Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-28, 19:17
  #13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Samhället? menar du naturen? Jag är säker på att TS är till nytta för samhället. det är konstigt hur du som människa är så defensiv av ett djur över din egen art. Skulle ett djur rädda dig om du svälter? Är det tack vare djur som låter dig leva din livsstil eller människor? visa respekt för den mänskliga arten.

För att få min respekt måste man förtjäna den. Det gör man inte automatiskt bara för att man råkat födas till människa.
Citera
2022-09-28, 19:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
För att få min respekt måste man förtjäna den. Det gör man inte automatiskt bara för att man råkat födas till människa.
så du behandlar alla du inte känner som skit? hur fick djuret din respekt? du bör respektera alla levande varelser som standard. Jag säger inte respektera dem som person utan som människa.
allt han frågade var varför vi behöver dem för han vill inte att människor ska skadas och det borde vara i ditt intresse också som medmänniska och du förolämpade hans existens
__________________
Senast redigerad av ForumsHack 2022-09-28 kl. 19:28.
Citera
2022-09-28, 19:29
  #15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
så du behandlar alla du inte känner som skit? hur fick djuret din respekt? du bör respektera alla levande varelser som standard. Jag säger inte respektera dem som person utan som människa.

Nej, det gör jag inte, men det finns ett mellanting mellan att behandla folk som skit och att respektera dem. Älgen försöker inte propagera för att vi ska ha max 100 människor i landet. Folk som TS som ställer sig frågan varför vi ska ha mer än 100 älgar i landet för att några enstaka älgar ställer till elände, trots att människan ställer till så mycket mer elände visar bara på att han är en idiot och jag respekterar inte idioter.
Citera
2022-09-28, 19:46
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Ovanligt ändå att en älg attackerar en människa, kan inte förnimma mig om att jag läst det någon gång tidigare.

Kan det ha varit kopplat till hunden som kvinnan hade med sig ? Att den kanske gjorde utfall mot älgen eller nåt ?

PS jo jag såg artiklarna TS postade om andra älg-attacker, men den som söker den finner..
Finns ju ett fall i närtid där älg stångat och sparkat ihjäl en kvinna.

https://www.slu.se/ew-nyheter/2020/4...losa-dodsfall/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback