Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-03, 21:02
  #1
Medlem
Såg att jag har 11 prenumeranter på min YouTube-kanal. Eller vad det heter när man har ett konto som man loggar in på.

Jag har ingenting att se på där för någon utomstående. Inga videos, inga listor. Och har aldrig haft.

Så varför prenumererar för mig okända människor på min ointressanta kanal? Vad får man ut av det?

Har sett att det finns andra kanaler utan innehåll som också har prenumeranter.

Vad är grejen med detta?
Citera
2022-10-03, 21:05
  #2
Medlem
KittenLittles avatar
Jag vet inte riktigt hur Youtube funkar men kan det vara för att få upp nån algoritm typ? Eller förhoppning om att du ska följa tillbaka eller gå in och gilla någon video?
Citera
2022-10-03, 21:07
  #3
Medlem
StonedMonkeys avatar
Om det släpps en video vill man se den?
Citera
2022-10-03, 21:15
  #4
Medlem
nedboys avatar
Det var mer vanligt förr att det fanns en tyst överenskommelse om att man följer tillbaka så får båda upp sin Sub-count.

Men Youtubes robotar är smartare idag och kan diska ett sånt konto från att få status att tjäna pengar på reklam.
Citera
2022-10-03, 21:43
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det var mer vanligt förr att det fanns en tyst överenskommelse om att man följer tillbaka så får båda upp sin Sub-count.

Men Youtubes robotar är smartare idag och kan diska ett sånt konto från att få status att tjäna pengar på reklam.

Det är nog helt sant det du påstår. Men vår vän "Plete" säger att han (antar att Plete är en "han", annars "Pleta".. inte har något intressant på sin kanal. Då blir det lite knepigt, eftersom Plete inte är ute efter att fuska? Plete kanske ovetandes är ett YT-geni helt enkelt?

Själv (för många år sedan) fick jag för mig att filma, ska vi säga "juleljus i Göteborg", och lägga ut på YT.
Bara för att testa min dåvarande "smartfån" som var nyinköpt på den tiden, den hade 1080P!. (Samt kolla hur bra "mobila bredbandet"/Comviqs billigaste 3G/ funkade mot ladda upp till YT). Köpte luren inför jul, hade inte bättre fantasi än att filma "juleljus". Men skulle egentligen alltså bara testa hur telefonen funkade. Nytt gogle-konto på luren (som vanligt, minns aldrig mina googlekonton.. ) men ungefär 10 klipp inom ämnet "Juleljus i Göteborg".

-Fick fan 30-40 prenumeranter bara på några dar, typ julhelgen då. Sen hade jag glömt att "spärra för kommentarer", så det där kontot lever antagligen kvar på "interwebben". Hoppas ingen "HMF:ar" där bara, för då åker jag väl fast för att jag inte "modererar den".

Borde väl kanske "skapat karriär" på YT, med tanke på min oväntade/oönskade "talang", så kanske det är för vår "Plete" också? -Plete kanske ska satsa på YT?

Jag har själv glömt vad mitt gamla "testkonto" på YT heter. Kanske finns massor av prenumeranter där idag?
Var för nästan 10 år sedan.
Citera
2022-10-03, 22:14
  #6
Medlem
Narutoshippchops avatar
Gissar på bots
Citera
2022-10-03, 22:15
  #7
Medlem
Om man råkar klicka på det...
Citera
2022-10-03, 22:22
  #8
Medlem
CyberIngmars avatar
Själv följer jag användare utan innehåll med roande användarnamn. Det kan bero på att du har ett lustigt nick, bild.
Citera
2022-10-04, 17:22
  #9
Moderator
Ruskigbusss avatar
Vanlig taktik för att få den andra att följa tillbaka.
Citera
2022-10-19, 07:44
  #10
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plete
Såg att jag har 11 prenumeranter på min YouTube-kanal. Eller vad det heter när man har ett konto som man loggar in på.

Jag har ingenting att se på där för någon utomstående. Inga videos, inga listor. Och har aldrig haft.

Så varför prenumererar för mig okända människor på min ointressanta kanal? Vad får man ut av det?

Har sett att det finns andra kanaler utan innehåll som också har prenumeranter.

Vad är grejen med detta?

Jag prenumererar tillbaka på tomma konton eftersom jag vill hålla koll på vilka mina prenumeranter är.
Tomma konton brukar vara troll som skickar dumma kommentarer.
Citera
2022-10-19, 07:45
  #11
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Jag prenumererar tillbaka på tomma konton eftersom jag vill hålla koll på vilka mina prenumeranter är.
Tomma konton brukar vara troll som skickar dumma kommentarer.

Smart
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback