2022-09-29, 20:37
Medlem
Enligt Brottsplats Stockholm på instagram så är 2 personer skjutna i Enköping. Det pågår en stor polisinsats. Någon som vet något mer?

https://www.instagram.com/brottsplats_stockholm/
Senast redigerad av bbpolish 2022-09-29 kl. 20:50.
Citera
2022-09-29, 20:41
Medlem
Citat:
Polisen får samtal om en skottlossning på Bahcovägen i Enköping. Enligt anmälaren ska ett okänt antal skott ha avlossats mot en bostad. Flera personer har befunnit sig i bostaden, och flera av dem ska ha träffats av skott.

De skadade personerna är avförda med ambulans till sjukhus. Skadeläget är i nuläget oklart.

En förundersökning gällande försök till mord och grovt vapenbrott har inletts och polisen arbetar med ett flertal utredningsåtgärder på platsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ning-enkoping/
Citera
2022-09-29, 20:42
Medlem
Jävlar vad sega Aftonbladet och Expressen är
Citera
2022-09-29, 20:44
Medlem
Kollar man upp namnen på Bahcovägen så är de för mestadels svenskar. Finns bara en familj med utländskt efternamn vad jag kan se
Citera
2022-09-29, 20:49
Medlem
´´Flera personer träffade´´
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=961815
Citera
2022-09-29, 21:04
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Vad jag vet är Bahcovägen mest nya bostäder och det ser mestadels ut att vara svenskar som bor där. Vet inte om det finns lägenheter där, men det ser ut att ligga precis vid ett villaområde.
Bostäderna har stått där i minst trettio år, så nya är dom inte. Dessutom är det inga villor, utan bostadsrätter i radhusform.
Citera
2022-09-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ett okänt antal skott har avlossats mot en bostad och flera personer ska ha träffats, enligt polisen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...tna-i-enkoping

Skotten kan ju eventuellt ha träffat något barn då... Någon med mer info?
Citera
2022-09-29, 21:06
Medlem
Citat:
Kan du printscreena?

Vad jag vet är Bahcovägen mest nya bostäder och det ser mestadels ut att vara svenskar som bor där. Vet inte om det finns lägenheter där, men det ser ut att ligga precis vid ett villaområde.
Det finns en 22-årig kille som är dömd för brott på lexbase där med ett arabiskt namn som har en familj på 4 pers där. Enda andra personen där som är dömd för brott vad jag kan se är en 44-åring med ett finskt-klingande namn
Citera
2022-09-29, 21:06
Medlem
Citat:
Kan du printscreena?

Det finns nybyggda lägenheter, två portar. Annars är det ett lugnt och dyrt villaområde. Vad gäller lägenhetshusen blev de alldeles för dyra efter byggnation vilket ledde till att Soc placerade folk där.
Citera
2022-09-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Det finns en 22-årig kille som är dömd för brott på lexbase där med ett arabiskt namn som har en familj på 4 pers där. Enda andra personen där som är dömd för brott vad jag kan se är en 44-åring med ett finskt-klingande namn

Kan du skriva ut namnen maskade? Har vänner i Enköping, kanske kan få fram lite info
Citera
2022-09-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Det finns nybyggda lägenheter, två portar. Annars är det ett lugnt och dyrt villaområde. Vad gäller lägenhetshusen blev de alldeles för dyra efter byggnation vilket ledde till att Soc placerade folk där.

Rättelse/Edit!
Tog fel på gata. Den jag menade är Fannalundsgatan.
Bachovägen har radhus och är väldigt lugnt o fint.
Citera
2022-09-29, 21:17
Medlem
Har läst vittnesuppgifter om att offren är en svensk barnfamilj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här