Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-10-05, 22:07
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ledningen har en skyldighet att arbeta i bästa intresse för aktieägarna om de inte vill dra på sig en rättegång, och jag skulle vilja påstå att det som gynnar aktieägarna mest är att sälja Twitter till ett rejält överpris. Sen tror jag inte att det nödvändigt finns en hemlig röd telefon direkt till vita huset på Twitters huvudkontor utan just kulturen i social media-sfären är exremt tok-vänster, vilket så klart gagnar Demokrater som gömmer sig bakom de värderingar som råkar vara på modet.


Du säger vänster, vad är vänster enligt dig? Att de har en politisk agenda är ganska så tydligt, men jag vet inte om det är något typisk vänster/höger, utan det handlar mer om att förtrycka heterosexuella vita män.
2022-10-05, 22:18
  #38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Som dollarn t.ex.? Hela den monetära basen står inför en kollaps, eller bättre förklarat, en re-evaluering.
Orsaken är Demokraternas förehavanden sedan Obama’s tid. Twitter har använts för att kväsa oppositionen, så att den chatt-tjänsten har ett värde är obestridligt, om än högst beroende på dess för tillfället konkurrerande tjänster.
Så som tjänsten drivs idag är det ett samhällsproblem, som berör oss alla i förlängningen. Jättebra att någon vill och kan balansera upp detta.


Elon gör mycket för dig och mig. Varför så arg på honom när det är öppenhet han förespråkar?
Hotar yttrandefrihet din världsbild så är det kanske din världsbild som är skev?

Jag tycker det är fräscht med en multimiljardär som fortfarande ser bortom sitt eget välbefinnande och vill använda sitt entreprenörskap och sin energi till att hjälpa mänskligheten att ta ett stag framåt, istället för att bolstra in sig i lyx och bara se till sig själv.

Fast Twitter är idag bara rent trams. Det kommer aldrig gå att råda bot på den ankdammen.
2022-10-05, 22:22
  #39
Medlem
Hazizas avatar
Dags att skaffa Twitter igen, antalet användare lär växa rejält när köpet är klart.

Vänstern gråter krokodiltårar just nu!
2022-10-11, 14:31
  #40
Medlem
Det verkar finnas ett tänk hos vissa att Elon Musk är en "good guy" som verkar för frihet och är en man of the people. Han är kontrollerad opposition. Hela hans karriär består av att arbeta för mänsklighetens slaveri. Med det menar jag AI - teknologi i form av neuralink, självkörande bilar, omringa jorden med satelliter för att fånga oss i ett hav av övervakning osvosv.

Vad man gör är att man proppsar upp honom som en man som verkar för mänsklighetens bästa mot den "dåliga eliten" (han är en del av eliten) som står för yttrandefrihet. Det är teater; som är till för att fånga er uppmärksamhet. Precis som många trodde Trump var en "räddare" och följde hela den cirkusen i 4 år till ingen nytta så är även detta teater.

Ingen räddare kommer komma ifrån toppen av pyramiden. Alla människor där är korrupa i något mån.

Oavsett vad som sker med denna Twitter-deal så är det hela suspekt.
2022-10-28, 14:10
  #41
Moderator
Ruskigbusss avatar
Vi tar diskussionen om Musk och Twitter i (FB) Elon Musk har köpt Twitter. (Klart 2022-10-28)
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback