Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-07-08, 19:47
Medlem
Är det någon här som vet hur skräpmatskulturen ser ut i andra länder i Europa?

Finns pizzerior och kebab i östeuropa t ex?

Läste i en tråd här att norrmännen äter fler pizzor per person än vi svenskar
kan det verkligen stämma?
Citera
2006-07-09, 08:32
Medlem
vagators avatar
Att norrmännen äter kopiösa mängder pizza stämmer. Däremot har dom inte många pizzerior, utan dom äter i stort sett uteslutande fryst pizza. Grandiosa heter storsäljaren.
Citera
2006-07-09, 12:45
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vagator
Att norrmännen äter kopiösa mängder pizza stämmer. Däremot har dom inte många pizzerior, utan dom äter i stort sett uteslutande fryst pizza. Grandiosa heter storsäljaren.

Nja, Oslo ståtar med en pizzeria i varje gathörn, precis som i Sverige. Dock stämmer det att det äts rekordmycket fryspizza. Norge är i topp där....
Citera
2006-07-09, 12:53
Medlem
Jag hälsade på en kompis som precis flyttat till norge. Där han bor (utanför Oslo) hade de "pizzabussar". Bagaren åkte helt enkelt runt i en jävla buss och bakade pizza på beställning, nästan som glassbilen här hemma.
Citera
2006-07-10, 19:37
Medlem
Mekanisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindfield
Jag hälsade på en kompis som precis flyttat till norge. Där han bor (utanför Oslo) hade de "pizzabussar". Bagaren åkte helt enkelt runt i en jävla buss och bakade pizza på beställning, nästan som glassbilen här hemma.
Fan, vad tufft!! Riktigt bra idé det dar.

Retrogamer:
Har nagra jobbarkompisar som ar fran Polen. Ska fraga nasta gang jag traffar dem.
Citera
2006-07-12, 18:21
Medlem
jokers avatar
Estland:

Pirukas altså piroger finns i hur många sorter som helst och med olika skumma fyllningar. köttfärs, skinka, färskost, ost, potatis, morötter, ris, korv, whatever. Köpes endera i kiosk till styckepris eller i matbutikens bake-off del, då som självplock med kilopris. Det finns både bakade och friterade varianter samt allt från filodeg till rågdeg.

Annars är det mesta importerade koncept, det finns lokala varianter på kebab som ter sig aningen skrattretande. Pizza är ungefär en tiondel så stor grej som i sverige och är förhållandevis ap-dyrt.
Citera
2006-07-12, 19:36
Medlem
pentrys avatar
England:

Fish´n´chips borde vara given, eller? Känns också som indisk mat dominerar på väg hem efter krogen. Typ någon stark curryrätt.
Citera
2006-07-12, 21:51
Medlem
spoons avatar
Finland:
Lihapiirakka "lihis" (köttpirog)
en pirog fylld med "köttfärs" och risblandning.
Ätes helst med 2st knack-korvar och bostongurka.
Super gott!
finns även att köpa i välsorterade svenska livsmedelsaffärer.
Citera
2006-07-13, 00:59
Medlem
graFFes avatar
Kebab-hak (döner) är väl ganska vanligt i Tyskland? Och gott!
Citera
2006-07-13, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindfield

Är en skatteteknisk fråga det där har jag för mig, är lite onykter nu så jag kan inte sätta fingret på exakt vad, men jag ska försöka återkomma..
Citera
2006-07-13, 22:04
Medlem
Mekanisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
England:

Fish´n´chips borde vara given, eller? Känns också som indisk mat dominerar på väg hem efter krogen. Typ någon stark curryrätt.
Kebab ar vanligt ocksa. Rena kebabhak (ingen pizza ) finns det gott om har...
Citera
2006-07-13, 22:07
Moderator
Ruskigbusss avatar
I London har de i alla fall en hel del KFC. Något man önskar skulle komma hit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in