Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Nu r det dock tvrtom, Ryssland vart enormt verskattade och Ukraina underskattade.
Grejen r den att sovjet unionen p pappret var vida verlgset Tyskland innan Tyskland drog igng sin invasion.
Ryssland idag har anvnt upp det bsta man har i materiel, det kommer inte komma bttre soldater som r bttre rustade.
Snarare tvrtom, kvaliten p ryska armen kommer bara sjunka och tvrtom fr Ukraina den nrmsta tiden.
Ska man vara efterklok s skulle Ryssland mobiliserat frn frsta brjan och understdja sina pansargrupper med stora mngder skytteinfanteri, samtidigt som anvnt sig av civila lastbilar fr att hlla igng logiskten.
Men nu r det frsent, man har tappat sig vertag och det kommer som sagt inte igen.
Ryssland kan ha underskattat Ukraina absolut.
Men till stor del strdes ju "special operationen" pga alla resurser Ukraina fick frn vst.
Kan vara svrt att frutsp.
N, jag hller inte med.
Jag tror absolut inte att Ryssland har anvnt upp "det bsta dom har".
Jag tror tyvrr att Ryssland nu lgger i en hgre vxel och det r fortfarande omjligt fr Ukraina att st emot en sn stor arm.
Den som skulle rdda Ukraina r ett politiskt ingrepp eller kupp mot Putin.
300.000 man r vad han sger ut till media, kan ju va lugn fr att ngvlten ker fram nu skert det dubbla.
Russia has announced that not only mobilization capabilities, but also any Russian weapons, including strategic nuclear weapons and weapons based on new principles, could be used for such protection.
Om folk p riktigt tror att "Ha, Putin frlora nnnnnnn" Vnta bara..
Han r kapabel till vad som helst.