2008-05-22, 01:00
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Svagt psyke på den killen alltså. Straffmissar i både semin och finalen. Mot Wigan och Fulham går det dock bra.

Redan bäst i världen och tänk då hur överlägsen har blir när straffarna sitter där de skall Nu bevisade han också att han kan leverera i den stora matcherna men som vanligt spelar det ingen roll utan de vanliga idioterna dra skygglapparna än hårdare och snackar straffmissar.
Citera
2008-05-22, 01:06
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Redan bäst i världen och tänk då hur överlägsen har blir när straffarna sitter där de skall Nu bevisade han också att han kan leverera i den stora matcherna men som vanligt spelar det ingen roll utan de vanliga idioterna dra skygglapparna än hårdare och snackar straffmissar.
Precis
Ronaldo slarvade bort bollen vid ett enda tillfälle den här matchen och skapade farligheter mest hela tiden. I andra halvlek kom han bort lite, mest för att Chelsea tog tag i matchen. Sedan är Ronaldo vanligtvis en säker straffskytt.
Citera
2008-05-22, 08:12
Medlem
Han filmade ju hela tiden igår, eller hur?

Eller så var han bra, samt otur att han missade straffen. Oavsett vad han gör på planen så kommer folk att gnälla. Hade han gjort 4 mål igår så hade folk gnällt ändå, "han jobbar inte hem" eller något liknande.
Citera
2008-05-22, 08:20
Medlem
Go Ronaldo !

Fan vad irriterande det måste vara att vara en bra anfallare och dribblare som honom och alla som blir dribblade sparkar ner honom när de inte klarar av att hålla honom med lagliga medel. Har faktiskt viss förståelse för gråtandet och liggandet på planen. Han är ju inte den enda anfallaren som sysslar med det.

Försvarare som vill syssla med street fighting kunde hålla sig till puben eller ishockeyplanen..
Citera
2008-05-22, 09:14
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Enormt överglänst av Messi i båda Barca-mötena dock.
Helt ihopsäckad båda mötena mot Milan förra året.

Har helt klart funnits en tendens att bli medioker vid stora matcher.

Igår bevisade han mig fel.

En av de gyllene tre men håll i hästarna, skulle jag säga.
Citera
2008-05-22, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Enormt överglänst av Messi i båda Barca-mötena dock.
Helt ihopsäckad båda mötena mot Milan förra året.

Har helt klart funnits en tendens att bli medioker vid stora matcher.

Igår bevisade han mig fel.

En av de gyllene tre men håll i hästarna, skulle jag säga.

Var finns Messis jämnhet, han har glänst till vid enstaka tillfällen, men har inte alls presterat resultat i paritet med Ronaldo. Såg Messi mot Valencia, visst han är bra men det är trots allt en hel del som handlar om att man inte vågar pressa honom och istället ger honom yta att vända och komma med fart.

Kaka, var är världens bäste spelare när han behövs?
Citera
2008-05-22, 09:39
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Var finns Messis jämnhet, han har glänst till vid enstaka tillfällen, men har inte alls presterat resultat i paritet med Ronaldo. Såg Messi mot Valencia, visst han är bra men det är trots allt en hel del som handlar om att man inte vågar pressa honom och istället ger honom yta att vända och komma med fart.

Kaka, var är världens bäste spelare när han behövs?
Messi har varit otrolig i Barca i år. Enstaka tillfällen? Du skojar? Han har hållt en jämn supernivå alla matcher han spelat nästan...

Kaka... Läs CL -07

Jag säger bara att Ronaldo befinner sig i ett fantastiskt sällskap med de två. Blir beskt och trist när ni måste polarisera, jämföra och skrika "BÄST". De är tre fantastiska players. Lika spektakulära och effektiva.
Resultat beror på så många yttre omständigheter som de här spelarna inte alltid kan råda över.

Han är iochmed årets prestation med bland de gyllene tre. Det e gott nog.

Nästa år vill jag se att Zlatan släpps in där, att alla tvivel undanröjts.
Citera
2008-05-22, 09:43
Medlem
Citat:
Messi har varit otrolig i Barca i år. Enstaka tillfällen? Du skojar? Han har hållt en jämn supernivå alla matcher han spelat nästan...

Kaka... Läs CL -07

Jag säger bara att Ronaldo befinner sig i ett fantastiskt sällskap med de två. Blir beskt och trist när ni måste polarisera, jämföra och skrika "BÄST". De är tre fantastiska players. Lika spektakulära och effektiva.
Resultat beror på så många yttre omständigheter som de här spelarna inte alltid kan råda över.

Han är iochmed årets prestation med bland de gyllene tre. Det e gott nog.

Nästa år vill jag se att Zlatan släpps in där, att alla tvivel undanröjts.

Messi blixtrar till, dock har han ju inte alls levererat vad man kan kräva av honom, till 100% beroende på skador. Sen har han ju verkligen levererat mot storlagen, hur många mål mot United?

Kaka, kan ju inte leva på gamla meriter?

Så lät det inte förra året när han öste in mål som mittfältare också, då var både Messi samt Kaka ljusår bättre. Finns det möjlighet att ens påstå något liknande i år?

Visst finns det yttre faktorer som spelar in som dessa inte kan råda över, men ska man värdera så känns Ronaldos säsong betydligt starkare än vad både Messi och Kaka presterat.
Citera
2008-05-22, 12:35
Medlem
someuses avatar
Citat:
Messi blixtrar till, dock har han ju inte alls levererat vad man kan kräva av honom, till 100% beroende på skador. Sen har han ju verkligen levererat mot storlagen, hur många mål mot United?

Kaka, kan ju inte leva på gamla meriter?

Så lät det inte förra året när han öste in mål som mittfältare också, då var både Messi samt Kaka ljusår bättre. Finns det möjlighet att ens påstå något liknande i år?

Visst finns det yttre faktorer som spelar in som dessa inte kan råda över, men ska man värdera så känns Ronaldos säsong betydligt starkare än vad både Messi och Kaka presterat.
Jag bryr mig mindre om tillbakablickar på en säsong pga just de yttre faktorerna som vi båda nämner.
När man snackar om "världens bästa fotbollsspelare" så ter det sig så flyktigt att en spelare som visade sin oerhörda potential för 12 månader sedan nu helt plötsligt "lever på gamla meriter".
Jag tror knappast Kaka blivit speciellt mycket sämre.
Kaka, Messi och Ronaldo ska bedömas utifrån sina potential som fotbollsspelare, samt hur de tar till vara på den i ett längre perspektiv.
Inte efter en säsong i ett lag som gått lysande eller dåligt.
Sätt Ronaldo, Kaka eller Messi i Parma och de blir helt plötsligt mindre bra.
Det blir till hårklyveri om ni ska se till "den här säsongen" eller liknande eftersom lagen de spelar i och medspelarnas form spelar en så stor roll.

Titta istället på hur de för sig på planen, vilka möjligheter de skapar och vilken potential de har. Då blir det tydligt att dessa tre är lika fantastiska.

Och nästa år är vår Ibra med dom.
Citera
2008-05-22, 12:40
Bannlyst
Undra hur många gånger jag ska förklara det här för er icke fotbollskunniga personer. United försökte inte spela fotboll mot Barca, inte i någon av matcherna. Du säger själv att ingen skulle glänsa ensam i Bolton - helt riktigt, United spelade som Bolton. Ronaldo stod ensam vid mittcirkeln och skulle göra nåt mot fyra försvarare medan han väntade på att Rooney skulle komma upp från sin högerbackplats. Ronaldo är ändå en 20 gånger bättre "striker" än Messi. Större, starkare, skickligare på skallen. Messi var bra mot United, men han är inte en lika stor målskytt med målsinne som Ronaldo har, trots att United parkerade bussen så hade han inte styrkan nog att ta sig igenom, inte en enda gång på två matcher.

Ronaldo fixade trots allt en straff iallafall på de två matcherna, även om han inte hade chansen att göra nästan nåt själv.
Citera
2008-05-22, 13:13
Medlem
Citat:
Jag bryr mig mindre om tillbakablickar på en säsong pga just de yttre faktorerna som vi båda nämner.
När man snackar om "världens bästa fotbollsspelare" så ter det sig så flyktigt att en spelare som visade sin oerhörda potential för 12 månader sedan nu helt plötsligt "lever på gamla meriter".
Jag tror knappast Kaka blivit speciellt mycket sämre.
Kaka, Messi och Ronaldo ska bedömas utifrån sina potential som fotbollsspelare, samt hur de tar till vara på den i ett längre perspektiv.
Inte efter en säsong i ett lag som gått lysande eller dåligt.
Sätt Ronaldo, Kaka eller Messi i Parma och de blir helt plötsligt mindre bra.
Det blir till hårklyveri om ni ska se till "den här säsongen" eller liknande eftersom lagen de spelar i och medspelarnas form spelar en så stor roll.

Titta istället på hur de för sig på planen, vilka möjligheter de skapar och vilken potential de har. Då blir det tydligt att dessa tre är lika fantastiska.

Och nästa år är vår Ibra med dom.

Blivit sämre eller inte, han har inte presterat lika bra fotboll som förra säsongen. Sen vad det beror på överlåter jag åt andra att diskutera.

Bara att vänta och se vem som tar guldsko samt "världens bäste spelare" känns som det bara finns ett alternativ och han är portugis.
Citera
2008-05-22, 14:18
Medlem
someuses avatar
Citat:
Blivit sämre eller inte, han har inte presterat lika bra fotboll som förra säsongen. Sen vad det beror på överlåter jag åt andra att diskutera.

Bara att vänta och se vem som tar guldsko samt "världens bäste spelare" känns som det bara finns ett alternativ och han är portugis.
Jag har egna ögon att se med. Fifa och de andra pysslar med politik.

Kenta:
Du bevisar min ståndpunkt. Du har rätt men det har jag också. Ronaldo har vissa attribut som han är ensam om (han gjorde ingen av sina bättre matcher vad gäller hålla i boll och dyl). Messi likaså. Kaka också.
Senast redigerad av someuse 2008-05-22 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in