2022-09-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
En dunk är väl att ta i, men skär itu en petflaska i med trasor, tejpa ihop och perforera den med en lödkolv eller borr och sedan häller du i några deciliter Bensin och några deciliter Diesel.

Men jag tror stenhårt på en sån toadoftflaska, kasta även i några sådana doftblock dom stinker ju i flera veckor. Citrondoft tror jag på.

Nä det är för lite. Hellre att det luktar traktor än att ha grävlingar.
Citera
2022-09-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Problemet är bara att du måste plocka ut de där ihjälgasade djuren, innan de börjar ruttna under huset.

Det bästa du kan göra är att kolla din villaförsäkring. Du bör få6 tillgång till någon form av någon form av skadedjursförsäkring typ Anticimex här.

Kom på det också:/ så den planen funkar inte.

Anticimex hjälper inte för dom tycker inte att det är ett skadedjur
Citera
2022-09-30, 23:31
Medlem
Citat:
Kontakta kommunen och fråga vad som gäller för skgåyddsjaky.

A det lutar typ dit
Citera
2022-09-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, gryten kan bli flera våningar/nivåer och kan växa med flera generationer. Inget bra under huset precis.

TS, känns som att du gör rätt saker så det är bara att öka på krigsföringen med mera billiga stinkande parfymer. Sådan där billig damparfym man får migrän av vore guld att bomba ned, och de där tvålarna är en bra ide. Jag hade nog kastat ned rökelse också. Tar tid att få tag på allt bara, jävligt surt läge.

Tack, dina ord stärker.
Jag vill öka krigsföringen totalt. Men känns som att dålig lukt är det enda tipset, jag vill verkligen fucka dom
Citera
2022-09-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ring Anticimex innan grävlingarna (det kan faktiskt röra sig om en hel familj) underminerar huset.

Ja vet, Google säger upp till 12 st i nån form av underjordiska lägenhetshotell
Citera
2022-09-30, 23:47
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktist
Tack, dina ord stärker.
Jag vill öka krigsföringen totalt. Men känns som att dålig lukt är det enda tipset, jag vill verkligen fucka dom

Så lite så, ja det är svårt för man vet inte hur många de är där nere, samt om du täcker för ingången kan de antingen forcera eller gräva runt om det är mycket investerat i grytet. Det gäller ju att på bästa sätt få själva grytet obeboeligt (utan att du bränner ned huset eller förgiftar marken).
Citera
2022-09-30, 23:48
Medlem
Snarare människoproblem ovanpå grytet.
Det är ett sommarhus som du spenderar några ynkliga veckor i om året som mest? Grävlingarna bor där, Det är deras enda hem. Skulle det vara roligt att bli ivägkörd från sitt hem tycker du? Vill du ha den karman av att förstöra levande varelsers hem och liv? Tänk efter noga, karma är inget skämt.
Citera
2022-09-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ring Anticimex innan grävlingarna (det kan faktiskt röra sig om en hel familj) underminerar huset.

Ja vet, Google säger upp till 12 st i nån form av underjordiska lägenhetshotell
Citera
2022-09-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b1619d
Det är ett sommarhus som du spenderar några ynkliga veckor i om året som mest? Grävlingarna bor där, Det är deras enda hem. Skulle det vara roligt att bli ivägkörd från sitt hem tycker du? Vill du ha den karman av att förstöra levande varelsers hem och liv? Tänk efter noga, karma är inget skämt.

Va? Skojar du nu? Dom är fucking grävlingar.
Dom kan gräva ett nytt jävla hål.

Sjukaste jag höet
Citera
2022-10-01, 07:24
Medlem
Sök upp en lokal jägare. Om inte han kan hjälpa dig personligen så kan han säkert hänvisa till nån som har en fälla. Eller så köper du en fälla själv. Det lär behövas för när man tar en av daga flyttar gärna en annan grävling in.
Citera
2022-10-01, 07:48
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b1619d
Ett grävlingsgryt kan faktiskt vara av den storleken, att det underminerar huset. Det är därför i högsta grad motiverat att få bort grytet.

Ger det bra karma att vara djurvän?
England var först i världen med lagar som skyddar djur, som används i arbetslivet.
Det tog bara 100 år innan barnen fick samma rättigheter på arnbetsplatsen!
Senast redigerad av borriz 2022-10-01 kl. 08:00.
Citera
2022-10-01, 23:19
Medlem
Giant Squids avatar
Låt grävlingen och hans eventiella familj vara. De stör väl inte din tillvaro just nu.
Men om du vill utreda ärendet vidare så behöver du göra en undersökning under trossbotten. Har grävlingen huserat där i åratal
så kan det vara välbebyggt. De byter sovrum, kök och toa avdelningar. Jag lyfte golvet på ett stuga och deras ställe var utspritt på 30 kvadratmeter under huset, och fe hade täckt all yta.När jag var ute och rökte i månljuset så kunde grävlingrn sitta några meter ifrån och bara njuta tillsamman med en. Det är ganska coola djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in