Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-07-08, 22:30
  #1
Medlem
will plays avatar
någon annan än jag som gillar att gå ut o promenera nattetid? brukar ibland gå ut vid 2-3 tiden och promenera, kanske ta med mig en öl eller två och sätta mig nånstans och bara ta det lungt. speciellt nu på sommaren när det är svalt och skönt ute. dessutom slipper man träffa på andra människor.
senast igår natt vid 3-tiden var jag ute och promenixade i ca 1 timme. mycket uppfriskande. kanske inte så lätt för er som har jobb dock.

är jag ensam med detta beteende?
Citera
2006-07-08, 22:44
  #2
Medlem
WoWbaggers avatar
Var ett tag sen nu, men visst kan det vara riktigt trevligt?
Citera
2006-07-08, 22:49
  #3
Medlem
Jobbar 10 timmar om dagen så jag pallar inte. Men det var skönt att göra dte på sommarkvällarna innan jag började sommarjobbet.
Citera
2006-07-08, 22:53
  #4
Medlem
Ser inte tjusningen med det
Risk för att bli rånad sen ochså.
Citera
2006-07-08, 23:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Ser inte tjusningen med det
Risk för att bli rånad sen ochså.
Vi alla bor inte i Malmö centrum
Citera
2006-07-08, 23:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0rd3n
Vi alla bor inte i Malmö centrum
Sant.

Men om jag verkligen skulle vilja blir rånad, så skulle jag gå ut mitt i natten, ensam och med en ölburk i handen.
Känns lite dumt att göra det i onödan då
Citera
2006-07-08, 23:07
  #7
Medlem
DeGes avatar
Jätteskönt! Svalt , lugnt. Mysigt helt enkelt.
Brukade förr om åren cykla ner till centrum i Göteborg för att sedan gå hem med kompisen runt 3 på morron. Fin vana
Citera
2006-07-08, 23:16
  #8
Medlem
will plays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Sant.

Men om jag verkligen skulle vilja blir rånad, så skulle jag gå ut mitt i natten, ensam och med en ölburk i handen.
Känns lite dumt att göra det i onödan då
här där jag bor huserar det mest svaga fjortisar. har dock aldrig sprungit på någon vid mina promenader.
möter väl någon enstaka hundägare som rastar hunden, eller någon vilsen taxichaffis som susar förbi i sin bil.
Citera
2006-07-08, 23:27
  #9
Avstängd
typedefs avatar
Innan jag flyttade till storstaden bodde jag i en mindre håla. Samhället var inte allt för överbefolkat och omgivningen bestod till 99% av skog och åker. Då hände det att man kunde ta sig en promenad ibland. Underbart att traska ut på en promenad en varm sommarkväll. Inte en käft ute, lugnt och still. Frisk luft får man också. Skulle jag göra detsamma nu blev jag väl rånad inom en halvtimma.
Citera
2006-07-09, 00:02
  #10
Medlem
sarajevoexpresss avatar
Det är något speciellt med den svala nattluften. Jag bruka aldrig öla på en bänk eller så, men att ta en promenad o sätta sig nånstans är underbart. Jag bor på en mindre ort så man hör precis varända liten aktivitet i byn med.
Citera
2006-07-09, 00:19
  #11
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Jajamän! Jag bor i Viken i nordvästra Skåne. Brukar strosa ute framåt småtimmarna ibland. Dessutom är vi några som håller koll på buset samtidigt. Vi högg två somalier på stöldturné härom natten. Knappt man såg dem i sommarnatten men det var tydligt att här hörde de inte hemma. Vi har inga svartingar i området, vanligtvis.
Citera
2006-07-09, 00:25
  #12
Banned
LeifFörsvararens avatar
Det är rätt schysst att gå ut på nätterna med en spliff och mp3-spelaren. Allt är så lugnt och stilla.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback