Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-27, 01:56
  #1
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Hejsan kära sportfiskare!

Efter x antal år här i Uppsala har jag beslutat mig för att återuppta det ljuvliga höstfisket efter gädda. Kommer köra gäddmete och hederligt spinnfiske med tunga tailbaits.

Sjöar är tyvärr ganska uteslutna då jag saknar båt i denna stad. Frågan lyder därmed; utöver fyrisån, finns det några åar som är hyfsat nära Uppsala (max 1h bort) som man kan fiska gädda i?

Har googlat en del men tyvärr inte kommit fram till något. Är ute efter stor gädda, inte antal (även om det inte skadar).

Är ingen gäddterrorist, utan kör naturligtvis C&R.

Mvh,

Megalodonen.
Citera
2022-09-27, 02:01
  #2
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Hejsan kära sportfiskare!

Efter x antal år här i Uppsala har jag beslutat mig för att återuppta det ljuvliga höstfisket efter gädda. Kommer köra gäddmete och hederligt spinnfiske med tunga tailbaits.

Sjöar är tyvärr ganska uteslutna då jag saknar båt i denna stad. Frågan lyder därmed; utöver fyrisån, finns det några åar som är hyfsat nära Uppsala (max 1h bort) som man kan fiska gädda i?

Har googlat en del men tyvärr inte kommit fram till något. Är ute efter stor gädda, inte antal (även om det inte skadar).

Är ingen gäddterrorist, utan kör naturligtvis C&R.

Mvh,

Megalodonen.

Jag kan inget om fiske, men enligt https://www.ifiske.se/fiske-i-uppsala-kommun.htm så kanske Rastsjön kan vara ett alternativ(?) 40 min med bil från Uppsala. Eller menar du max 1 timme till fots/cykel?
Citera
2022-09-27, 02:08
  #3
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag kan inget om fiske, men enligt https://www.ifiske.se/fiske-i-uppsala-kommun.htm så kanske Rastsjön kan vara ett alternativ(?) 40 min med bil från Uppsala. Eller menar du max 1 timme till fots/cykel?

Tack för ditt svar Onaniprodukt. Önskar sjöar var ett alternativ, men som jag skrev har jag ingen båt och anser därmed att sjöar är suboptimala. Är således ute efter en å.

Har bil.
Citera
2022-09-27, 02:09
  #4
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Tack för ditt svar Onaniprodukt. Önskar sjöar var ett alternativ, men som jag skrev har jag ingen båt och anser därmed att sjöar är suboptimala. Är således ute efter en å.

Har bil.

Oj, jag missade det helt, sorry.
Citera
2022-10-09, 15:34
  #5
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Tack för ditt svar Onaniprodukt. Önskar sjöar var ett alternativ, men som jag skrev har jag ingen båt och anser därmed att sjöar är suboptimala. Är således ute efter en å.

Har bil.
Kan sent om sidor flika in att vid Rastsjön så kan du hyra båt av föreningen till en helt ok peng.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback