• 1
  • 2
2022-10-04, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Ja för vi alla har inte olika toleransnivåer ?
Alla har olika toleransnivåer, men inte så extremt att någon skulle behöva minst NIO GRAM gabapentin för att känna något utan tolerans från tidigare bruk.
Citera
2022-10-04, 12:34
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Alla har olika toleransnivåer, men inte så extremt att någon skulle behöva minst NIO GRAM gabapentin för att känna något utan tolerans från tidigare bruk.

Jag kan faktiskt instämma här.
Jag fick också ta 30 st 300 mg för att känna av något mot slutet. Toleransen skjuter snabbt upp av denna. Men som en ingångsdos så räcker de med 4-5 för att känna.

I övrigt gillar jag zolpidem men nackdel om man tar för många då minnet försvinner. Även lätt att ta för många
Citera
2022-10-05, 04:27
Bannlyst
Var det inte någon geni-expert som gick ut med att lyrica/gabapentin inte har korstolerans med benso och alkohol?

Annars är gaba-droger den värsta droggruppen enligt mig.
Citera
2022-10-05, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Baclofen - 70 mg, kändes som en blandning mellan Phenibut och Alkohol.
Mådde väldigt bra men blev vinglig och kraftigt bakfull dagen efter. Inte värt.

Här finns en lista på många andra Gaba-analoger
(FB) Lista över GABA analogier

Baclofen har jag aldrig provat, låter inte toppen alls..
Bra lista! Har du provat flera där? Kan tänka mig att dom är svåra att få tag i. Helvete vad ryssarna tillverkat många intressanta substanser.
Citera
2022-10-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jag kan faktiskt instämma här.
Jag fick också ta 30 st 300 mg för att känna av något mot slutet. Toleransen skjuter snabbt upp av denna. Men som en ingångsdos så räcker de med 4-5 för att känna.

I övrigt gillar jag zolpidem men nackdel om man tar för många då minnet försvinner. Även lätt att ta för många

Hur är det med gabapentin egentligen, är det sant att man inte kan äta två st samtidigt utan måste äta en varannan timma för effekt?

Just det, glömde helt bort insomningstabletterna. Zolpidem mådde jag fruktansvärt av, låg och hallucinerade, kändes som att huvudet sköts upp med en raket. Zopiklon däremot gillade jag starkt, men tydligen får man kass sömn av dessa. Toleransen går snabbt upp på Gabapentin? Borde väl ha korstolerans mot Phenibut också. Tråkigt.
Citera
2022-10-05, 11:12
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedSister
Hur är det med gabapentin egentligen, är det sant att man inte kan äta två st samtidigt utan måste äta en varannan timma för effekt?

Just det, glömde helt bort insomningstabletterna. Zolpidem mådde jag fruktansvärt av, låg och hallucinerade, kändes som att huvudet sköts upp med en raket. Zopiklon däremot gillade jag starkt, men tydligen får man kass sömn av dessa. Toleransen går snabbt upp på Gabapentin? Borde väl ha korstolerans mot Phenibut också. Tråkigt.

Jag tryckte ungefär 3 per halvtimme, sen fyllde på med 3 var 30e minut tills effekt kom. Men de var på slutet när tolerans var extrem.

Från början tog jag 1 varje halvtimme men utan effekt. Så när jag tog 3 samtidigt blev de mer trevligt

Både zopiklon och zolpidem är trevliga tycker jag 😁 men visst får man inte den där djupsömnen man vill åt alltid. I början är dom bra men kvaliten på sömnen sänks snabbt om man äter dom varje dag.
Citera
2022-10-06, 16:30
Medlem
Lyrica
F-phenibut
ghb
phenibut
gabapentin, i den ordningen. Phenibut kan tas upp till nr 1 om jag blandar med andra droger. Spelar ingen roll om det är uppåt eller neråt droger.
Citera
2022-10-06, 18:47
Medlem
Alkohol är ju bara ett råttgift rakt upp och ner. 30 minuter är fantastiska och sen har man flertalet timmar i dimma eller värre (något överdrivet så klart). Dagen efter är hemsk och det är lätt att ta en återställare och sen är man igång tidigt och efter några dygns fylla är det ett smärre helvete att kliva av utan hjälp av benso eller liknande. Rent skit och att dricka två glas vin har jag aldrig förstått mig på för att slippa alla negativa effekter.

Benso är ju väldigt bra ifall man nu kan kontrollera dessa. Nu pratar jag om det medicinska syftet även om många gillar att flumma på dessa. Men då blir man ju helt skev och balansen blir därefter. Vid behov och relativt sällan så är de väldigt verkningskraftiga. Dock ökar toleransen rätt snabbt på de flesta sorter. Bra att ha hemma åtminstone.

Räknar vi in Z-analoger (går de på Gaba?) så tycker jag personligen att Zolpidem är fantastiskt bra att somna på men använd den inte mer än 1-2 (max 3 ibland) gånger i veckan. Risk att man bara får värre problem att somna då när man väl käkat den ett tag och sen ska sluta. Ett måste enligt mig att ha hemma då man i ren trygghet oftast inte behöver stressa när man försöker somna. Behöver man några timmars sömn och man inte riktigt kan somna någon natt så är detta fantastiskt. Tar 15-20 minuter max och så sover man - åtminstone fungerar den på mig.

Zopiklon fungerar ungefär som Zolpidem och vad jag vet så är det väldigt olika från person till person vilken av dessa som har bäst effekt. Det ska enligt informationen " vara lite olika egenskaper" de har som halveringstid och vad de "ska" vara bäst. Dessa funkar ungefär 50% av Zolpidem enligt mig.

Sen tar folk dessa z-analoger för att dimma iväg mitt på dagen. En del anser att de är bra mot ångest och kan tas på morgon eller när som. Aldrig testat det själv då jag förknippar de till 100% som insomningstabletter. Tar man de på dagen (och för många) så blir verkligheten skev och man kan börja hallucinera och bli allmänt "knäpp". Stilnoct-tomten är ju känd av många av en anledning. Dvs Zolpidem, men jag har aldrig om kvällen märkt något konstigt. Hypnotisk och fantastisk att somna på enligt mig!

P.S Baclofen går på Gaba B medan alkohol och benso går på Gaba A. Övriga i listan som nändes i TS vet jag inte vad de går på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in