Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Serung
Det var trist. Var där 2015 och det var östrogenstint i lokalen.
Minns när jag stack till Garbo med en äldre vän november 2017. Det var direkt efter Sveriges italienmatch på Friends som vi tog en sväng till Garbo. Det var fan det sjukaste jag varit med om. Tydligen hade alla grabbar skippat klubben till förmån för matchen så kvar var det typ en herrans massa brudar och några få snubbar. Det var därför en helt annan stämning. Inte lika mycket folk eftersom alla kåta fetton skippade utekvällen den här dagen. Rejält kvinnoöverskott och lagom med folk. Mycket roligare på dansgolvet och roligare stämning där man fick mer uppmärksamhet.
Trodde jag hade hittat drömklubben så jag återvände själv veckan efter. Och då var det väl tyvärr "normalläge" eftersom det inte var någon match och fettona och de kåta grabbarna åter fyllde hela stället. Det var alltså inte i närheten av lika kul.
Tyvärr suger klubb nu för tiden, i alla fall de senaste åren då mansöverskottet pajat allting kombinerat med alla afghaner som kommit till Sverige. Klubb var roligast och mest optimalt 00-talet och första halvan av 10-talet om man ville ha ligg då det dels inte fanns sociala medier på samma sätt då och då det inte fanns ett mansöverskott.
Allt handlar om huruvida det finns ett mansöverskott eller inte. Och dessvärre så är det mansöverskott överallt numera.