2022-11-22, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Inte en chans att han hamnar i Madrid igen. Han är för gammal, för dålig och riskerar lagets moral.

Han ska vara glad om han hittar en klubb efter allt som hänt den senaste tiden plus hans sjuka lönekrav. Den gode Cristiano bör nog ta sig en rejäl titt på sig själv och köra lite rannsakning, för hans pissiga attityd, hans hybris kring sin egen förmåga och lönekrav lär inte göra att klubbarna står på kö direkt.

Gissar på MLS, Saudi eller Sporting.

Inga av dom större klubbarna i Europa som han tror han kan spela för vill ha honom.
Det är snarare han som inte vill ha dom. Och inte tvärtom. Han har rätt i sakerna han sa i intervjun.

Dock vet jag inte om detta var den rätta https://www.youtube.com/watch?v=ftOFfl4RA4g

När gjorde han intervjun?
Citera
2022-11-22, 20:20
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politrix
Det är snarare han som inte vill ha dom. Och inte tvärtom. Han har rätt i sakerna han sa i intervjun.

Dock vet jag inte om detta var den rätta https://www.youtube.com/watch?v=ftOFfl4RA4g

När gjorde han intervjun?

Trollar du nu eller är du så dum att du tror på det?
Citera
2022-11-22, 23:18
Medlem
Gissar Napoli kommer gå för honom.
Han kan va en skillnad på scudetton och succe i CL .
Han får delta i CL om jag förstår de rätt
Citera
2022-11-22, 23:24
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Killen saknar hjärta. Jag är glad för det han har gjort för United med i mina ögon kommer han aldrig bli en ledgend eftersom han saknar det som spelare som Keane, Scholes och Smith har i överflöd.
+1 på den.
Han har någon slags storhetsvansinne.
Tycker inte att han verkar vara en länk i en lagmaskin
Öht känns som han tror är någon Messiah och är viktigare än alla lagkamrater.
Sen att han beter sig som ett barn alt. Ett riktigt rövhål
Fattar jag inte.
Jag blir illamående utav denna pajas.
Citera
2022-11-22, 23:37
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politrix
Kan han nu kanske hamna i Real Madrid igen? Eller vilken klubb tror ni det blir? Han är ju 37.

Juventus har det väl lite tufft just nu. Han skulle definitivt ta plats i start elvan.
Citera
2022-11-23, 05:55
Medlem
AbuserUsers avatar
Mbappe till United o Ronaldo till PSG!?
Citera
2022-11-23, 06:08
Medlem
CR hamnar säkert på någon av fotbollens kyrkogårdar i Mellanöstern eller USA, för vilken satsande klubb vågar ta in honom när han bevisat sig inte kunna sätta laget före jaget som är punkt 1 inom lagidrott? Passar bättre som tröjsäljande objekt än något att bygga ett lag runt.
Citera
2022-11-23, 06:43
Medlem
Chelsea maybe sign Cristiano Ronaldo from Manchester United.
https://sempremilan.com/chelsea-loan...chester-united

Men vill familjen Ronaldo stanna kvar i England, tveksamt eller ..
Citera
2022-11-23, 06:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Mbappe till United o Ronaldo till PSG!?
Lol. Tror du verkligen på detta ”rykte”..?
Citera
2022-11-23, 11:32
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Jag är inte insatt öht, varken i fotboll i allmänhet eller Ronaldo i synnerhet. Men jag har dock blivit nyfiken på vad som hänt de senaste dagarna och alla kontroverser man förstår har hänt. Har någon lust att sammanfatta lite kort vad som hänt?
Cristiano Ronaldo skrev på för Manchester United år 2021, tolv år efter att han spelade för klubben för första gången. Första säsongen gick hyfsat för honom personligen, men United som klubb hade en svag säsong och missade kvalificering till Champions League. Under sommaren 2022 gick rykten om att Ronaldo och hans agent försökte hitta en ny arbetsgivare åt honom, och han ska ha erbjudits till Champions League-klubbar som Bayern München, Chelsea, och Atletico Madrid. Samtliga ska dock ha varit tveksamma till att plocka in Ronaldo pga hans höga ålder (37) och dyra löneanspråk.

Ronaldo dök sedan inte upp i tid till Uniteds försäsongsläger i juli/augusti, enligt vissa rykten eftersom han fortfarande försökte lämna klubben, och enligt andra rykten eftersom han ville tillbringa tid med familjen efter ett oväntat dödsfall under våren. Oavsett orsak så hade klubben godkänt hans frånvaro.

När säsongen sedan väl drog igång så var Ronaldo ur form, då han inte varit med under försäsongen. Han inleder flera matcher på bänken, och när han väl får spela så verkar han ur slag. Ronaldo som är van vid att vara den stora stjärnan har svårt att acceptera detta, och när Manchester United möter Tottenham och vinner med 2-0 så vägrar Ronaldo hoppa in för United i slutet av matchen och lämnar sedan arenan innan matchen ens är färdigspelad. När allt fokus borde vara på lagets fina insats mot Tottenham, handlar istället alla rubriker om Ronaldo och hans trotsiga beteende.

Uniteds manager Erik Ten Hag bestraffar Ronaldo med en veckas avstängning och löneavdrag innan Ronaldo senare får spela från start och till och med får bära kaptensbindeln. Tyvärr övertygar Ronaldo fortfarande inte fotbollsmässigt.

Inför en match mot Fulham lämnar Ronaldo återbud pga sjukdom för att istället intervjuas av skvallermogulen Piers Morgan. I denna väldigt uppmärksammade intervju berättar han bland annat om hur han inte har någon respekt för tränaren Ten Hag, hur ingenting har utvecklats i klubben sedan han lämnade 2009, och hur klubben inte ska ha brytt sig tillräckligt när hans dotter låg på sjukhus under sommaren. Han sågar även en rad före detta Manchester United-kollegor som har kritiserat honom för beteendet under hösten.

Någon vecka senare (under pågående fotbolls-VM) kommer United och Ronaldo överens om att bryta hans kontrakt med klubben.
Citera
2022-11-23, 14:14
Medlem
Drickbacks avatar
Om han väljer att spela för någon annan PL klubb så kommer han vara avstängd de 2 första matcherna.

https://www.mirror.co.uk/sport/footb...paign=sharebar
Citera
2022-11-23, 14:28
Egentligen är det hela enkelt. Man måste jämföra vad Ronaldo har åstadkommit som spelare kontra vad Ten Haag har åstadkommit som tränare.
Ronaldo har i princip vunnit allt som går förutom VM, Ten Haag har vunnit öhh Holländska ligan med Ajax...

Med andra ord har Ronaldo gjort sig förtjänt av att vara stor i truten, Ten Haag har däremot inte gjort sig förtjänt av att kunna behandla en av världens bästa spelare som skit.
Har har skött hela den här affären bedrövligt och några underverk med laget har han heller inte gjort, de ligger ju för fan endast på femte plats hela elva poäng bakom Arsenal.
Fjanten kommer att vara borta senast nästkommande säsong för att hamna i Go Ahead Eagles...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in