Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-29, 21:30
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Helt ok att du försöker resonera. En helt annan sak att dra en massa slutsatser utifrån dina högst bristfälliga resonemang.

Till att börja med så kan du ju förtydliga (för dig själv) vad du menar med "USA". Vem (i USA) är det som skulle stå bakom detta, och varför?

Fundera mer - påstå mindre. Ha mer kött på benen än någon infantil 5D-teori. Du gör dig bara dum annars.


USA, adminstrationen av styret i det landet, i tät samverkan med nato såklart och dess institutioner.

är du vänsterbliven? vaddå SD?

detta är basic 1.01;
koppla ihop resurser i världen, vem som kontrollerar dem, med sovjetunionens fall -91, color revolution i syrien -11 för att de nekade västs förslag på att dra en pipeline genom landet till turkiet och vidare till väst, för att konkurrera med rysslands gas och oljeleveranser till väst, till -14 då kuppen i kiev genomfördes. av USA.
Nuland och Mccain och Lindsey var där på plats och svor deras stöd till ukraina från obamas administration. Sedan har vi ju bidens crime inc under samma tid och frammåt.

vilket då för oss till nutid, då någon har bestämt sig för att ta bort rysslands hävstång i förhalningarna ... och då är vi fortfarande i USA. Lite spännande ang Blinkens besök i danmark dagarna innan.

lite rök, men ingen eld än.
men sannolikheten hamnar såklart i väst, inte i öst. om man ser till historiska händelser.
Citera
2022-09-29, 23:55
  #182
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
USA, adminstrationen av styret i det landet, i tät samverkan med nato såklart och dess institutioner.

är du vänsterbliven? vaddå SD?

detta är basic 1.01;
koppla ihop resurser i världen, vem som kontrollerar dem, med sovjetunionens fall -91, color revolution i syrien -11 för att de nekade västs förslag på att dra en pipeline genom landet till turkiet och vidare till väst, för att konkurrera med rysslands gas och oljeleveranser till väst, till -14 då kuppen i kiev genomfördes. av USA.
Nuland och Mccain och Lindsey var där på plats och svor deras stöd till ukraina från obamas administration. Sedan har vi ju bidens crime inc under samma tid och frammåt.

vilket då för oss till nutid, då någon har bestämt sig för att ta bort rysslands hävstång i förhalningarna ... och då är vi fortfarande i USA. Lite spännande ang Blinkens besök i danmark dagarna innan.

lite rök, men ingen eld än.
men sannolikheten hamnar såklart i väst, inte i öst. om man ser till historiska händelser.

Du borde sluta röka på.

Men… vilka institutioner? Och vilken ”administration av styret” var ansvarig för Syrien, Libyen, Irak och Afghanistan!
Citera
2022-09-30, 00:07
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Du borde sluta röka på.

Men… vilka institutioner? Och vilken ”administration av styret” var ansvarig för Syrien, Libyen, Irak och Afghanistan!

Men vet inte ens det hur det är uppbyggt å är det inte värt att diskutera.

varför blev det krig i syrien?
libyen, irak ?

olja och guld och gas.

skrev detta i ett annat inlägg.. orkar inte skriva det igen. men det finns enm plan lixåm... follow the money är ett passande uttryck.
Citera
2022-09-30, 08:02
  #184
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Men vet inte ens det hur det är uppbyggt å är det inte värt att diskutera.

varför blev det krig i syrien?
libyen, irak ?

olja och guld och gas.

skrev detta i ett annat inlägg.. orkar inte skriva det igen. men det finns enm plan lixåm... follow the money är ett passande uttryck.

Olja, guld och gas är bara en liten del av anledningen.

I Syrien var det en riktig revolution startad av folket. Det var fredligt tills regimen började skjuta mot folket. Hade USA velat ha bort Assad hade de beväpnat revolutionen som man nu beväpnar Ukraina.

Du är en rysk rövslickare som köper allt som Ryssland säger. Antar att du även står på Iranska regimens sida mot demonstranterna som protesterar idag på gatorna i Iran?!
Citera
2022-09-30, 08:10
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Olja, guld och gas är bara en liten del av anledningen.

I Syrien var det en riktig revolution startad av folket. Det var fredligt tills regimen började skjuta mot folket. Hade USA velat ha bort Assad hade de beväpnat revolutionen som man nu beväpnar Ukraina.

Du är en rysk rövslickare som köper allt som Ryssland säger. Antar att du även står på Iranska regimens sida mot demonstranterna som protesterar idag på gatorna i Iran?!

nä det var inte en riktig revolution...
den var iscensatt av cia... som vanligt... för att uppnå ett mål att försvaga ryssland genom att skapa en egen pipeline till EU.

kontrollera resurserna.

USA beväpnade revolutionen! precis som du säger.. ISIS och liknande.

nej jag stödjer inte iranska regimen, lika lite som den ukrainska eller "amerikanska" dito.

trevligt att du profilerat mig

jag tror att att folkresning kommer från folket, inte utifrån.
Citera
2022-09-30, 11:16
  #186
Medlem
goofers avatar
Atombomber mot väst kommer innebära totalt nederlag för Ryssland.

Det vet alla, deras vapensystem är inte uppgraderade utan pengar Putin satsat har hamnat i fel fickor.

Ett angrepp på väst kommer att besvaras av moderna precisionsvapen som slår ut Rysslands förmåga direkt.

Putin måste inse att han står med en musköt och möter en motståndare med automatvapen.

Hans hopp står till Kina och Nordkorea men jag tror inte de hoppar i säng med den förlorande sidan när det väl smäller.

Men man kanske skulle casha ut och flytta till Thailand ett par år tills allt lugnat ner sig eller Putin fallit.
Citera
2022-10-04, 15:14
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Atombomber mot väst kommer innebära totalt nederlag för Ryssland.

Det vet alla, deras vapensystem är inte uppgraderade utan pengar Putin satsat har hamnat i fel fickor.

Ett angrepp på väst kommer att besvaras av moderna precisionsvapen som slår ut Rysslands förmåga direkt.

Putin måste inse att han står med en musköt och möter en motståndare med automatvapen.

Hans hopp står till Kina och Nordkorea men jag tror inte de hoppar i säng med den förlorande sidan när det väl smäller.

Men man kanske skulle casha ut och flytta till Thailand ett par år tills allt lugnat ner sig eller Putin fallit.

Säkrast är nog att ta sig till Sydamerika
Citera
2022-10-04, 15:16
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrum
Säkrast är nog att ta sig till Sydamerika
Landsförrädare som du kommer att bli skjutna innan ni hinner tänka "flygbiljett" . . . . jävla avskum . . .
Citera
2022-10-04, 17:51
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Landsförrädare som du kommer att bli skjutna innan ni hinner tänka "flygbiljett" . . . . jävla avskum . . .

Du vet ingenting om mig och ändå dömmer du ut mig på förhand som en landsförrädare....

Vore det inte bättre om du ställer frågor om varför jag har en plan att flytta till Chile i Sydamerika?

Det finns flera som har planer på att fly Sverige om kriget kommer eller om kärnvapenkrig utbryter i närområdet. Att USA beordrar sina medborgare att lämna Ryssland visar på att kriget i Ukraina håller på att sprida sig och eskalera till helt nya nivåer som vi inte sett sedan andra värdskriget.

Just nu plågas Sverige av Elbrist, höga matpriser, skjutningar, korruption och hög kriminalitet kopplad till invandringen från tex rumänien, polen, arabien och afrika. Inte konstigt att delar av svenska folket har tröttnat på våra politiska ledare och vill lämmna landet.

Kort historielektion om du missat det:

Björn von Sydow började montera ned krisberedskapen och Försvarsmakten, sedan fortsatte Reinfeldt med nedmontering av svenska samhället, kärnkraften och slösade skattepengar på Nuonaffären istället!
https://youtu.be/YD21vjXyktA
https://www.ystadsallehanda.se/ledar...-glomdes-bort/
https://blogg.vk.se/lennart-holmlund...ktorer-stangs/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-och-karnkraft

De rödgröna fortsatte sedan med samhällsnedmonteringen, tex genom hög invandring, nedläggning av yttligare två kärnkraftsreaktorer i Ringhals som tidigare hade renoverats för miljarder..
https://www.expressen.se/nyheter/ren...-ringhals-ner/
https://www.svd.se/a/x3PEap/m-oheder...tionspolitiken
https://www.nwt.se/2022/02/02/de-rod...sionssystemet/
https://www.di.se/debatt/pensionskos...da-ar-en-bomb/

Varför ska jag ställa upp och offra mitt liv för inkompetenta politiker och ledare som Peter Hultqvist och maktmissbrukaren Michael Byden. De har kört Sverige I botten!
https://www.expressen.se/nyheter/ob-...orsvarskritik/
Försvarsmakten har dessutom inte en chans att stå emot ett väpnat angrepp ifrån Ryssland. Iskandermissiler från Pillau/Baltiysk slår ut Stockholm på direkten vid ett väpnat angrepp.

Just nu lider jag också av postcovid symptom som tex sömnapnee så jag hade ändå inte varit lämplig att ställa upp som soldat i Försvarsmakten. Jobbar med IT och talar flytande engelska och tyska. Finns gott om tyskspråkiga områden i Chile så där kan jag leva ett gott liv.

PS: Sjukvården i Sverige är ett jävla skämt! De skulle inte ens kunna mobilisera eller klara av ett krig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback