Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-25, 14:24
  #361
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Underbar backlash i Italiens val på den flinande Leyens tal.
https://www.youtube.com/watch?v=6Os-...=MichaelHeaver
Hon har helt enkelt hjälpt högern i Italien till en stor valseger. Jag spekulerar i att EUs hantering av Polen och Ungern på samma sätt gör att de länderna blir ÄNNU mer motsträviga, en vanlig reflex hos människor som känner sig trängda och nertryckta. För att nå människor måste man tvärtom vara empatisk och vinna deras respekt och förtroende.

just så. globalisterna är så självuppfyllda och arroganta att de förväntar sig att alla länders befolkningar ska respektera dem och deras hot, men det kommer slå tillbaka. nästa steg är att reformera EU helt och hållet, åter till en tullunion, så att dessa värdelösa existenser får se sig om efter riktiga jobb.
Citera
2022-09-25, 14:29
  #362
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
just så. globalisterna är så självuppfyllda och arroganta att de förväntar sig att alla länders befolkningar ska respektera dem och deras hot, men det kommer slå tillbaka. nästa steg är att reformera EU helt och hållet, åter till en tullunion, så att dessa värdelösa existenser får se sig om efter riktiga jobb.
Jo, hon visar i denna chockvideo att hon inte lärt någonting av Brexit och det kommer att sluta illa för EU som Sverige är ganska beroende av. Hon är så full av sig själv, istället för andra.
Citera
2022-09-25, 14:32
  #363
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Du gillar många saker med EU säger du. Nämn gärna några. Det enda jag kommer på är att man kan surfa som hemma på mobilen inom EU.
Jag är företagare och kan sälja mina varor gratis i hela EU utan tullar eller problem, och DHLs portotjänst är lika enkel och billig till t.ex Tyskland som inom Sverige. Du får inte underskatta EUs fördel för företagare, och Sverige består av företagare. I övrigt är det ju ganska trevligt att man fritt kan flytta till ett annat EU-land. Försök bosätta dig i USA eller Australien så ser du fördelen med EU.

EU innehåller sammantaget en mycket stor del av världens bästa länder, nästan alla faktiskt.
Citera
2022-09-25, 14:40
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
EU är verkligen nya Sovjetunionen. Riktigt skrämmande.

Ursula Von Der Crazy är den nya diktatorn och EU ländernas ledarna slutar tänka själva och vara självständiga. Hoppas verkligen att krisen får EU-bygget att rasa som ett korthus
__________________
Senast redigerad av Antidemokretin 2022-09-25 kl. 14:45.
Citera
2022-09-25, 14:46
  #365
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tyvärr verkar postfascister vinna valet i Italien också. Men jag vill ändå peka på att der Layen är ute och hotar italienska väljare aka EU-medborgare som eventuellt röstar "fel". När ska hon hota andra EU-medborgare som tänker fel?

Inget snack om saken. Med der Layen vid rodret styrs EU i en totalitär riktning. Vad är det för fel på der Layen? Är hon helt enkelt maktgalen? Att just hon av alla människor rackar ner på Putin blir allt obegripligare.

Vad ser du för fel med fascismen, annat än att ordet har en dålig klang?
Citera
2022-09-25, 14:48
  #366
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tyskland lyckades väl ganska bra när de röstade in nazisterna kan jag tycka. Finns väl fler exempel, men varför bevisa en poäng för tydligt.

Jag syftade mer på att valresultatet i en demokrati aldrig kan vara fel rent objektivt ifall man tycker att alla röster är lika viktiga.
Citera
2022-09-25, 15:51
  #367
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Jag syftade mer på att valresultatet i en demokrati aldrig kan vara fel rent objektivt ifall man tycker att alla röster är lika viktiga.
Om det bara finns vänsteralernativ så speglar inte valresultatet folkets åsikter. Många röstar bara på vad de uppfattar som minst tokigt.

Som Macron sade i svensk TV: "Åkesson måste välja mig om Putin är enda alternativet. Åkesson är inte demokrat." Men Åkesson vägrade välja.
(Någon idiottidning hade ställt den frågan. Om Åkesson föredrog Macron eller Putin.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-09-25 kl. 15:54.
Citera
2022-09-25, 15:57
  #368
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om det bara finns vänsteralernativ så speglar inte valresultatet folkets åsikter. Många röstar bara på vad de uppfattar som minst tokigt.

Som Macron sade i svensk TV: Åkesson måste välja mig om Putin är enda alternativet. Åkesson är inte demokrat. Men Åkesson vägrade välja.
(Någon idiottidning hade ställt den frågan. Om Åkesson föredrog Macron eller Putin.)

Har för mig att det var att han skulle välja mellan Biden eller Putin, visar lite på vilken nivå de svenska journalisterna ligger på.
Citera
2022-09-25, 16:02
  #369
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Har för mig att det var att han skulle välja mellan Biden eller Putin, visar lite på vilken nivå de svenska journalisterna ligger på.

Citat:
Här vägrar Åkesson (SD) välja mellan Macron och Putin

Jag behöver inte välja. Ingen behöver tveka om vad jag tycker om Rysslands aggressiva utrikespolitik eller om Putins aggressiva imperialistiska styre i Ryssland, men det betyder ju inte att jag bara för det måste välja en vänsterliberal imperialist som via EU går den vägen. Jag vill inte ha någon av dem, sa Åkesson (SD).
https://www.google.com/amp/s/amp.svt...on-eller-putin

Av detta har den store tänkaren Napoleon Macron i andra sammanhang dragit slutsatsen att Åkesson inte är demokrat 🙃

Sedan dess har EUkesson dock förmodligen blivit lovad en ambassadörspost och älskar numera EU.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-09-25 kl. 16:08.
Citera
2022-09-25, 16:15
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tyvärr verkar postfascister vinna valet i Italien också. Men jag vill ändå peka på att der Layen är ute och hotar italienska väljare aka EU-medborgare som eventuellt röstar "fel". När ska hon hota andra EU-medborgare som tänker fel?

Inget snack om saken. Med der Layen vid rodret styrs EU i en totalitär riktning. Vad är det för fel på der Layen? Är hon helt enkelt maktgalen? Att just hon av alla människor rackar ner på Putin blir allt obegripligare.

Är man en fascist för att man förespråkar nationalism, konservatism, och kristna värderingar ?
Citera
2022-09-25, 16:26
  #371
Medlem
YP4XQs avatar
Hörde på radion, självklart SR "oberoende media" om valen i Italien när högerkrafterna och pariterna växte så var dom ju tvungna att samtidigt tillägga "valdeltagandet har aldrig varit så lågt i Italien sedan demokratin infördes efter andra världskriget - vilket tyder på att majoriteten inte har förtroende för partiet..." PK - hjonen är så goa, som barn!
Citera
2022-09-25, 16:38
  #372
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Hörde på radion, självklart SR "oberoende media" om valen i Italien när högerkrafterna och pariterna växte så var dom ju tvungna att samtidigt tillägga "valdeltagandet har aldrig varit så lågt i Italien sedan demokratin infördes efter andra världskriget - vilket tyder på att majoriteten inte har förtroende för partiet..." PK - hjonen är så goa, som barn!
Putin bad, Ursula good.

Det är allt staten vill att ni ska veta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback