Citat:
Ursprungligen postat av
dayweed
Intressant historia! Visste inte om att man kunde förlänga sitt leasingavtal. Vad jag förstått måste bilen vara servad på en auktoriserad verkstad. Kan tycka serviceavtalet borde förlängas ja, helt klart. Jag skulle inte "riskera" något med att serva bilen på en autoexpertenverkstad i alla fall!!
Hoppas du får snabbt svar från säljaren.
Känns spontant som att det hade varit bättre att ta en ny lagerbil så du hade sluppit vänta på en ny bil, det är ju väldigt långa leveranstider nu.
japp man måste serva på auktoriserad tog jag reda på idag.
Jag fick svar från säljaren idag han skrev så här:
”…….fått svar från finansbolaget, Du har nu fått förlängningsavtalet för signering. Även serviceavtalet ska ingå i det.”
I förlängningsavtalet stod det: ”observera att att eventuell försäkring och serviceavtal ej ingår i den totala månadskostnaden…”
Jag ringde det finansbolaget. ” nej du måste bekosta servicen själv, avtalet går inte förlänga..bla bla.
Mailar säljaren igen: ”är du verkligen säker på att serviceavtal ingår. Så här står det…bla bla.
Svaret-” Det kan jag ha missuppfattat i så fall, men oavsett så så är det finansbolaget som håller i tyglarna så att säga. Jag kontaktar dem på nytt för att se om dom missat något i detta fallet”
Ups…ja luskar man inte får man inga svar.