Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-14, 12:22
  #13
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zznaggels
Så fort mannen går ut på gatan så ska feministerna attackera mäns självkänsla om de inte ofrivilligt i tvång ger tillit/trygghet och låter sig våldtas psykiskt av kvinnor de är rädda för (pga den psykiska misshandel mot deras självkänsla=skapar rädsla).

Att bli psykiskt våldtagen och ge tillit till dom man är rädda för tar energi.

Varför tar feministerna energi från män?
Hahahaha
Citera
2022-11-14, 15:38
  #14
Medlem
Män skapar. Rum. Resurser.

Kvinnorna invaderar och dränerar.

Hur kan man inte inse detta än, år 2022?!
Citera
2022-11-16, 09:02
  #15
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zznaggels
Så fort mannen går ut på gatan så ska feministerna attackera mäns självkänsla om de inte ofrivilligt i tvång ger tillit/trygghet och låter sig våldtas psykiskt av kvinnor de är rädda för (pga den psykiska misshandel mot deras självkänsla=skapar rädsla).

Att bli psykiskt våldtagen och ge tillit till dom man är rädda för tar energi.

Varför tar feministerna energi från män?
Det är inte ett nollsummespel. De har sin, vi har vår och vi kan lämna ifrån oss makt om vi simpar lite.
Sluta simpa.
Låt dem förtjäna dig, men oftast är de inte villiga att erbjuda något i gengäld.
De vill bara ha.
Citera
2022-11-16, 09:20
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är inte ett nollsummespel. De har sin, vi har vår och vi kan lämna ifrån oss makt om vi simpar lite.
Sluta simpa.
Låt dem förtjäna dig, men oftast är de inte villiga att erbjuda något i gengäld.
De vill bara ha.

Du kanske, i din ytlighet och ditt propsade på traditionella, låsta roller, drar till dig en viss typ av brudar? I alla mina förhållanden har det alltid varit ett gemensamt givande och tagande.

Men håller med om att man inte ska nöja sig med något ensidigt. Då är det bra mycket trevligare att vara singel.
__________________
Senast redigerad av enhalvboj 2022-11-16 kl. 09:54.
Citera
2022-11-16, 16:13
  #17
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du kanske, i din ytlighet och ditt propsade på traditionella, låsta roller, drar till dig en viss typ av brudar? I alla mina förhållanden har det alltid varit ett gemensamt givande och tagande.

Men håller med om att man inte ska nöja sig med något ensidigt. Då är det bra mycket trevligare att vara singel.
Jag har inte varit singel på mycket länge.
Det är en omskrivning för "ensam".
Och det går fort nu.

För bara fem år sen fanns det hopp för 20% av männen. Med datingapparna är siffran nu nere på 5% och resten kan du lika gärna kalla incels.

Då kan du fortsätta vara singel och sluta som ensam, så lever jag som jag vill med familj och vänner runt omkring mig, även på ålderns höst.
Mitt minimikrav är att min partner lämnar ifrån sig fyraåringen hemma, och helst all feministisk programmering likaså.
Annars kan hon knacka på hos någon annan.
Citera
2022-11-16, 16:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag har inte varit singel på mycket länge.
Det är en omskrivning för "ensam".
Och det går fort nu.

För bara fem år sen fanns det hopp för 20% av männen. Med datingapparna är siffran nu nere på 5% och resten kan du lika gärna kalla incels.

Då kan du fortsätta vara singel och sluta som ensam, så lever jag som jag vill med familj och vänner runt omkring mig, även på ålderns höst.
Mitt minimikrav är att min partner lämnar ifrån sig fyraåringen hemma, och helst all feministisk programmering likaså.
Annars kan hon knacka på hos någon annan.

Nej. Singel betyder att man inte är i ett förhållande. Man kan vara singel och ha ONS eller KKs.

Ja, dejtingappar är värdelösa. Förmodligen det sämsta sättet att hitta en partner. Men du missar min poäng. Jag påstod inte att du inte har några vänner eller någon familj. Jag påstod att om man är lite av ett misogynt, rödpillrat rövhål som har dejtingcoacher och JBP som husgudar så kanske man drar till sig en viss typ av brudar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback