2022-09-28, 19:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vad har Ryssland att vinna på att förstöra sin egna ledning? Visst kan det vara en fals flag från Ryssland som ska se ut som en false flag från väst,

Du har precis besvarat din egen fråga. Tack.

Citat:
Givetvis begår bägge sidor false flag.

Ok. Då ska vi se här:

1. Du anser själv att Ryssland utför false flag operationer.
2. Du anser själv att ett potentiellt motiv för Ryssland skulle kunna vara en false flag för att beskylla väst
3. Du är säker på att väst ligger bakom för att media tror att det är Ryssland

Behöver jag verkligen peka ut närmare vad som brister i den här logikkedjan?
Citera
2022-09-28, 19:22
Medlem
Tänker på teveprogrammet Samhällskollaps på Svt play.
Citera
2022-09-28, 19:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hellre än att i stort sett allt liv på jorden utplånas, ja!!
Diktatorn dör, tiderna förändras.
Men med hårt mot hårt så finns inte något kvar.
Dom ryska mördarkramarna tycks gilla hårda tag. Dom kanske hoppas på en ännu värre diktator i framtiden?
Citera
2022-09-28, 19:24
Medlem
Tror det inte det är så svårt.

Vilka hatar EU och Ryssland = USA och UK. Sen kanske dom fått med polackerna och balterna på nåt hörn också.

USA och UK vill ju bygga en ny stormakt i europa med US, UK, Polen och Ukraina. Styrd från USA så att Frankrike och Tyskland (och sverige etc) ska hålla käften och lyda.

Vi ska bli som palestinierna och Ukraina som Israel.
Senast redigerad av HappyUW 2022-09-28 kl. 19:26.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Tror du verkligen att Putin är naiv nog att tro att USA har någonting annat än enhällig makt över europeisk geopolitik, och att en sprängd gasledning skulle kunna leda till "splittring i NATO" där NATO-länder anklagar USA för illdåd? Kom igen.
Ja, det tror jag. Han är "diktatorskadad". Har varit vid makten för länge och har bara yesmen runt sig. Allt han gjort hittills i kriget, alla order har utvecklats till ett totalt fiasko för Kreml. Han har ingen koll på nånting alls mera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag försvarar inte Ryssland bara för att jag inte lever i eran fantasivärld där man säger att Ryssland inte har några fungerande kärnvapen. Jag tror inte heller de är Ryssland som är ansvariga för sabotaget, de finns inga starka anledningar som talar för att de ska vara Ryssland. Om de är Ryssland så är de en oroande eskalering av kriget, de innebär att dom inte ser någon chans att EU kommer splittras ang el/gas kris och häva sanktioner under vinter.
det är du som lever i en fantasi värld. kolla på den ryska utrustingen gammla rostiga saker som inte fungerar. det är extremt mycket jobb och underhålla kärnvapen. om ryssland inte klarar av och underhålla en ak47så klarar dom inte kärnvapen. många ledande militära experter är överens om deta. varför tror du inte någon i nato bryr sig när pissluffar putte hotar med dom? jo för att dom som dom har är i så dåligt skick att dom är obrukbara.
Citera
2022-09-28, 19:26
Medlem
Fontyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag försvarar inte Ryssland bara för att jag inte lever i eran fantasivärld där man säger att Ryssland inte har några fungerande kärnvapen. Jag tror inte heller de är Ryssland som är ansvariga för sabotaget, de finns inga starka anledningar som talar för att de ska vara Ryssland. Om de är Ryssland så är de en oroande eskalering av kriget, de innebär att dom inte ser någon chans att EU kommer splittras ang el/gas kris och häva sanktioner under vinter.

Nu ska inte diskussionen handla om kärnvapen. Men jag tror att det är väldigt få som inte tror att Ryssland har fungerande kärnvapen. Tråden handlar om ifall det som skedde var ett sabotage eller en olycka. De olika arméernas storlek och styrka ska inte diskuteras i denna tråd.

Absolut, om det är Ryssland så är det sannerligen en eskalering av kriget som skulle vara oroväckande. Vi inom EU är sannolikt inte intresserade av att handla mer gas via Ryssland efter att de har använt gasen som utpressningsmedel i denna konflikt. Vi behöver säkrare & tryggare energiförsörjning. Det var ett stort misstag att beblanda sig med rysk energipolitik. I synnerhet att göra det samtidigt som vi stängde av stora delar av kärnkraften i Europa. Olika energiavtal håller på att slutas runtom i världen nu för att tillgodose Europas behov. Ryssland insåg sannolikt att ledningarna inte skulle behövas längre.
Citera
Medlem
Vad händer om det visa sig att rören, likt Estonia, är sprängda inifrån?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
det kommer inte döda så många människor ryssland har en handfull som fungerar. säg att 5miljoner dör på sin höjd och det är det värt för att få utrota ryssland.

Hur i helvete vet du det? Ska vi leka rysk roulett med 5 till 100 miljoner människor?
Citera
2022-09-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Vad händer om Ryssland skruvar på gasen nu? Det är sjuka mängder gas som kan släpps ut i vårt område, räcker det med en rökande fiskaren för att smälla rören eller för att starta en gasbomb som flyttar jorden ur rotationen runt solen?

Intressant tanke, de har ju egentligen skapat ett vapen!
Citera
2022-09-28, 19:28
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontyl
Vi inom EU är sannolikt inte intresserade av att handla mer gas via Ryssland efter att de har använt gasen som utpressningsmedel i denna konflikt. Vi behöver säkrare & tryggare energiförsörjning. Det var ett stort misstag att beblanda sig med rysk energipolitik. I synnerhet att göra det samtidigt som vi stängde av stora delar av kärnkraften i Europa. Olika energiavtal håller på att slutas runtom i världen nu för att tillgodose Europas behov. Ryssland insåg sannolikt att ledningarna inte skulle behövas längre.

Och om det var USA?
Citera
2022-09-28, 19:30
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Vi kan väl konstatera att om inte EU kallar detta en terroristhandling och en krigsförklaring mot EU är något konstigt.

Ska väl inte vara så svårt att kalla in befälhavarna på USA krigsskepp som cirkulerat i området på förhör till att börja med? Och alla i besättningen?
Dom är väl intresserade av att lösa detta också? Och gärna av den vanliga polisen och inte säpo eller must.

Och ett förhör med alla inom must för att se om nån hört talas om detta eller om det funnits planer som kan jämställas med landsförräderi i så fall?

När det nyligen avslöjats att USA spionerat på Svenska politiker och Industri för att sabba för
våra JAS-affärer blev ju Danmarks Underrättelsechef åtalad för landsförräderi för att berättat för oss om det!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/d...alas-for-lacka

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...alp-av-danmark

Och grisen Hultqvist vek ned sig, helt sjuka grejer!

Ja herre hävlar. Det hade jag glömt bort. Det här med gasexplosionerna är början till slutet gott folk. Dags att plocka hem pengarna och köpa guld.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback