Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-23, 12:33
  #1
Medlem
Här är en efterlysning som kom upp idag men Daniel verkar ha varit försvunnen i en månad redan.
Någon som vet något ?

Citat:
SKÅNE/MALMÖ:
Har någon sett 34-årige Daniel? Han är försvunnen sedan den 23 augusti 2022 då han senast sågs i Malmö.

Daniel har kort mörkbrunt hår. Han är cirka 170 centimeter lång och väger cirka 6o kg. Han var klädd i en blå tunn jacka med kapuschong.

Har du sett Daniel eller har du information som kan leda till att han återfinns, ring polisen på 114 14.

Vid eventuella frågor från media, vänligen ring 031-760 90 60.

Ha en god ton i era kommentarer och tänk på att bemöta andra som ni själva vill bli bemötta.

Dela efterlysningen och tagga därefter era vänner på er egen tidslinje, så håller vi tråden exklusiv för tips.

Observera att gåvor och skänkta medel alltid går till Missing Peoples fortsatta arbete och inte är kopplade till ett specifikt försvinnande. Vi gör aldrig åtskillnad på människor som eftersöks.

https://m.facebook.com/story.php?sto...00070386720499
Citera
2022-09-23, 16:15
  #2
Medlem
Jag personligen tycker man ska börja med att försöka ta reda på t.ex. var i Malmö sågs han?
Vad är hans relation till/ärende i Malmö?
Vem såg honom senast och vart skulle han då/vilken riktning gick han åt?
Hur är han som person/brukar han vara borta länge utan att höra av sig?
Vad var han i för "tillstånd" sist han sågs (arg, glad, ledsen, stressad, etc)?
Har han själv haft kontakt med någon och berättat om planer på göromål (t.ex. camping, resa, m.m)?
Hurdan är hans bakgrund (finns det någon hotbild mot honom, förekommer han i kriminella kretsar/har anmält/vittnat mot sådana, eller någon han gjort sig ovän med)?

Finns säkert fler viktiga frågor än jag kommer på här och nu, men det är kanske något att börja med i alla fall.
"Flashbackare" med (lite mer) erfarnhet (än mig) brukar snabbt kunna hitta allt möjligt om vem som helst.
Citera
2022-09-23, 16:36
  #3
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Här är en efterlysning som kom upp idag men Daniel verkar ha varit försvunnen i en månad redan.
Någon som vet något ?



https://m.facebook.com/story.php?sto...00070386720499
Länken fungerar inte.

Denna fungerar:
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/daniel-1/
Citera
2022-09-24, 06:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eklektiskwiccan
Jag personligen tycker man ska börja med att försöka ta reda på t.ex. var i Malmö sågs han?
Vad är hans relation till/ärende i Malmö?
Vem såg honom senast och vart skulle han då/vilken riktning gick han åt?
Hur är han som person/brukar han vara borta länge utan att höra av sig?
Vad var han i för "tillstånd" sist han sågs (arg, glad, ledsen, stressad, etc)?
Har han själv haft kontakt med någon och berättat om planer på göromål (t.ex. camping, resa, m.m)?
Hurdan är hans bakgrund (finns det någon hotbild mot honom, förekommer han i kriminella kretsar/har anmält/vittnat mot sådana, eller någon han gjort sig ovän med)?

Finns säkert fler viktiga frågor än jag kommer på här och nu, men det är kanske något att börja med i alla fall.
"Flashbackare" med (lite mer) erfarnhet (än mig) brukar snabbt kunna hitta allt möjligt om vem som helst.


Detta är bara en liten del av de saker som Polisen&MPS försöker få svar på, och lägger olika vikt på de olika sakerna , vilken ritning någon gick inne i en stad för en månad sedan är kanske inte så aktuellt som tex ryggsäck/resväska i handen, på cykel , klädd som cowboy osv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback