2010-01-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuggedManiyak
jag bor i hässelby, bara luffare här. visst händer småsaker ibland som bråk och sånt, men det har knappast ghettostatus som typ ken ring får det att låta som. det finns inget ghetto i sverige, jag menar innerstan har ju mkt mer brott än förorten, som är ett MEDELKLASS BOENDE

rinkeby, hässelby, alby - medelklass boende
compton, south bronx - ghetton
kingston, bombay - slum

Medelklass är det säkerligen med, men det finns nog många ur socialgrupp 3 i den skaran också. Jag säger ABSOLUT INTE att det är ghettostatus på våra förorter, men rätt många lever inte upp till medelklass.
Citera
2010-01-22, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vukovic
Norsborg och Tensta är nog värst.

Norsborg är djävulens rövhål. Där finns det inget bra.

Nej Tensta är MYCKET värre, men dock så finns det lugnare kvarter i Tensta och så finns det adresser som är stökigare. Tensta har blivit sämre dom senaste åren..
Senast redigerad av Nicke1 2010-01-23 kl. 00:00.
Citera
2010-01-23, 05:01
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
jag bor i hässelby, bara luffare här. visst händer småsaker ibland som bråk och sånt, men det har knappast ghettostatus som typ ken ring får det att låta som. det finns inget ghetto i sverige, jag menar innerstan har ju mkt mer brott än förorten, som är ett MEDELKLASS BOENDE

kingston, bombay - slum

Är född och uppvuxen i Hässelby. Det är en typisk gammal WT förort med alkisar och psykfall.
På ytan är det lugnt, men tillbringade några nätter med "eliten" på äldre dar.
Det tog inte mer än en kvart innan det var ett rivaliserande "arabgäng" från en annan förort vi vart tvugna att avlägsna med skärp, batonger och knivar.

Missförstå mig inte, jag är ingen fjortis, tvärtom. Men Hässelby är ett förlorat ställe i Stockholm.
Citera
2010-01-24, 01:23
Medlem
Haren8s avatar
Hässelby är över, Järva dominerar
Citera
2010-01-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juventuskahp
beror ju på hur gammal du är osv, för ungdomar från andra ställen är det nog inte så jätte bra om man hänger i valsta, speciellt inte i centrum

hasch vette fan men det var någon form av cannabis.

Tycker det som jag sagt förut att märsta inte är värre än någon annanstans.
Den rivaliteten du snackar om här om ungdomar kommer från andra ställen till Valsta etc är betydligt större på mindre orter.
Från de ställena jag kommer från början är det inte lätt att komma utifrån till ett samhälle som ligger ngn mil bort för då smäller det.
Tex, mellan Flen och Vingåker har detalltid vart hög rivalitet och likadant är det mellan många små samhällen.
Tycker inte för att gå OT att jag märker samma här.

Sedan är det ju mycket umdomar ute på kvällarna men det beror nog på att de inte har något vettigt att göra.
Märsta har som jag förstått en ganska hög brottsstatistik men för oss vanliga människor ska det mycket till innan det händer ngt.
Citera
2010-01-26, 00:09
Medlem
juventuskahps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredge
Tycker det som jag sagt förut att märsta inte är värre än någon annanstans.
Den rivaliteten du snackar om här om ungdomar kommer från andra ställen till Valsta etc är betydligt större på mindre orter.
Från de ställena jag kommer från början är det inte lätt att komma utifrån till ett samhälle som ligger ngn mil bort för då smäller det.
Tex, mellan Flen och Vingåker har detalltid vart hög rivalitet och likadant är det mellan många små samhällen.
Tycker inte för att gå OT att jag märker samma här.

Sedan är det ju mycket umdomar ute på kvällarna men det beror nog på att de inte har något vettigt att göra.
Märsta har som jag förstått en ganska hög brottsstatistik men för oss vanliga människor ska det mycket till innan det händer ngt.
snälla jag är 19 och har varit och hängt i centrum mellan mina år 15-17, det är extremt hög rivalitet iallfall då, jag var inblandad i mycket skit men nu har jag lagt ner hela "gangster" stilen och gått över till ett mer sundt och roligt liv. kommer någon från sigtuna ex då jävlar blir det bråk det lovar jag dig...
Citera
2010-01-26, 13:59
Medlem
snurreskvätts avatar
I Vaxholm har vi också våra problem.
I somras hade jag inbrott i båten. En flaska sprit blev bytet.
Som tur var lämnade dom rökat ifred de små liven
Citera
2010-01-26, 14:13
Medlem
Wu-Tangs avatar
Hägersten (speciellt hägerstensåsen) är lugnt som fan, någon gång då och då har jag hört talas om att något hänt, men lugnt som fan hur som helst.
Norsborg/Alby/Hallunda var ganska förjävligt sist jag var där, blev hotad med spö två gånger av tolvåringar som minsann hade kontakter
Gustavsberg (Värmdö) kan det också vara lite bråkigt i om man kommer dit på fel dag, men för det mesta små fjortiskickers som backar om man är över 165 och ser förbannad ut.
Blackeberg är fullt av pundare, det är den enda erfarenheten jag har.
Kan tänka mig att det lär vara ronna eller andra syriantillhåll som har det värst, kolla bara på IBA. Fyrhjulingar i centrum osv..
Citera
2010-02-01, 09:52
Medlem
Citat:

kingston, bombay - slum

Medelklassboende kan för fan aldrig vara en hyresrätt i en förort. Möjligtvis en villa i en förort du nämner. Men generellt håller sig medelklassen borta ifrån förorter såsom t.ex. Rinkeby just därför att det är för låg status och man vill inte beblanda sig för mkt med lägre klasser, sedan finns alltid undantagsfall. Jag bor själv i en landsbygdshåla där nästan alla har låg inkomst, saknar hög utbildning och kulturell bildning, skulle aldrig kalla detta medelklassboende, även fast jag själv anser mig tillhöra medelklassen (har hög utbildning, hög inkomst och är "bildad") och äger min villa.
Senast redigerad av Wildis 2010-02-01 kl. 09:55.
Citera
2010-02-07, 00:35
Bannlyst
Citat:

kingston, bombay - slum

Har du varit i Compton ? Jag har varit där och jag kan garantera dig. Jag blev helt förvånad när jag åkte förbi ... Förorterna här är förfan sjukt mycket värre än amerikas compton. Compton var inte ghetto någonstans . Jag förstod ingenting kan jag säga er.

Citera
2010-02-07, 20:34
Medlem
RuggedManiyaks avatar
Citat:
Har du varit i Compton ? Jag har varit där och jag kan garantera dig. Jag blev helt förvånad när jag åkte förbi ... Förorterna här är förfan sjukt mycket värre än amerikas compton. Compton var inte ghetto någonstans . Jag förstod ingenting kan jag säga er.

vad förväntar du dej att se på en genomkörning?
att förorterna skulle kunna mäta sej med compton är bara skrattretande. 50 mord per år i genomsnitt. hur mkt har förorterna? desutom är cirka varannan ungom gängmedlem. crips, bloods och massa mexikanska gäng. förorterna har bara kaxiga snorungar
Citera
2010-02-07, 20:39
Bannlyst
Citat:
vad förväntar du dej att se på en genomkörning?
att förorterna skulle kunna mäta sej med compton är bara skrattretande. 50 mord per år i genomsnitt. hur mkt har förorterna? desutom är cirka varannan ungom gängmedlem. crips, bloods och massa mexikanska gäng. förorterna har bara kaxiga snorungar

Asså vad snackar du om i egentligen. Du har ju inte ens varit i Compton. Jag har varit där och allt är sjukt överdrivet. Det var ju hur fint som helst jämfört med våra egna betongområden.

Nej , varannan ungdom är inte gängmedlem. Jag såg många vita människor där och såg inte en ända crips/bloods gangster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in