Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-27, 10:25
  #1
Avstängd
https://www.zalando.se/emporio-arman...2t04m-q11.html

Mot bakgrund av ovanstående jacka (Armani-Dunjacka) på Zalando, som även är precis färskt nyinkommen. Vad säger ni om den jackan? Värd varje krona på förhand? Sågas för priset?

Har ni något motsvarigt på lager? Billigare med fördel? Vad kör ni på för jacka i vinter och har ni några tips på snygg dunjacka?

Allt mottas tacksamt!

Vänligen,
Daniel
Citera
2022-09-27, 10:50
  #2
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
https://www.zalando.se/emporio-arman...2t04m-q11.html

Mot bakgrund av ovanstående jacka (Armani-Dunjacka) på Zalando, som även är precis färskt nyinkommen. Vad säger ni om den jackan? Värd varje krona på förhand? Sågas för priset?

Har ni något motsvarigt på lager? Billigare med fördel? Vad kör ni på för jacka i vinter och har ni några tips på snygg dunjacka?

Allt mottas tacksamt!

Vänligen,
Daniel


Åh fyfan vilken ful jacka, dem blir bara ruskigare för varje år som går. Är du en välbärgad Daniel eller en förortspundare i tugget?
Citera
2022-09-27, 10:52
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trevligt.
Åh fyfan vilken ful jacka, dem blir bara ruskigare för varje år som går. Är du en välbärgad Daniel eller en förortspundare i tugget?

Mittemellan, aldrig tillhört specifik kategori. Du som sågar ned, har du något förslag? Något snyggt och gärna billigare än länk som lyfts?

Allt tas tacksamt emot!

Börjar bli kallt nu och dags för köp omgående i princip!
Citera
2022-09-27, 11:01
  #4
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Mittemellan, aldrig tillhört specifik kategori. Du som sågar ned, har du något förslag? Något snyggt och gärna billigare än länk som lyfts?

Allt tas tacksamt emot!

Börjar bli kallt nu och dags för köp omgående i princip!

Absolut, här är en enkel checklista inför ett dunjacksköp:

- Inga jackor som har en tryckt logga över hela jackan, du ser ut som en billboard
- Lökiga blattestämplade märken åker direkt, ghetto becknar Emporio Armani inkluderad

Om du lever efter denna mantra garanterar jag att du hittar en bra jacka!
Citera
2022-09-27, 11:03
  #5
Medlem
peterZiipens avatar
18 och orten?

Armani och Gucci har blivit lite av en meme på senaste tiden. Dessa märken är för personer som drömmer om att de är rika men egentligen inte har det speciellt bra ställt. För varför skulle man annars betala 4000kr extra för märket? Inte en jävel bryr sig att du kommer gå runt i en Armani-jacka.
Citera
2022-09-27, 11:11
  #6
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
18 och orten?

Armani och Gucci har blivit lite av en meme på senaste tiden. Dessa märken är för personer som drömmer om att de är rika men egentligen inte har det speciellt bra ställt. För varför skulle man annars betala 4000kr extra för märket? Inte en jävel bryr sig att du kommer gå runt i en Armani-jacka.

Jodå, man blir säkert ett större mål för rån. Så visst finns det dom som "bryr" sig.
Har egentligen samma fråga som TS fast skiter i märket utan mera efter kvalité som bra andning, värme och tålighet.
Citera
2022-09-27, 11:14
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
18 och orten?

Armani och Gucci har blivit lite av en meme på senaste tiden. Dessa märken är för personer som drömmer om att de är rika men egentligen inte har det speciellt bra ställt. För varför skulle man annars betala 4000kr extra för märket? Inte en jävel bryr sig att du kommer gå runt i en Armani-jacka.


Absolut inte. 18 och orten är något media har gett dig. Tyckte jackan var i "sin tid" och ville ha åsikter. Ska du klanka ned ber jag sådana kommentarer helt undanbedes. Enbart konstruktiva förslag. Det är även bara dunjackor som efterfrågats.
Citera
2022-09-27, 11:17
  #8
Medlem
Ser lite ut som en pundarjacka om jag ska vara ärlig. Det är nog mönstret som gör att jag tycker det.

Material: 58% polyamid, 42% elastomultiester
Foder: 90% dun, 10% fjäder
Foder: 100% polyamid

5 385 kronor för en cancerjacka med dun och fjädrar från torterade fåglar. Den gamle bögen skrattar gott.
Citera
2022-09-27, 11:20
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Ser lite ut som en pundarjacka om jag ska vara ärlig. Det är nog mönstret som gör att jag tycker det.

Material: 58% polyamid, 42% elastomultiester
Foder: 90% dun, 10% fjäder
Foder: 100% polyamid

5 385 kronor för en cancerjacka med dun och fjädrar från torterade fåglar. Den gamle bögen skrattar gott.


Gillar att du inte klankar ner och kör en retorik som enbart osar fördomar iallafall. Man kan gott kalla en jacka för pundarjacka men behöver inte stämpla den som bär den djupare än så.

Mycket kritik i tråden, men inga egna tips. Vad beror detta på tro?
Citera
2022-09-27, 11:21
  #10
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Absolut inte. 18 och orten är något media har gett dig. Tyckte jackan var i "sin tid" och ville ha åsikter. Ska du klanka ned ber jag sådana kommentarer helt undanbedes. Enbart konstruktiva förslag. Det är även bara dunjackor som efterfrågats.

En av dina frågor var Värd varje krona på förhand? . Och exakt alla svar än så länge har besvarat denna fråga. Ställ inte frågan i så fall...
Citera
2022-09-27, 11:23
  #11
Medlem
Facades avatar
Att man ens vill gå med dunjacka är för mig ett mysterium. Prasselkläder hör enbart ihop med mjukisbyxor och foppatofflor.
Att sedan betala över fem tusen kronor för det är ju oslagbart!

TS måste vara ett troll. Har så svårt att tänka mig något annat!
Citera
2022-09-27, 11:26
  #12
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Absolut inte. 18 och orten är något media har gett dig. Tyckte jackan var i "sin tid" och ville ha åsikter. Ska du klanka ned ber jag sådana kommentarer helt undanbedes. Enbart konstruktiva förslag. Det är även bara dunjackor som efterfrågats.

Började kolla runt av eget intresse. Ska försöka hitta mer vad som är viktigt att ha (ank eller gås-dun? te.x).
https://www.outnorth.se/herr/herrkla...dunjackor-herr
Fanns en hel del här som är intressanta för mig. Spanat in https://www.outnorth.se/rab/men-s-al...ro-jacket#Army men vet egentligen inget om märket i sig, flera färgval.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback