Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-10, 15:05
  #85
Medlem
Det är jättemysigt med nattpromenader. På sommaren med midnattssolen eller mer mot det mörkare augusti är trevligast. Men om det är en varm höstkväll kan det vara mycket mysigt det också.
Citera
2013-02-10, 17:00
  #86
Medlem
morkfromorks avatar
Jag bodde ett tag på ett ställe där det var mycket trevligt med nattliga promenader, det passade in i övriga livet just då också, numera funkar det inte, jag saknad det lite faktiskt.
Citera
2013-02-10, 18:21
  #87
Medlem
Bdonks avatar
Promenader på natten eller cykelturen är något jag ägnar mig åter ofta. Så skönt att bara få vara ensam ute och njuta av lugnet. Bäst på sommaren såklart men även vintertid som nu är det skönt att komma ut och få lite frisk luft och insupa den fridfulla atmosfären.
Citera
2013-02-10, 20:13
  #88
Medlem
Markmags avatar
Det kan vara riktigt skönt att vandra ute sent. Speciellt ensam.
Citera
2013-02-10, 20:24
  #89
Medlem
Knasibass avatar
På sommaren går jag ofta om nätterna. Det är så tyst och lugnt, lagom temperatur och man får se fina djur; älg, räv, grävling med mera.
Citera
2013-02-11, 14:27
  #90
Medlem
fritjofkonkass avatar
Tänk er en sommarnatt i juni. Man går ensam ut på promenad strax innan gryningen. Luften är sval och hög, gräset är daggigt och några enstaka fåglar hörs.
Man är på landet, går ut barfota i granskogen. Mjuk mossa under fötterna, en sval grusväg. Passerar en daggfuktig äng där en räv passerar på avstånd. Några kor står och hänger under ett hasselbuskage.

Det är min version av den bästa nattpromenaden, för visst kan sådana vara underbara ibland.
Citera
2013-02-11, 15:16
  #91
Medlem
Roxanas avatar
Sommarnnätter kan vara helt underbara att tillbringa ute. Speciellt nära gryningen innan brevbärare och hundägare börjar hitta ut. Man hör lite fågelkvitter, nån enstaka syrsa och råddjuren rör sig i sakta mak genom trädgårdarna.
Citera
2013-02-14, 14:25
  #92
Medlem
Jag älskar nattpromenader! Lite go musik och frisk luft och rensa tankarna, den friska sköna luften gör att man somnar bra när man kommer hem dessutom. Numera bor jag i centrum så nattpromenader har förlorat lite av sin charm.
Citera
2013-05-28, 17:26
  #93
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Jag älskar nattpromenader!

Det finns nog inget bättre än att gå ut på natten och lyssna på musik. Ännu bättre är det nu när det blir lite varmare och man kan gå ut utan vinterkläder. Det är en sån skön känsla att veta att man kan gå vart som helst utan några som helst hinder. Att bara få gå ut och rensa tankarna är guld värt!

Det är under natten som jag nästan känner mig fri, när det inte finns några människor ute. Befriande känsla minst sagt!
Citera
2014-04-06, 00:39
  #94
Avstängd
Gammal tråd, men tänkte ändå väcka liv i den igen.

Brukade gå ut när jag var ca 13år, då smet jag ut oftast på helger men ibland på vardagar när man hade skola. Det kanske inte var världens bästa då man var sliten och trött i skolan..
Hade även med några ficklampor (1 liten 1 stor) som jag brukade lysa med för att kolla om det var några djur vid vägen (Har mycket älg olyckor vid våran väg). Sen brukade jag gå mitt i vägen med stora ficklampan och lysa. Var väll en ljusbög. Bodde på landet, 1 km till närmaste samhälle. Gick oftast ut mellan 01-02.30. Ibland kunde man ta med sig en cola och bara fundera på livet lixom. Sen få underbar frisk luft.


Går fortfarande på nattpromenader, dock inte så länge. Kan även ta med sig en kompis och en bärs. Blir i ca 30 min, för att sen inte vara som ett lik på dagen
Citera
2014-04-07, 01:02
  #95
Medlem
Har alltid gillat nattpromenader. Speciellt på ställen där det rör sig mycket folk dagtid såsom köpcentrum och stadens centrala delar, så härligt ödsligt. Bäst är ändå att promenera tidiga sommarmornar då solen håller på att gå upp.
Händer även att jag, efter krogen köper mig lite folle och vandrar hem istället för att ta bussen. Brukar ta ca 2 timmar med ölpauser, sen är man helt slut när man kommer hem
Citera
2014-04-09, 15:35
  #96
Medlem
Alplandskaps avatar
Underbart. Blev mycket sådant när jag hade hund. Både i city och i skog. Nu har jag inte hund längre och naturen har fått grepp om mig, så jag sover när det är mörkt. Mycket tråkigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback