• 1
  • 2
2022-10-02, 00:16
Medlem
Precis som rubriken lyder, varför?
Jag menar från 29:e augusti till 13:e september. Så stod det inget om skjutningar överhuvudtaget i Sverige. Kanske att en person blev skjuten i benet. Men thats it! Är det en slump att det inte finns dödskjutningar alls. Då allt fokus ska vara på valet. Eller rapporterade media bara inte det med flit?
Citera
2022-10-02, 00:19
Medlem
JRdTLs avatar
Detta har du kommit på nu? Dvs att etablissemanget (sjuklövern) har media i sin ficka och sköter deras ärenden? Främst sossarna/v/MP.

Det blev locket på för att det skulle påverka valet och ge SD fler röster.

Det är allt det handlar om, makt. Om du tror att vi levde i en demokrati där media är neutrala, så lever du i en fantasivärld. Media går statens ärenden, de agerar propagandaverktyg.
Citera
2022-10-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRdTL
Detta har du kommit på nu? Dvs att etablissemanget (sjuklövern) har media i sin ficka och sköter deras ärenden? Främst sossarna/v/MP.

Det är allt det handlar om, makt. Om du tror att vi levde i en demokrati där media är neutrala, så lever du i en fantasivärld. Media går statens ärenden, de agerar propagandaverktyg.

SD är cucks vilket de nu bevisat genom att som största parti i en koalition acceptera att inte få några ministerposter, värdelöst parti.
Citera
2022-10-02, 00:36
Medlem
Citat:

Du är ju hjärndöd, jag försöker genom denna tråd. Att få människor som tror på media att förstå, att media skriver bara saker för att kontrollera oss människor. Jag har trott på konspiration sen 14 år tillbaka och vet att både media och politiker styrs av världseliten.
Citera
2022-10-02, 00:38
Medlem
JRdTLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
SD är cucks vilket de nu bevisat genom att som största parti i en koalition acceptera att inte få några ministerposter, värdelöst parti.

De sitter dock i en jäkla massa utskott och kan få en massa gjort. Vidare kan de rösta med sossarna gällande frågor som gynnar SD och för alliansförslag som gynnar (igen) SD.

Vidare om de inte sitter i regeringen så har de ryggen fri nu när vi kommer att nå något som liknar en ekonomisk kollaps. "Vi hade ändå inte makt lol". Och på så sätt kunna växa till nästa val.

Skulle inte snöa in mig i regeringsställningen för mycket, det viktigaste är att de får igenom sina sakfrågor, vilket allt tyder på att de kommer att få. De har en ganska unik position.
Citera
2022-10-02, 00:39
Medlem
JRdTLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Du är ju hjärndöd, jag försöker genom denna tråd. Att få människor som tror på media att förstå, att media skriver bara saker för att kontrollera oss människor. Jag har trott på konspiration sen 14 år tillbaka och vet att både media och politiker styrs av världseliten.

Du kallar mig hjärndöd men skriver rena självklarheter.

Det är ingen på forumet som är så pass naiv att de tror att media är neutral.
Citera
2022-10-02, 00:41
Medlem
Citat:
De sitter dock i en jäkla massa utskott och kan få en massa gjort. Vidare kan de rösta med sossarna gällande frågor som gynnar SD och för alliansförslag som gynnar (igen) SD.

Vidare om de inte sitter i regeringen så har de ryggen fri nu när vi kommer att nå något som liknar en ekonomisk kollaps. "Vi hade ändå inte makt lol". Och på så sätt kunna växa till nästa val.

Skulle inte snöa in mig i regeringsställningen för mycket, det viktigaste är att de får igenom sina sakfrågor, vilket allt tyder på att de kommer att få. De har en ganska unik position.

I så fall kan de lika gärna sitta i opposition, att släppa fram ett mindre parti med Reinfeldt v0.5 som partiledare är att visa svaghet och jag hoppas andra väljare också inser detta.

Om det växer eller inte till nästa val är irrelevant, det är nu det gäller de har(med rätta såklart) suttit och ylat om invandring i tjugo år men det är inte säkert att de någonsin är i den position att de är största parti i en möjlig koalition igen och att då släppa ifrån sig allt är ett svek mot väljarna och ett hån emot "demokrati".

De kan också vara ett mindre parti nästa val.
Citera
2022-10-02, 00:42
Medlem
Fick upp flera artiklar från din angivna tidsperiod när jag googlade.
Citera
2022-10-02, 00:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag menar från 29:e augusti till 13:e september. Så stod det inget om skjutningar överhuvudtaget i Sverige. Kanske att en person blev skjuten i benet. Men thats it! Är det en slump att det inte finns dödskjutningar alls. Då allt fokus ska vara på valet. Eller rapporterade media bara inte det med flit?

Kan det vara så enkelt att inga inträffade under perioden?
Vi pratar ju om bara två veckor. Folk skjuts ju inte riktigt varje dag, även om man lätt får för sig det.
Citera
2022-10-02, 04:10
Medlem
Citat:
Svaret hittar du i din egna fråga.
Alla vet att det skjuts mycket.

Jag är därför säker på att journalister och svenska folket var mer intresserade av valet än om någon skottlossning.
Journalister skriver mest om det som dom tror läsarna är intresserade av.
Citera
2022-10-02, 09:12
Moderator
skunkensunes avatar
Fast det stämmer inte. Antingen ljuger ts medvetet eller är bara pinsamt dålig på att göra research.

https://www.google.com/search?q=skot...13%2F2022&tbm=

Ett gäng träffar under tidsperioden, både från "kommunistiska" SVT och Aftonbladet, likväl som andra riks- och lokalmedier.

Gör om gör rätt.
Citera
2022-10-02, 09:18
Moderator
skunkensunes avatar
Expressen har även en lista som uppdateras med dödsskjutningar. Som någon nämnde verkar det heller inte ha skett någon sådan under nämnda tidsperiod.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...-morka-listan/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in