Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-18, 05:16
  #13
Medlem
Creepy podden på SR.
Bra att somna in till.
Citera
2022-10-18, 05:24
  #14
Medlem
Darknet diaries om hacking
Citera
2022-10-18, 05:30
  #15
Medlem
Tankiss avatar
Flashback Forever - handlar om flashback
Citera
2022-10-18, 05:40
  #16
Medlem
se se har massor av intressanta program/ poddar. Några lite mycket väl/miljöpart inspirerade men de flesta helt ok. Du får leta de runt på deras podd/sök.
poddtoppen.se
Citera
2023-03-13, 00:43
  #17
Medlem
anomaligns avatar
I brist på bättre saker att göra dumpar jag en lista rekommendationer på poddar jag tycker om. Jag lyssnar på mycket poddar.

Can I Tell You a Secret
https://www.theguardian.com/news/aud...-the-beginning
True crime från The Guardian om ett verkligen fascinerande och skrämmande fall av cyberstalking.

9/12
https://podcasts.apple.com/us/podcast/9-12/id1581684171
Mångfaldigt prisbelönad pod från Pineapple Street Studios som handlar om hur Elfte september förändrade världen. Otroligt bra. Svårt att inte bli berörd.

The Line
Vill man ha mer podcasts från Dan Taberski som gjorde 9/12 så finns The Line, vilket är ett reportage om krigsbrott och visselblåsare inom det amerikanska specialförbandet Navy Seals. Top notch reportage.

Den fantastiska true crime-podcasten In the Dark har slagit sig ihop med tidningen The New Yorker och kommer snart med nya avsnitt. Har man inte lyssnat på den så är den väldigt värd att börja från början. Även podden Bear Brook har påbörjat en ny säsong efter flera års uppehåll.

Jag orkar inte skriva något om alla poddar utan nedan listar jag bra poddar, först sorterat utifrån från olika bolag, och sist en blandat mix:

Pushkin:
The Last Archive 💯❤
Evening Rocket (Pushkin + BBC)
Deep Cover

Från BBC:
The Bomb
Pieces of Britney
Things Fell Apart
Nazis Road to Power
Putin

Vox Media:
Criminal ❤ (Namnet till trots inte egentlig true crime. Det är udda anekdoter på något vis relaterade till brottslighet, som ofta är mer roliga och hjärtvärmande än hemska.)
This is Love ❤ (Samma som ovan, men utan att ha någon koppling till brott.)

CBC Podcasts:
Hunting Warhead 💀
Evil by Design
Let's Make a Rom-com
Let's Make a Sci-Fi

Blandat:
Root of Evil (Cadence13/TNT) 💀
How To F#€k Up An Airport (Radio Spätkauf)
Dirty John (LA Times)
Happy Face (iHeart) 💀
The Piketon Massacre (KT Studios) 💀
The Shrink Next Door (Wondery/Bloomberg)
Hoaxed (Tortoise Media)
Sweet Bobby (Tortoise Media)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback