• 9
  • 10
2023-01-05, 14:06
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Här måste jag ge den gode Doktorn rätt.
Jag övningskörde i en liten håla, sedan uppkörning i en marginellt större håla, i inget av dessa samhällen fanns ett enda rödljus eller rondell.

Sedan när det bar iväg mot de större städerna så nog var de svettigt med massor av filer, & särskilt rondellerna minns jag som särskilt svåra.

Så klart.

Själv klev jag in och anmälde mig på Södermalm.
Nästa dag var första lektionen och jag höll nästan på att kissa på mig när läraren sa -:"Hoppa in så kör vi."
Åkte runt på Södermalm i en timma första passet och jag var skitskraj.
Sedan var det lugna gatan precis överallt.
Tog exakt 10 lektioner innan det var dags att köra upp.

Skrev fullt på teorin.
Sedan var det en tjej o jag i bilen tillsammans med examinatorn.
Hon bad och bönade om att få köra först, och det fick hon naturligtvis.
Värre körning har jag aldrig skådat.
Hon var totalt usel och värdelös på att köra o jag tänkte -:"Herre gud, vad gör hon här?"
Men godkänd blev hon trots allt.

/VV
Citera
2023-01-05, 14:43
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazybananas99
Hej,

Så säger hon sen ”att du säger att det gick helt okej bevisar att du verkligen inte hör hemma på en uppkörning”.

Du är sån jävla toffel, har du ingen ryggrad säga ifrån eller vad till henne? jag hade lämnat den skolan för länge sen, inte bara att det är en otrevlig feministfitta gör inte saken bättre.

Testa köra upp själv hur det går, om inte så leta alternativ skola och berätta historian om att du blivit utnyttjad och vill ha en andra åsikt om du är redo eller inte....
Citera
2023-02-08, 15:58
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så klart.

Själv klev jag in och anmälde mig på Södermalm.
Nästa dag var första lektionen och jag höll nästan på att kissa på mig när läraren sa -:"Hoppa in så kör vi."
Åkte runt på Södermalm i en timma första passet och jag var skitskraj.
Sedan var det lugna gatan precis överallt.
Tog exakt 10 lektioner innan det var dags att köra upp.

Skrev fullt på teorin.
Sedan var det en tjej o jag i bilen tillsammans med examinatorn.
Hon bad och bönade om att få köra först, och det fick hon naturligtvis.
Värre körning har jag aldrig skådat.
Hon var totalt usel och värdelös på att köra o jag tänkte -:"Herre gud, vad gör hon här?"
Men godkänd blev hon trots allt.

/VV

Av ren nyfikenhet, när var detta? För det låter som om det kan ha varit ett tag sedan.
Citera
2023-02-08, 16:22
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Körskolor i allmänhet vill väl hålla kvar elever så länge de kan eftersom de tjänar pengar på antal lektioner.
Har en polare som tidigare jobbade som trafiklärare och enligt honom var körningarna ganska värdelösa rent ekonomiskt. Det som gav ordentlig vinst var istället gemensamma utbildningsmoment då en lärare samtidigt kunde undervisa många elever. Så enligt honom var det bättre med många elever som tog få lektioner än få elever son tog många lektioner. Att de ändå var motvilliga att släppa igenom elever innan de var mogna beroende på att om alltför många elever kuggade sig på uppkörningen så riskerade skolan att förlora sitt utbildningstillstånd, vilket givetvis skulle inneburit en ekonomisk katastrof.
Citera
2023-02-08, 17:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohemul
Av ren nyfikenhet, när var detta? För det låter som om det kan ha varit ett tag sedan.

1983 på försommaren.
Varför trodde du det?

/VV
Citera
2023-02-08, 18:28
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
1983 på försommaren.
Varför trodde du det?

/VV

Okej, låter rimligt. Tja, körkortet har väl blivit en aaaaning tuffare sen dess. Tvivlar på att tjejen skulle ha klarat uppkörningen idag, om hon körde lika kasst som du beskrev.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback