2022-09-23, 10:47
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Kan inte EU göra en deal med Putin? Han får Ungen tillbaka om han lämnar Ukraina?

Med tanke på Orbans utspel om restriktionerna igår så tycker jag att din idé är utmärkt. Lite press på folk så kommer deras egentliga agenda fram. Titta bara på rysstrollen i den här tråden som låtsats vara svenskar under alla år. Fram till kriget avslöjade dem.
Citera
2022-09-23, 10:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herceg
Ja, det hade det!
Ett liter pris att betala för frihet.

Tror inte en enda ungrare håller med dig.
Citera
2022-09-23, 10:59
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Med tanke på Orbans utspel om restriktionerna igår så tycker jag att din idé är utmärkt. Lite press på folk så kommer deras egentliga agenda fram.
Titta bara på rysstrollen i den här tråden som låtsats vara svenskar under alla år. Fram till kriget avslöjade dem.

Ja. Ungern komma att åka ut med huvudet före ur EU. Ju förr desto bättre.
Oavsett vad Orban hävdar, kan man precis som med Ryssland räkna med att det bedrivs skräckpropaganda regelmässigt.
Ungern är, som bekant, en diktatur, autokrati - där regimen nu målinriktat monterat ner demokratiska fundament till noll och intet.

Ser ingen anledning att starta en tråd med den här spekulativa rubriken.

Rena magneten för rysstrollen på Flashback.
Senast redigerad av Xedome 2022-09-23 kl. 11:07.
Citera
2022-09-23, 11:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Markera? Han måste bromsas. Megalomani är en allvarlig sjukdom som drabbar omgivningen.

Det kommer gas söderifrån som nu byggs ut men man väljer Ryssland framför Azerbajdzjan, Egypten m.fl. vilket gör att man framöver blir beroende av Evil empire.

Alla gör sina val.

Märkligt att ingen har talat om att "bromsa" USA. Putin gör exakt samma sak som de gjort i alla år fast mot bara ett land istället för 20.

Vi har inte tid att vänta på att gasen från Egypten och Azerbajdzjan byggs ut. Europa har en kris och då får man svälja stoltheten och lägga av med att bråka med Putin.
Citera
2022-09-23, 11:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja. Ungern komma att åka ut med huvudet före ur EU. Ju förr desto bättre. Oavsett vad Orban hävdar, kan man precis som med Ryssland räkna med att det bedrivs skräckpropaganda regelmässigt.
Ungern är, som bekant, en diktatur, autokrati - där regimen nu målinriktat monterat ner demokratiska fundament till noll och intet.

Om man inte själv är direkt hämtad från trollfabriken i Ryssland - ser jag ingen anledning att starta en tråd med den här spekulativa rubriken.

Rena magneten för rysstrollen på Flashback.

Ungern är ett föredömesland för Europa och Orban är en hjälte.

Olyckligtvis för er vänstertroll finns det ingen möjlighet att utesluta ett land ur EU även om jag hade lämnat denna överstatliga globalistorganisation frivilligt om jag var Orban.
Citera
2022-09-23, 11:08
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ungern är ett föredömesland för Europa och Orban är en hjälte.

Tror inte det va..
Senast redigerad av Xedome 2022-09-23 kl. 11:13.
Citera
2022-09-23, 11:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome

Tror inte det va.

Jo. De har ingen elbrist, ingen massinvandring och en ledare som är älskad av folket.

Hade jag haft möjlighet hade jag definitivt flyttat till Ungern.
Citera
2022-09-23, 11:12
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Jo. De har ingen elbrist, ingen massinvandring och en ledare som är älskad av folket.

Ungern är, precis som Ryssland - en autokrati med en narcissistisk kleptokrat.

Om du själv så gärna ser inskränkningar i tryck - och yttrandefriheten - vad hindrar dig från att bosätta dig i Ungern?

En mycket tragisk utveckling sedan Ungern-krisen - 56. Fråga det ungerska folket.
Citera
2022-09-23, 11:15
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Märkligt att ingen har talat om att "bromsa" USA. Putin gör exakt samma sak som de gjort i alla år fast mot bara ett land istället för 20.

Vi har inte tid att vänta på att gasen från Egypten och Azerbajdzjan byggs ut. Europa har en kris och då får man svälja stoltheten och lägga av med att bråka med Putin.

Vad jag vet har inte USA annekterat något i modern tid. Putin et consortes lever dock i tsarrysland som bekant.

Vi har all tid i världen att vända oss bort från Putin. Som hans knähund har man dock redan valt.
Citera
2022-09-23, 11:15
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De kanske har blivit lovade en bit av Putin. Den biten där ett par hundratusen ungrare bor.

Google översättning av det där förövrigt:

Ungern tillsammans med Slovakien och Turkiet är alltså de tre länder som ännu inte godkänt Sveriges Nato-ansökan. Att få den godkänd om de gjort upp med Putin blir nog svårt.

Den första kvinnliga statsministern... och efter endast några månader i ämbetet rev hon upp vår långa historia som ett neutralt land med sin NATO ansökan.

Nu håller vi tummarna att Turkarna räddar oss från detta korkade beslut... men jag tror inte att Sossarna kommer tveka att offra 70 kurder för att få komma "in i NATO-värmen".

Nästa gång ni Woke-aktivister skriker om vikten att upprätthålla Sverigebilden.. ni kan fundera lite vad detta beslut med följetång har skapat för bild av vårt land.
Citera
2022-09-23, 11:17
Avstängd
Citat:

Instämmer. USA var moraliskt och politiskt ansvariga för t ex Pinochetregimen och dess mångåriga terror i Chile - utan USA;s aktiva och passiva stöd hade juntan varken kunnat ta makten på ett säkert sätt eller behålla den (se t ex Hitchens' The trial of Henry Kissinger). Samma sak med tjogtals andra regimskiften, militärkupper och marionettregimer i Latinamerika och Sydasein under 1900-talet som genomfördes med mer elller mindre öppet amerikanskt stöd för att gynna USA. FDetta faller helt utanför bilden i mångas inställning till Ukraina.

"Men det är fan skillnad, i Chile var det ett shithole country med mestadels bruna människor. nu är det Europa och vita människor..."
Citera
2022-09-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vad snackar du om? Ungern har aldrig varit ryskt eller sovjetiskt, de är inte ens ett slaviskt folk.
Putin försöker återskapa Warszawapakten och Ungern var en del därav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in