2023-12-07, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tollborg
Det har lagts till i utredningen utan att vara av relevans för den och det kan därför inte uteslutas att det påverkade bedömningen. Detta trots att det i slutändan inte var vad som angavs som anledning för avsked. Så det är inte relevant men det pekar på en brist i förfarandet att det togs upp överhuvdtaget. Jag vill inte uttala mig i övrigt om de personliga förhållandena som föreligger mellan de inblandade men flera av dem känner varandra (långt bortom exstudent-lärare-exflickvän).

Det enda som de facto angetts som grund för avsked var den specifika incidenten. Det finns ingen bevisning kring "incidenter under flera års tid" gentemot studenter. I sådana fall skulle det utan tvekan framgått bl.a. av de mängder av kursutvärderingar som finns.

Det är svårt att säga vad som faktiskt låg till grund för beslutet eftersom handlingen har maskats ganska rejält. Jag vet dock med säkerhet att SW redan hade konfronterats av ledningen flera månader innan den senaste incidenten angående sitt beteende.
Med tanke på den ”strategi” som SW ska ha använt sig av är det inte märkligt att inget har kommit fram i kursutvärderingarna.
Citera
2023-12-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivestedt
Det är svårt att säga vad som faktiskt låg till grund för beslutet eftersom handlingen har maskats ganska rejält. Jag vet dock med säkerhet att SW redan hade konfronterats av ledningen flera månader innan den senaste incidenten angående sitt beteende.
Med tanke på den ”strategi” som SW ska ha använt sig av är det inte märkligt att inget har kommit fram i kursutvärderingarna.

Underlaget för beslutet är dock inte maskerat.

Det där stämmer inte och det vet jag med säkerhet. Och om så vore fallet skulle det gå att begära ut handlingar (för ledningen måste protokollföra sådana "konfrontationer").

Knappast, allt kommer fram i kursutvärderingarna, det kan jag lova dig. Man får oftast inte ens läsa dem i obearbetat skick om det förekommer problem eftersom studenter aldrig värjer sig från att ta upp diverse spörsmål. Så när inte ens sådan feedback kommit upp i obearbetade kursutvärderingar under ett helt decennium så finns det liksom inte någon indikation på långvariga problem i den riktningen.
Citera
2024-01-01, 19:28
Medlem
Struntprat. Det är något som verkligen inte stämmer på den institutionen. Sen får det finnas en och annan kapten klänning som ger uttryck för att vara intresserad av att använda rätt pronomen etc. men det är fan inte bra människor som arbetar på GU.

Dvs. struntprat att allt kommer fram i utvärderingar, det är ett påstående som helt enkelt inte stämmer. Även om utvärderingar är förment anonyma så finns det många anledningar till att studenter inte heller där skulle ta upp övertramp eller situationer som bäst beskrivs som trakasserier.
Senast redigerad av arkivarie09 2024-01-01 kl. 20:03.
Citera
2024-01-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkivarie09
Struntprat. Det är något som verkligen inte stämmer på den institutionen. Sen får det finnas en och annan kapten klänning som ger uttryck för att vara intresserad av att använda rätt pronomen etc. men det är fan inte bra människor som arbetar på GU.

Dvs. struntprat att allt kommer fram i utvärderingar, det är ett påstående som helt enkelt inte stämmer. Även om utvärderingar är förment anonyma så finns det många anledningar till att studenter inte heller där skulle ta upp övertramp eller situationer som bäst beskrivs som trakasserier.

Jag håller med dig om att det finns mycket som inte stämmer på den institutionen men du har fel när det kommer till kursutvärderingar. Det finns inte en enda anledning för studenter att hålla tillbaka i sådana, mer än möjligen av ointresse för att fylla i en enkät (något man då kan titta vidare på när det kommer till svarsfrekvens). Det har även funnits många andra kanaler för studenter att träda fram om det funnits en systematisk problematik under flera år. Så har inte skett.
Citera
2024-11-17, 14:34
Medlem
Inga nya skandaler med sextrakasserier på GU? Väntar fortfarande på att bomben skall brisera.
Citera
2024-11-24, 21:33
Medlem
Vaddå för bomb…?
Citera
2024-11-25, 20:45
Läraren som fick sparken är idag verksam @ Crusner Advokatbyrå i Gbg.
Senast redigerad av anwe8 2024-11-25 kl. 20:49.
Citera
2024-11-26, 12:01
Medlem
Tänkte mer på folk som är kvar och undervisar på GU. Men precis, han som fick sparken arbetar dessutom på Crusner.
Citera
2024-12-19, 08:09
Medlem
Go ny ledning de har också. Ha.
Citera
2025-03-27, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkivarie09
Inga nya skandaler med sextrakasserier på GU? Väntar fortfarande på att bomben skall brisera.

Vilken bomb då?

Att det finns skumma grejer det vet alla men inga bomber.
Citera
2025-04-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neutralabosse
Vilken bomb då?

Att det finns skumma grejer det vet alla men inga bomber.

Kanske en definitionsfråga. Jag är för känslig för "skumma grejer" och tycker inte det har sin plats på institutionen. Men fine, jag kanske är ensam om det.
Citera
2025-04-10, 18:43
Medlem
Du har helt rätt. Men det finns skumma grejer och då får kan antingen välja sina strider eller dra. Du får inte rätsida på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in