommer ju lätt hålla längst, för telejacksinternet är ju begränsat och i framtiden när det kommer bättre så är det lika bra att ha startat med fiberkabeln.
Men hur är det att uppgradera telias? det är det smidigaste tycker jag, slipper vänta så jävla länge och så?
Andra alternativ?
Snabbt, billigt, säkert, bra avtal helt enkelt...
Det tar kan ta upp till 24 timmar att uppdatera ditt Telia abonnemang, dock brukar det ta ca 15-30 minuter, sen startar du om modemet. Snabbt och smidigt.
Sen måste ni ju inte låsa abonnemanget, dvs ni kan säga upp abonnemanget med en månads varsel, när jag jobbade på Telia så verkade dom flesta dock välja att låsa sitt abonnemang på 18 månader för att få ett "gratis" modem värt ca 800:- men som sagt, du kan ifall du inte har ett låst abonnemang nu, skriva t.ex 8/1 som ett tillsvidare avtal där du kan säga upp det med en månads varsel som sagt.
Så skaffa ett snabbare ADSL och sen när ni får fiber möjligheten så kan ni säga upp ADSL och byta.