Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-12-10, 15:49
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Lite off topic men Vklass är nog den sämsta plattform som jag använt. Plottrigt och rörigt, onödiga funktioner. Alla dessa plattformar verkar tävla om vem som kan ha mest olika onödiga funktioner.
Som förälder vill man veta

1. Vad har barnen för läxor, vilken bok, vilka sidor, vilken dag.
2. Resultat.
3. Avstämningar som komplettering mellan utvecklingssamtal. (Kommunikation)
4. Övrig info.

Ska jag vara ärlig är det en avvägning av nytta och funktioner som görs. Föräldrar vill se det du listar upp samtidigt har skolan lagkrav på sig att vara transparent och visa information om eleven till vårdnadshavaren när det gäller närvaro, resultat, kunskapsutveckling i övrigt etc. Samtidigt vill lärarna har en plattform där de kan dokumentera utan att behöver byta plattform och växla mellan. Därför erbjuder dessa plattformar ungefär snarlika funktioner. Det är bara en bråkdel av funktionerna som föräldrarna får se, trots att plattformen ska vara transparent.

Så, det finns sällan onödiga funktioner i dessa plattformar och skolhuvudmannen kan dessutom bygga en plattform från erbjuda moduler. Därför är funktionerna du ser ofta noggrant valda när skolhuvudmannen köpte tjänsten.
Citera
2022-12-10, 20:12
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ska jag vara ärlig är det en avvägning av nytta och funktioner som görs. Föräldrar vill se det du listar upp samtidigt har skolan lagkrav på sig att vara transparent och visa information om eleven till vårdnadshavaren när det gäller närvaro, resultat, kunskapsutveckling i övrigt etc. Samtidigt vill lärarna har en plattform där de kan dokumentera utan att behöver byta plattform och växla mellan. Därför erbjuder dessa plattformar ungefär snarlika funktioner. Det är bara en bråkdel av funktionerna som föräldrarna får se, trots att plattformen ska vara transparent.

Så, det finns sällan onödiga funktioner i dessa plattformar och skolhuvudmannen kan dessutom bygga en plattform från erbjuda moduler. Därför är funktionerna du ser ofta noggrant valda när skolhuvudmannen köpte tjänsten.

Tack för förklaringen, då förstår jag bättre.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback