• 2
  • 3
2006-08-03, 18:03
Medlem
Banditos avatar
I Spanien (iaf i barca) är det Bocadillos, typ varma baguetter, som gäller. Kan köpas i princip överallt med saker som tom omelett på. Favo kedjan/stället heter Pans & Co, sinnessjukt goda bocadillos där!!
Citera
2006-08-04, 11:43
Medlem
Baigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Babu
KFC är inte särskilt gott och dessutom extremt små portioner.

Pentry : en curry är väl knappast snabbmat? Dessutom är det knappt nån som köper det på väg hem från krogen även fast de brukar ha lite currys och pizzor på kebabhaken.

Drunken kebabs är väl den mest populära snabbmaten i England skulle jag tro

Faktum är att en "curry" ses som en blandning utav både snabbmat och skräpmat. Lite beroende på när den äts antar jag. Men det är nånting många beställer på vägen hem från krogen. Sen finns det även nattöppna kinesiska Take-away ställen som är populära.
Citera
2006-08-04, 12:16
Medlem
skinner5000s avatar
Taco Bell finns väll också runt om i Europa? Tror jag har sett Taco Bell i Tyskland på flera orter.
Citera
2006-08-04, 15:50
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Babu

Pentry : en curry är väl knappast snabbmat? Dessutom är det knappt nån som köper det på väg hem från krogen även fast de brukar ha lite currys och pizzor på kebabhaken.

Är dåligt insatt men jag vet att indisk mat är vanligt förekommande och populärt bland många englandsfödda varpå snabbmatshak av den relativt stora indiska befolkningen i England borde vara lönsamt. Baigel verkar bekräfta min misstanke om detta.
Citera
2006-08-04, 20:53
Medlem
Mr Babus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Är dåligt insatt men jag vet att indisk mat är vanligt förekommande och populärt bland många englandsfödda varpå snabbmatshak av den relativt stora indiska befolkningen i England borde vara lönsamt. Baigel verkar bekräfta min misstanke om detta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Curry#British_cuisine

Det ar Pakis nastan allihopa som har de snabbmatshaken du referar till, vill du ha RIKTIG curry gar du till Indier och inte nagra Pakis.

Jag sager aterigen, curry ar fan ingen snabbmat!
Jag har bott i England och atit mangder med currys med mina Engelska och Asiatiska vanner.

Har atit curry i Bradford och pa Curry Mile, fan overallt!
Visst ar det manga snabbmatsstallen som ocksa serverar curry men curry ar ingen snabbmat for det.
Citera
2006-08-05, 10:52
Medlem
Multikedjor typ KFC suger. Det roliga är att äta mer unik lokal skräpmat.

England: bangers and mash.
Tyskland: Döner (kebab), Bulletten (typ pannbiffar på macka) och Pommes rot-weiß (pompa med majo och ketchup) och Spezi (cola och fanta blandat).
Frankrike: Crepe jambon fromage, sandwhich greque frites med harissa, sirop de menthe.
USA: corndogs (bisarra majskorvar på pinne), quahog chowder (musselgryta).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in