Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-08, 09:11
  #1
Medlem
Public-Detectives avatar
Brukar ha TV:n utdragen ibland när det kan förväntas oväder. Då kan den stå utdragen ett par dagar eller någon vecka. Nu i sommar fick den stå betydligt längre än så, kanske en månad eller något.

Så alla kanaler var försvunna från minnet vid inkoppling. Bara gör en kanalsökning tänkte jag, men icke det. Inga kanaler hittas hur mycket jag än försöker.

Jag är väldigt dålig på TV och allt sån här. Hade för mig att det enda man behöver ange när man gör en sökning är nätverks-ID och frekvens. Har kollat upp vad som är rätt data för regionen jag bor i. Det funkar inte.

Vad kan vara felet? Är det någon annan inställning som också försvunnit? Den TV:n jag äger är en Sony Bravia och inköptes för åtta år sen cirka.
Citera
2022-10-08, 09:18
  #2
Medlem
preben1969s avatar
https://helpguide.sony.net/gbmig/C54..._dmtuning.html
Citera
2022-10-08, 09:21
  #3
Medlem
Kan ju skett blixtnedslag på antennen och någonstans in till TV:n.

Det är ju din tv-leverantör som vet exakt vilka inställningar du bör ha vid kanalsökningen så om du har dubbelkollat det så testa och köpa ny kabel. Och se till att antennkabeln är intryckt riktigt och på rätt ingång.
Citera
2022-10-08, 09:29
  #4
Moderator
yz44s avatar
Tar du signalerna från ett vanligt antennuttag eller via digitalbox?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback