Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-28, 13:58
  #61
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
EU:s svältpolitik har givit Ryssland ökade inkomster och kastar Europa i kris.

När nu flera medlemsländer protesterade mot att dra ned den ryska gasimporten med 15% till så spränger EU/USA gasledningen.

Europa svälts ännu mer och Ryssland tjänar ännu mer.

Jag anser att det är vansinne som EU bedriver för att försöka ta makten i Europa.

Men det tror jag vi får ta i en annan tråd.
EU är extremt illa fungerande sedan Tyskland, som annars var den fungerande tänkande basen, lämnade arenan för Tänkande och valde Merkel och Känslor som ledare. Det är ingen slump att Brexit kom och det kommer fler Exit garanterat. Det här är ingen tillfällig nergång, EUs gaskris är grundat på inkompetens, och kriserna kommer att avlösa varann tills först Euron imploderar och sedan EU. Sedan kan vi starta om.
Citera
2022-09-28, 13:59
  #62
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
LOL, exakt, folk är så jävla korkade att de inte kan se det uppenbara om man ställer det framför dem..

https://twitter.com/StateDept/status...18088016355336

https://twitter.com/ABC/status/1490792461979078662

Jag tror fan att alla kommer se igenom denna charad från USA. Det är så uppenbart att normalt folk skriver om denna suspekta sammanträffande. jag völjer USA framför Ryssland alla dagar i veckan, även Biden före Putin, jag väljer fan Hillary Clinton före Putin men uppenbara lögner kommer att komma från USA nu. Det är 2003 Irak krig och massförstörelsevapen all over again.
Citera
2022-09-28, 14:00
  #63
Medlem
tigerpus avatar
Häftigt, hur USA öppet kan säga att dom kommer att sabotera NS2, för att pleberna sedan ska bli programmerade att tro att det är den onde Putin som ligger bakom
Citera
2022-09-28, 14:01
  #64
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag tror fan att alla kommer se igenom denna charad från USA. Det är så uppenbart att normalt folk skriver om denna suspekta sammanträffande. jag völjer USA framför Ryssland alla dagar i veckan, även Biden före Putin, jag väljer fan Hillary Clinton före Putin men uppenbara lögner kommer att komma från USA nu. Det är 2003 Irak krig och massförstörelsevapen all over again.
Create a problem and offer the solution. De i ett nötskal.
Citera
2022-09-28, 14:01
  #65
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
EU är extremt illa fungerande sedan Tyskland, som annars var den fungerande tänkande basen, lämnade arenan för Tänkande och valde Merkel och Känslor som ledare. Det är ingen slump att Brexit kom och det kommer fler Exit garanterat. Det här är ingen tillfällig nergång, EUs gaskris är grundat på inkompetens, och kriserna kommer att avlösa varann tills först Euron imploderar och sedan EU. Sedan kan vi starta om.
Det är sant. Därför ansamlas alla kriser nu. Flyktingar, Corona, klimat, energi, inflation, krig ...

EU kommer att försöka slopa vetorätten, federalisera så att det blir (nästan?) omöjligt att gå ur.

Det är lätt att säga att detta är en "ödesperiod". Men så känns det.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-09-28 kl. 14:03.
Citera
2022-09-28, 14:03
  #66
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Häftigt, hur USA öppet kan säga att dom kommer att sabotera NS2, för att pleberna sedan ska bli programmerade att tro att det är den onde Putin som ligger bakom

Det var väl bara Göbbels som klarade av såna bedrifter.
Citera
2022-09-28, 14:04
  #67
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är sant. Därför samlas alla kriser nu. Flyktingar, Corona, klimat, energi, inflation ...

EU kommer att försöka slopa vetorätten, federalisera så att det blir (nästan?) omöjligt att gå ur.

Det är lätt att säga att detta är en "ödesperiod". Men så känns det.
Det finns ingen ände på EU-problemen. Men framtiden kan ju utvisa om t.ex "sprängningen av NS" var den avgörande dagen när EUs kollaps inleddes, det inte inte otänkbart. Eller åtminstone Ukrainakriget eller energiproblemen. Det får framtiden utvisa.

En sprängning av NS är hur som helst inte vardagsmat i världen och detta är inte en nyhet som försvinner om 10 dagar. Avslöjandet i framtiden av gärningsmännen är värt en Hollywood-film. Jag är helt övertygad om att USA har spionsatellit-bevis redan, som tillsammans med Sveriges loggar om vilka som befunnit sig på platsen blir övertygande bevisning.
__________________
Senast redigerad av Barents 2022-09-28 kl. 14:08.
Citera
2022-09-28, 14:04
  #68
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Häftigt, hur USA öppet kan säga att dom kommer att sabotera NS2, för att pleberna sedan ska bli programmerade att tro att det är den onde Putin som ligger bakom
Det är väl inte konstigare än att du gör samma sak på FB, men med ombytta roller.
Citera
2022-09-28, 14:06
  #69
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är väl inte konstigare än att du gör samma sak på FB, men med ombytta roller.

När har jag hotat med att sabotera en gasledning?
Citera
2022-09-28, 14:11
  #70
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
När har jag hotat med att sabotera en gasledning?
Ingen har hotat med detta dåd alls, CIA har varnat. Men du skriver här och vilseleder så att pleberna sedan ska bli programmerade att tro att det är den onde Biden som ligger bakom.
Citera
2022-09-28, 14:12
  #71
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
CIA?
De kunde ha anlitat mig som expert istället. VIlken jävla idiot som helst kunde ha förutspått det här.
Alldeles för enkelt att utföra sabotage mot gasledningar,
Citera
2022-09-28, 14:16
  #72
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Ingen har hotat med detta dåd alls, CIA har varnat. Men du skriver här och vilseleder så att pleberna sedan ska bli programmerade att tro att det är den onde Biden som ligger bakom.


https://static.wixstatic.com/media/9...a60be~mv2.webp

bild på en tweet, läs vad som står där. Hade Putin sagt något liknande, och det han sade sedan skedde, hade du då hävdat att det är den onde Biden som ligger bakom istället?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback