Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-28, 20:18
  #13
Medlem
Beror på många faktorer, även om det står på kartan att du ska ha god 4G+ täckning kan det vara annat som stör ut

Kontakta Comviq och fråga om du kan få ett gradtal mot närmaste mast, ställ sedan 4G routern i ett fönster åt det hållet om möjligt, alternativt skaffa en 4G router som kan ha extern antenn

Annars kan jag rekomendera något abonnemang som använder Telias 4G nät, deras 4G nät levererar stabilt i min erfarenhet.
Citera
2022-09-29, 12:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Har obegränsad mobilt bredband från Comviq och min hastighet ligger mellan 3-6 MB/s vilket jag tycker är lågt då täckningskartan visar på god täckning där jag bor (stad). Min latens i spel ligger runt 80 ms men tenderar att hoppa till 200 ms spontant i någon sekund då och då när jag spelar (kanske varje 10:e sekund).

Jag har köpt två routrar. En D-link 960 och TP-link MR200. De båda ger i princip samma resultat, därför tror jag inte att valet av router spelar roll?

Borde jag byta mobilt bredband?
Prata med dina grannar och fråga vilken operatör som de använder och om de är nöjda. Om du inte får några tips från dem på bra operatör så byt till Telia så har du bra förutsättningar för att det ska funka. De är inte alltid bäst men det är sällan som de har sämst täckning.
Citera
2022-10-28, 14:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Har obegränsad mobilt bredband från Comviq och min hastighet ligger mellan 3-6 MB/s vilket jag tycker är lågt då täckningskartan visar på god täckning där jag bor (stad). Min latens i spel ligger runt 80 ms men tenderar att hoppa till 200 ms spontant i någon sekund då och då när jag spelar (kanske varje 10:e sekund).

Jag har köpt två routrar. En D-link 960 och TP-link MR200. De båda ger i princip samma resultat, därför tror jag inte att valet av router spelar roll?

Borde jag byta mobilt bredband?
Är det bara vid spel som det blir problem?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback