Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-29, 17:31
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Massförstörelsevapen är en bred term och kärnvapen ingår i den. När de gick in i Iraq med den anledningen trodde de flesta att det handlade om kärnvapen. Men det kunde sagt vad som helst, alla hade hejat på oavsett. Det är inte bevisat att Syrien använt sig av kemiska vapen mot sin egen befolkning, det mesta pekar på att vita hjältarna använde det för att iscensätta en katastrof.

På tal om kemiska vapen, USA släppte bomber med utarmat uranium i Jugoslavien, vilket gjort att människor än idag får cancer av det. Dessutom har flera hundra italienska soldater som ingick i de NATO styrkorna fått cancer idag. Har något väst land fördömt deras agerande? Nej. Hade man använt amerikansk retorik om vem som får anfallas på olika grunder mot dem själva så hade det landet inte existerat idag.

Så jo deras info är helt missvisande när de vill förgöra en fiende. De gör allt för att gynna målet, som exempelvis sabotage av gasledningarna.
Det var kemiska vapen det handlade om i Irak. Om du var vuxen vid första anfallet borde du känna till det. Detta var något man använde på den egna befolkningen mot fel klaner. Vilka Syrien använde det på minns jag inte, men jag har för mig att det var på förband som inte ville strida för dem.
Citera
2022-09-30, 00:00
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det var kemiska vapen det handlade om i Irak. Om du var vuxen vid första anfallet borde du känna till det. Detta var något man använde på den egna befolkningen mot fel klaner. Vilka Syrien använde det på minns jag inte, men jag har för mig att det var på förband som inte ville strida för dem.

"Amerikanska vapeninspektörer slår fast att Irak inte hade massförstörelsevapen och att Irak inte utgjorde något akut hot mot omvärlden"
https://svenska.yle.fi/a/7-91766

Så, varsågod.

Även om skulle vara som du säger, vilket hot gör det mot usa om Irak eller Syrien använder det inom sitt land? Är det inte värre med usa som släpper bomber med utarmat uranium i andras länder? Är inte det ett större hot mot omvärlden??

Om dom kan använda kemiska vapen och dylikt runt om i världen utan konsekvenser, klart dom kan sabotera ett par gasledningar. Man behöver inte vara en raketforskare för att förstå det.
Citera
2022-09-30, 00:15
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
"Amerikanska vapeninspektörer slår fast att Irak inte hade massförstörelsevapen och att Irak inte utgjorde något akut hot mot omvärlden"
https://svenska.yle.fi/a/7-91766

Så, varsågod.

Även om skulle vara som du säger, vilket hot gör det mot usa om Irak eller Syrien använder det inom sitt land? Är det inte värre med usa som släpper bomber med utarmat uranium i andras länder? Är inte det ett större hot mot omvärlden??

Om dom kan använda kemiska vapen och dylikt runt om i världen utan konsekvenser, klart dom kan sabotera ett par gasledningar. Man behöver inte vara en raketforskare för att förstå det.
Som sagt det var borta då för att det transporterats till Syrien vid krigets inledning. Att vänstermedia försöker trolla bort den kunskapen är lika stor. Att det använts för att förinta hela byar i Irak har redan fastslagits. Sedan har även Syrien använt det med Rysslands godkännande.
Citera
2022-09-30, 00:33
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som sagt det var borta då för att det transporterats till Syrien vid krigets inledning. Att vänstermedia försöker trolla bort den kunskapen är lika stor. Att det använts för att förinta hela byar i Irak har redan fastslagits. Sedan har även Syrien använt det med Rysslands godkännande.

Du svammlar för mycket och kommer med vaga påståenden som inte är trovärdiga. Det är förmodligen du som läst för mycket vänstermedia så som du resonerar. Du svarar inte ens på mina frågor. Du fattar väl själv att det är mer allvarligt när ett land angriper ett annat land med kemiska vapen, som usa gör hela tiden runt om i världen, utan några som helst konsekvenser. Tänker inte gå mer OT. Poängen var att USA kan göra som de behagar utan bekymmer. Att sabotera ett par gasledningar är långt ifrån det värsta de gjort.
Citera
2022-09-30, 01:04
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Du svammlar för mycket och kommer med vaga påståenden som inte är trovärdiga. Det är förmodligen du som läst för mycket vänstermedia så som du resonerar. Du svarar inte ens på mina frågor. Du fattar väl själv att det är mer allvarligt när ett land angriper ett annat land med kemiska vapen, som usa gör hela tiden runt om i världen, utan några som helst konsekvenser. Tänker inte gå mer OT. Poängen var att USA kan göra som de behagar utan bekymmer. Att sabotera ett par gasledningar är långt ifrån det värsta de gjort.
Levde du ens under Operation Desert Storm eller har du bara läst om det, var du vuxen? Detta, det första direktsända krig i tv. Man fick se saker när det hände eller åtminstone strax efter. Vi som levde då såg vad vi såg, de som var intresserade, och det kan inte trollfabriken ändra på.
Citera
2022-10-16, 04:54
  #270
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietsBleeding
Stärker ytterligare min tes om USA som sabotörer. 😁

Ja du kan ha rätt med att USA kan ha liggat bakom om sabotaget men jag tror nog vi sverige som har gjort operationen. Har inga bevis men jag tror vi sverige har haft usa operationer verkande i hemlighet. Officiella är det usa men inofficiella har det "inte varje" operation varit oss svenskar. men många kommande åren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback