Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-16, 12:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamenDanz
Min vän fiskar andra året med ett av rullarna. Han fiskar mycket. Inga problem alls.
Han är lika nöjd som många andra.

En 500kronors Kasting Zephyr är bättre än Abus 900kronors rullar.
Kastking sponsrar inga tävlande världen runt.
Det gör Abu. Daiwa. Shimano, och flera andra kända företag. Dom sponsrar för flera miljoner.
Därför är prylarna jättedyra. Ni betalar spons.

Som redbull, dyr energidricka, Finns andra lika bra under halvapriset som inte sponsrar.

Man får inte vara dum och blåst.
Vet Kinamarknaden bra. Varit dit 3resor till fabriker och köpt stora mängder produkter
kontainrar och sålt i Sverige. Elverk och massor annat. Honda kopior, eller de är honda. Men annat
namn, halvapris. mkt annat med. Bra grejjer billigt, med andra namn.

Kastking BFS. Dom är bra. Själv har jag Shimano BFS och Fiskevän har
två Kastking BFS och en annan ifrån Aliexpress. Även spön har han handlat därifrån 1g till 6g då
det inte finns köpa här. Han är mycket nöjd, han fiskar mer än jag. Utan strul.

Jag kan gå i god för att BFS rullar och spön ifrån Aliexpress är utmärkta.

Kastking Zephyr BFS har fått betyg 4.9 av 5.0 ifrån över 200st unika köpare

Tsurinoya Baitcasting Reel Ultra Light 135G BFS Dark Wolf KF50S
Är hans andra rulle. Den kostar omkring 800kr och väger endast 135gram
har även den fått 4.9 av 5.0. Den kom med två spolar. En vanlig och en Ultralight BFS grund spole.

Spö
Ace Hawk Ag Venom 210cm 1g till 6g beten UL BFS
55 euro även den med top betyg
Frakt tillkomer på några Euron
Priserna är med tull
Mycket fint spö. Har provat hans. Därför beställde jag själv samma idag när han
var förbi och hjälpte mig med ordern.

Har flera beten på 4g - 6g
Har just nu 10g-20g spö köpt här, inte helt nöjd.
Kommer bli bättre med Aliexpress spö som är äkta BFS 1g till 6g.
Jag fick låna den förra helgen av min vän och det var skillnad.

In på Aliexpress och handla BFS UL Rullar och Spön. Njut av fisket sedan.

Jag kommer inte svara i tråden mer.
Har annat viktigt att diskutera.
Sorry

Skitfiske på er alla. Lycka till med fisket i sommar.
Att man kan hitta fynd på ali express kan jag hålla med om! Det är ju ej pga att märkena är dåliga de sponsrar personer att använda dem. De vill ju marknadsföra produkterna så gott de kan oavsett kvalité. Har ett dock haspel Shimano Expride 4-12g med ett Vanford 2000 rule och det är få combos som slår denna! Väntar hem ett Zodias 4-12g med Shimano Curado bfs. Har även ett prisvärt spö som har samma buttdel som Zodias och Expride (PerzhZilla 4-18g ihop med Vanford 2500) Inte hunnit testa än men den känns riktigt prisvärd när man håller i den så har även höga förväntningar där! Kvalité kostar oftast men det är klart det finns mer eller mindre prisvärda produkter! Men har även sett klipp från en svensk fiskare när en köpt från ali express och måste smörja rullarna direkt när man får hem dem.
Citera
2023-10-22, 07:13
  #14
Medlem
krings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Min åsikt att BFS inte är så poppis i Sverige är för att det inte är så optimalt med multirulle vid UL.
Efter lite mer än ett år så har jag en rätt bra bild på BFS-fisket. Jag kontrar till ovan att beroende på, så är multirulle bättre än haspel för UL-fiske.
Relativt öppet vatten? Jag skulle välja haspel alla dagar i veckan. Små kanaler i skogar, stadsmiljö, eller skogsåar med mycket träd runt vattenkanten? Multrirulle helt klart. Det tog ett par turer till vattnet, men jag tycket multrirulle har mer kontroll över var draget lägger sig i vattnet, och tystare med lite teknik. Tumbromsning hjälper mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av jalaka
Hur gick ditt bfs fiske?
Man är bra sugen på att införskaffa ett bfs set till arsenalen
Det har gått bra! Har inte varit ute så mycket som jag hade hoppats på, men varenda tur sen mitt inlägg har varit med multrirullen. Jag älskar den där grejen. Fisket känns mer direkt på något sätt. Bästa fisken hittills har varit en abborre på 40 cm, som gav en riktigt bra fight!

Om du inte redan gjort det, rekommenderar jag att köpa ett set!
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Är det mer klassiskt spinnfiske dessa är avsedda för och som du kommer köra? Eller funkar det också med olika finess-metoder som t.ex. Neko, ned, wacky, carolina riggade jiggar?
Jag har kört lite blandat, mest vanliga jigskallar men också cheb-/ned-/texas- och jika-riggat. Med spöt jag köpte, så funkar alla dessa riktigt bra. Jag har provat crankbaits, men jag tror att spöt ska ha lite mindre aggressiv aktion för att det ska gå att kasta bra, särskilt ~2 g. Funderar på en ny BFS-rulle och ett glasfiberspö...
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingmangojuice
Billigt aliexpress skit är endast leksaker för barn.

Eller för invandrare/alkoholister/pundare som inte har råd med något annat.

Det ska va riktiga grejer. Daiwa. Shimano. Abu.
Jag måste faktiskt säga, min CDM-rulle (Tsurinoya Elf) kastar bättre än min Shimano Curado 201 HG med drag av lämplig storlek och vikt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback