Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-05, 15:48
  #529
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Det svarar ändå inte på min fråga.

Jo jag har svarat på den. Det handlar om det negativa du tänker på, du drar till dig negativitet och det i sin tur kan leda till att antingen bli nedslagen eller drabbas av något annat. Människor i allmänhet tänker mer på vad dom inte vill ha än vad dom har. Är man positiv och försöker( vilket är svårt) att ha en positiv inställning så kommer man dra till sig mer lyckliga händelser i livet. Jag vet att det fungerar men jag själv har svårt att inte hamna i negativitet då jag lider av svår GAD( generaliserat ångestsyndrom)
Citera
2021-10-05, 15:50
  #530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Experiment 2: Sedan visualiserade jag mig en snygg blondin le mot mig. Jag drar till ica för att handla och möts av en snygg blondin som ler mot mig vid entrén.

Jag blev inspirerad av dig, och testade detta. Jag visualiserade en snygg blondin som log mot mig när jag gick mot stan. Efter 10 minuter så mötte jag en jättesöt blondin som log mot mig. Hon var i och för sig 8 år, men det räknas väl?
Citera
2021-10-05, 15:52
  #531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Jo jag har svarat på den. Det handlar om det negativa du tänker på, du drar till dig negativitet och det i sin tur kan leda till att antingen bli nedslagen eller drabbas av något annat. Människor i allmänhet tänker mer på vad dom inte vill ha än vad dom har. Är man positiv och försöker( vilket är svårt) att ha en positiv inställning så kommer man dra till sig mer lyckliga händelser i livet. Jag vet att det fungerar men jag själv har svårt att inte hamna i negativitet då jag lider av svår GAD( generaliserat ångestsyndrom)

Jo jo, men dessa förespråkare tänker ju inte
negativt någonsin, de menar ju att inget
dåligt kan hända dem...
Citera
2021-10-05, 16:19
  #532
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jo jo, men dessa förespråkare tänker ju inte
negativt någonsin, de menar ju att inget
dåligt kan hända dem...

Ah du menar så. Ja jag vet inte hur dom tänker, ja menar finns det ljus så finns det mörker med. Jag har lätt och hamna i depression nu under höst och vinter då det är mörkt ute exempelvis. Men oavsett hur positiv jag försöker vara så kan jag inte gå runt o vara glad hela tiden.
Citera
2022-08-11, 07:56
  #533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mily
Hur kan man förneka något som man inte vet?
Visst att man är skeptiskt till något, men att säga att det är ren bullshit är ju absurt.

Kolla på hur universum fungerar i minsta decimal för att det ska stämma i den perfektion den gör. Alla våra celler är uppbygda av samma material som finns i stjärnor, som finns i luften, som finns överallt. Vet ni vilken intelligens som ligger bakom det hela?
STOP! säg inte men vafan det är evulotionen blablabla, TÄNK efter själv. Förstår du att universum lever?

Vad är det som gör att en sten inte lever medans djur gör det? Det är exakt samma material. Jo det är en livskraft, en oändligt intelligent själ som finns inom oss bestående av ren godhet och intelligens.
Vi har allt inom oss själva, vad vi än behöver finns inom oss själva och universum.

Är det inte rent fantastiskt att en pollenallergiker kan få utlopp av en plastros? Det är tankekraften som gör att kroppen beter sig på ett visst sätt.
Det handlar om tankekraft och bestämmelse och positivt tänkande. Ge det en chans, snälla. Jag vill sprida glädje och lycka och inte massa skitsnack. Jag vill göra världen till ett bättre ställe, sprid den glädje och kärlek du har djupt inom dig, den smittar av sig. Det finns oavsett hur surrealistiskt det må låta.

Varje gång jag pratar i telefon från långa distanser iväg, så tänker jag inte på att det ansågs omöjligt att prata med någon på andra sidan jorden för inte så längesedan. Du blev sinnesjuksförklarad om du ens nämnde det. Och idag ingår det i våra vardagar. Tror ni inte det finns mirakel som vi ännu inte upptäckt bara för att någon vetenskapsman inte sagt det?

Lång text men rätt nyttig om du förstår min innebörd
Varma hälsningar

Väldigt gammalt inlägg, men om jag är en oändlig intelligent själ, hur kommer det sig att jag inte väljer min egna kropp? Alla vet att utsidan spelar stor roll (inte allt men en stor roll) så om jag nu vill kunna manifestera det jag vill borde jag åtminstone kunna manifestera den kropp jag vill ha? Vad gäller intelligens så skiljer det sig oerhört mycket åt, vad beror det på? Låt säga jag har en utvecklingsstörning, är det min oändligt intelligenta själ som vill skapat detta?
Citera
2022-08-12, 18:59
  #534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
Jag tror absolut på the secret.. Varför? Jo för att jag har suttit i ett så stort knark träsk så det finns inte, haft (har) kronofogden, mist lägenhet, familj, jobb, flickvän.. u name it.

Det var när jag tände av från drogerna som jag började tänka på vad jag ville med livet.
Det fanns inget annat än att jag skulle få tillbaka min familj, min flickvän och att jag skulle slippa flytta runt bland 2a hands lägenheter stup i kvarten.

Ett år senare har jag nu, min familj, min flickvän tillbaka, en 1a hands lägenhet och en perser katt (vilket jag läänge velat ha).

Tankens kraft är sjukt coolt.

Hur fick du tillbaka tjejen? Gör vad som helst för att få tillbaka mitt ex
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback