• 1
  • 2
2022-10-02, 11:36
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Den här turken kan man verkligen kalla händig & dedikerad. Han bygger upp en stor kebabgrill från grunden för att sedan lasta på ca 30-35kg lammkött skulle jag gissa på. Schysst av honom att bjuda på kebaben till resten av byn

Hur mycket tror ni allt kött hade kostat i Sverige? Typ 8-10 lax?

https://www.youtube.com/watch?v=3W35LZiceTA
Citera
2022-10-02, 11:48
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Den här turken kan man verkligen kalla händig & dedikerad. Han bygger upp en stor kebabgrill från grunden för att sedan lasta på ca 30-35kg lammkött skulle jag gissa på. Schysst av honom att bjuda på kebaben till resten av byn

Tycker inte att den var exceptionellt stor, finns många pizzerior i Sverige som kör stockar i denna storlek.

Vad jag reagerade på var hans totala brist på hygien, mådde illa av att se honom stå och slafsa utan handskar och umgås med djuren. Kommer troligtvis sprida rejäl magsjuka hos de som äter av hans mat.
Citera
2022-10-02, 11:48
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:

Den grillen skulle inte vara godkänd av folkhälsomyndigeten i Sverige, lägg på böter 10 lax för det + diverse andra böter 5-10 lax. 30 lax kanske
Turkar är händiga och kan de där med laga mat!
Citera
2022-10-02, 11:50
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Tycker inte att den var exceptionellt stor, finns många pizzerior i Sverige som kör stockar i denna storlek.

Vad jag reagerade på var hans totala brist på hygien, mådde illa av att se honom stå och slafsa utan handskar och umgås med djuren. Kommer troligtvis sprida rejäl magsjuka hos de som äter av hans mat.

Verkligen! Tror nog inte det är någon större fara med tanke på att det är en så pass liten by / avskilt från resten av världen. Tror dom har byggt upp immunitet. Absolut finns det många kebabhak som har samma storlek på kebaben men det är ju fabricerat!
Senast redigerad av MAGAWAGA 2022-10-02 kl. 11:53.
Citera
2022-10-02, 11:51
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Den grillen skulle inte vara godkänd av folkhälsomyndigeten i Sverige, lägg på böter 10 lax för det + diverse andra böter 5-10 lax. 30 lax kanske
Turkar är händiga och kan de där med laga mat!

Hahahah ja verkligen. Tur för hans del att han bor mitt uppe i bergen, finns väl kanske 1 polis i hela området.
Citera
2022-10-02, 11:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Ser inte värre ut än vilken random svensk TV-kock som helst som står och grillar.
Minns exempelvis Mannerström som lagade mat i TV för många år sen med en lös plåsterlapp på ett finger. Såg lagom sanitärt ut.. Samt kockar som smakar på maten, och lägger tillbaka skeden i kastrullen.. Lagom aptitligt. Rätt sällan kockar har handskar på sig i TV.

Har faktiskt börjat med handskar själv här hemma, för att slippa löklukten som fastnar på fingrar.
Citera
2022-10-02, 12:13
Medlem
Citat:

Ja för det är ju första prioriteten i förhållandena de befinner sig i. Dumma svenne.
Citera
2022-10-02, 12:16
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Ja för det är ju första prioriteten i förhållandena de befinner sig i. Dumma svenne.
I förhållandena de befinner sig i?
Han bor ju i paradiset.
Citera
2022-10-02, 12:16
Medlem
Citat:

Han är inte turk, han är från Azerbadjan, och en äkta Döner är gjord på kalvkött.
Citera
2022-10-02, 12:18
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ser inte värre ut än vilken random svensk TV-kock som helst som står och grillar.
Minns exempelvis Mannerström som lagade mat i TV för många år sen med en lös plåsterlapp på ett finger. Såg lagom sanitärt ut.. Samt kockar som smakar på maten, och lägger tillbaka skeden i kastrullen.. Lagom aptitligt. Rätt sällan kockar har handskar på sig i TV.

Har faktiskt börjat med handskar själv här hemma, för att slippa löklukten som fastnar på fingrar.
Detta har uppmärksammats och numera är medvetenheten större.
Exempelvis: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...med-samma-sked
Citat:
Skön kille du är, magsjuka på fel ställe i världen, och du riskerar att dö!
Citera
2022-10-02, 12:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Jo, folk har ringt och klagat. Men handskar ser man inte jätteofta i TV.
Citera
2022-10-02, 12:29
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han är inte turk, han är från Azerbadjan, och en äkta Döner är gjord på kalvkött.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Finns då kanske en förklaring på att medellivslängden är 10 år kortare där, dumma svenne som jag är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in