2024-02-02, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om du har jobbat på helgerna så behöver du inte redovisa det.

Det är bara när man stämplar som det gäller! Har du sjukpenning så får du det på helgerna också.
Citera
2026-01-04, 18:13
Bannlyst
Jag tror tyvärr att det är väldigt väldigt vanligt att majoriteten som är sjukskriven faktiskt gör detta, sedan finns det undantagen självklart. Som faktiskt är psykiskt sjuka eller fysiskt sjuka som gör att de inte klarar av att jobba.

Fast jag ser hela tiden människor i mitt arbete som jag fattar inte jobbar. Ändå så har de råd med märkeskläder, utlandsresor, jag fattar inte hur. Faktiskt att många utnyttjar systemet, bli sjukskrivna jobb svart kanske jobbar utomlands också. så svårt att ha ett jobb, det finns något jobb som alla kan ha förutom extrema fall.

Snackar vi någon som är mentalt sjuk på en sådan grov nivå att han/hon måste bo på hem eller någon som är rullstolsbunden lider av fysiska men dagligen, går på tunga smärtstillande mediciner så kan man väl ha lite överseende fast de flesta sjukskrivna som jag ser det är fullt kapabla till att både träna & umgås hela dagarna med sina arbetslösa vänner. Jag tror definitivt en stor majoritet av arbetslösa helt enkelt inte vill jobba.
Citera
2026-06-01, 21:53
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Ekonomi: övrigt --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2026-06-01, 22:26
Medlem
MarcoStars avatar
Aktivitetsstöd har man bara måndag-fredag, vilket innebär att man är ledig på helgerna och kan jobba då utan att det påverkar ersättningen. A-kassan däremot tillåter inte det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in