Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-28, 17:13
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tja, hmmm... finns det några oppositionspolitker, oppositionsmedia i Ryssland? Finns det några generaler som inte håller med Putin? Den enda politiker jag har hört som öppet ifrågasatt Putin blev förgiftad och fängslad. Det krävs väl knappast någon hemlig kunskap eller insyn för att förstå detta.

Så baserat på detta slår du fast att inget kan hända i Ryssland utan Putins vetskap och godkännande. Fint. Jag skulle vilja föreslå möjligheten att Ryssland är ett aningen mer komplext och korrupt land än så.
Citera
2022-09-28, 17:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Svenska polisen som knappt kan utreda en skjutning? Ha ha! De tar sig vatten över huvudet när främmande makts militär och underrättelsetjänst står bakom detta. Kommer inte lösa ett skit annat än att stoppa en cyklist utan hjälp, omhänderta ett fyllo och fika.

Enligt expertis på detta forum så skulle de tydligen lösa gåtan om det inte vore för elaka SÄPO.
Citera
2022-09-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Ryssland eller någon som vill öka osäkerheten kring Baltic Pipe.
Vad tjänar Ryssland på det menar du?
Citera
2022-09-28, 17:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
Jag har aldrig sagt något om ryssland,

Av just den anledningen frågade jag. Så vad tror du? Talar ryska aktörer 100% sanning?

Citat:
du e rysd-hat skadad, sluta sluka allt MSM matar dig med

Jag minns inte att jag uttalat mig om MSM trovärdighet?

Oavsett, du är inte CIA-hat skadad, antar jag? För de har ju aldrig berättat en sanning någonsin, eller hur?
Citera
2022-09-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Enligt expertis på detta forum så skulle de tydligen lösa gåtan om det inte vore för elaka SÄPO.

Ingenting kommer att lösas, det här är ett typexempel på ett fall av typen "you can't handle the truth". Locket på.
Citera
2022-09-28, 17:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Varför tillsattes Polisen då ursprungligen. Attacken är gjord på svensk ekonomisk zon som det kallas. Så vad har SÄPO att göra med brottsundersökningar i internationellt vatten?

Vad fan tror du? Det här är lite viktigare frågor än vad Kling och Klang kan hantera.

Vilka från rysk sida tror du kommer utreda sprängningarna? Och är det lika skumt om utredningen inte sköts av ordinär rysk polis?
Citera
2022-09-28, 17:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Ingenting kommer att lösas, det här är ett typexempel på ett fall av typen "you can't handle the truth". Locket på.

Kanske lite tidigt att slå fast, va?
Citera
2022-09-28, 17:27
Medlem
Måste tyvärr meddela att jag har ändrat uppfattning, nu tror jag att Ryssland ligger bakom sprängningen

Men det förändrar ingenting huvudsaken är att ingen gas kan transporteras.
Citera
2022-09-28, 17:28
Medlem
Citat:
Kanske lite tidigt att slå fast, va?

Nej. Tramset kring att Ryssland gjort det kommer fortsätta hamras in. Det blir media-sanningen i väst. Lögner som vanligt. Allt de behövde göra var att skruva av gasen, fanns absolut ingen vinst i detta för dem.
Citera
2022-09-28, 17:29
Medlem
Citat:
Av just den anledningen frågade jag. Så vad tror du? Talar ryska aktörer 100% sanning?

Jag minns inte att jag uttalat mig om MSM trovärdighet?

Oavsett, du är inte CIA-hat skadad, antar jag? För de har ju aldrig berättat en sanning någonsin, eller hur?

Klart inte alla ryska aktörer talar sanning, vem fan tror det?

Om du hade lite koll på alla vidrigheter CIA sysslat med så skulle du nog inte krama dom så mycket.
Ja, jag hatar CIA

Ang MSM så kanske jag drog förhastade slutsatser men som du försvarade CIA så verkade du vara en klassisk MSM slukare. Om du inte e det så kudos!
Senast redigerad av Elcielo 2022-09-28 kl. 17:33.
Citera
2022-09-28, 17:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Nej. Tramset kring att Ryssland gjort det kommer fortsätta hamras in. Det blir media-sanningen i väst. Lögner som vanligt. Allt de behövde göra var att skruva av gasen, fanns absolut ingen vinst i detta för dem.

Så, likt adaptern, kan alltså inte heller du komma på ett enda motiv för en enda rysk aktör? På fullaste allvar?

Det är en sak att det finns flera saker som är kontraintuitiva med ryskt ansvar....men säkerheten med vilken ni slår fast saker utan egentligt underlag är förbluffande.
Citera
2022-09-28, 17:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
Klart inte alla ryska aktörer talar sanning, vem fan tror det?

Så om ryssarna, likt CIA, sysslar med desinformation kanske du inte ska vara riktigt så snabb på att tro på deras uttalanden om att de är oskyldiga?

Citat:
Om du hade lite koll på alla vidrigheter CIA sysslat med så skulle du nog inte krama dom så mycket.

Det följer inte logiskt att allt CIA säger är lögn bara för att de sysslat med vidrigheter.

Citat:
Ja, jag hatar CIA

Tror du att detta hat kan riskera att göra så att du har svårt att bedöma situationen objektivt?

Citat:
Ang MSM så kanske jag drog förhastade slutsatser men som du försvarade CIA så verkade du vara en klassisk MSM slukare. Om du inte e det så kudos!

Jag minns inte att jag försvarat CIA heller. Det enda jag har gjort är att ifrågasätta självsäkra uttalanden om att de "alltid ljuger" och garanterat är skyldiga till attacken.

Verkar vara ett känsligt ämne? Jag försöker bara få folk att använda samma skepsis mot samtliga aktörer i den här soppan. Fundera lite innan man använder avtryckaren, liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in