Citat:
Ursprungligen postat av
vantablack
Jag har behövt samma läkemedel ända sen födseln och det blev en markant skillnad när monopolet försvann. Vissa av dom är inte särskilt "nishade". Det du kallar "vanliga läkemedel" kan även dom vara problematiska att få ut direkt och finns inte på lager i alla apotek. I princip alla läkemedel jag använder måste beställas för att de inte finns i lager. Numera är det ännu struligare när man inte får göra ett nytt uttag förrän en viss tid gått sen man hämtade ut. Jag får glapp nästan varje gång och får vara utan vissa mediciner i några dagar eftersom jag inte kan hämta ut nya läkemedel för tidigt och när jag väl får hämta ut så ska det beställas och det tar oftast mellan 1-2 veckor. För några år sen så kom beställda läkemedel oftast inom 2-4 dagar men så är det inte längre. Och då ska tilläggas att jag inte bor i glesbygd utan i en medelstor svensk stad.
Tillägg: Använder bara Apoteket. Dom kan åtminstone se i sina system om läkemedel finns tillgängliga på andra närliggande Apotek. Skulle man börja hatta runt på alla enskilda privata småapotek för att eventuellt få tag på medicin skulle man snabbt bli sinnessjuk.
Detta hör inte till topic men: Vill du se om ett läkemedel finns i lager så söker du på Fass. Samma sida som ditt eget apotek söker på, men de talar kanske bara om för dig de statliga apoteket? Här ser du alla fysiska apotek, till höger i mitten klickar du.
https://www.fass.se/
Ofta har apoteken inte mediciner i lager nu mera tyvärr, dels för att priset varierar från månad till månad märke för märke. Och dels för det är inte på mediciner de tjänar pengar, det är på schampo, dildos och hudkräm.
TOPIC: Svt och Sveriges radio skulle säljas ut i går redan och reformeras till endast obundna nyhetsprogram. Alla jävla lekprogram och skit skall bort. Det är inte dit våra skattepengar skall gå!
Vattenfall skall INTE säljas, och en andra elbolagen skulle aldrig sålts. Hade elen inte avreglerats skulle vi inte sitta i en så dålig sits vi gör nu. Kärnkraften skulle givetvis vara kvar, det är inget som privatiseringen är skuld till. Men att vi säljer vår el samtidigt som vi själva får skyhöga priser är privatiseringen skuld till.