2013-11-16, 21:46
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En extremt överskattad fotbollsspelare. Jag antar att han statistiskt sett kommer ses som en av de största spelarna någonsin men handen på hjärtat - hur många håller honom en av de bästa någonsin (tänk topp 20 typ)?

En av dom bästa någonsin är han ju knappast..även Zlatan har haft en bättre karriär tycker jag. Grejen med CR är att han aldrig är speciellt bra i matcherna men han gör ju lik förbaskat mål. På en topp 20 lista över dom bästa någonsin tycker jag nog inte heller att han platsar, det har ju funnits sjukt många fantastiska spelare genom åren. Den riktiga Ronaldo exempelvis var ju en betydligt bättre spelare.
Citera
2013-11-16, 21:50
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Ronaldo sänker Sverige i Portugal och krossar en massa svenne hjärtan, givetvis förväntade jag mig en hatstorm mot Ronaldo. Ett gäng arga potatisar som underminerar allt han står för och allt han åstadkommit, vi ses i Solna där era tårar skall ristas in i sten. Ni får följa VM från chipssoffan där hemma i bondhålan ni kommer ifrån.
Citera
2013-11-16, 21:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
En av dom bästa någonsin är han ju knappast..även Zlatan har haft en bättre karriär tycker jag. Grejen med CR är att han aldrig är speciellt bra i matcherna men han gör ju lik förbaskat mål. På en topp 20 lista över dom bästa någonsin tycker jag nog inte heller att han platsar, det har ju funnits sjukt många fantastiska spelare genom åren. Den riktiga Ronaldo exempelvis var ju en betydligt bättre spelare.

Jag håller med dig, men många verkar ju tycka att han är kanske topp fem-tio någonsin vilket jag tycker är befängt.
Citera
2013-11-16, 21:58
Medlem
Citat:
En extremt överskattad fotbollsspelare. Jag antar att han statistiskt sett kommer ses som en av de största spelarna någonsin men handen på hjärtat - hur många håller honom en av de bästa någonsin (tänk topp 20 typ)?

Jag tycker att han är det.

Och att han skulle sakna fotbollshjärna kan jag inte hålla med om. Han vet hur och när han ska löpa. Han vet var han ska positionera sig för att på bästa sätt kunna vara med och göra enkla mål. Det är ingen slump att han ständigt gör så otroligt många "skitmål".

Du kan inte hitta en annan spelare som rör sig så bra utan boll.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-11-16 kl. 22:02.
Citera
2013-11-16, 22:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Jag tycker att han är det.

Och att han skulle sakna fotbollshjärna kan jag inte hålla med om. Han vet hur och när han ska löpa. Han vet var han ska positionera sig för att på bästa sätt kunna vara med och göra enkla mål. Det är ingen slump att han ständigt gör så otroligt många "skitmål".

Du kan inte hitta en annan spelare som rör sig så bra.

Att han är en väldigt bra målskytt kan man inte förneka.

Total avsaknad av spelhjärna är givetvis fel att säga men jag ser inte den där blicken hos honom som man har sett hos andra stora spelare. Han tar många onödiga beslut och imponerar som sagt inte spelsinnesmässigt. För mig är det en väldigt stor del när det kommer till ranking av spelare.

Jag blir oftast frustrerad när jag ser honom spela.
Citera
2013-11-16, 22:12
Medlem
Citat:
Att han är en väldigt bra målskytt kan man inte förneka.

Total avsaknad av spelhjärna är givetvis fel att säga men jag ser inte den där blicken hos honom som man har sett hos andra stora spelare. Han tar många onödiga beslut och imponerar som sagt inte spelsinnesmässigt. För mig är det en väldigt stor del när det kommer till ranking av spelare.

Jag blir oftast frustrerad när jag ser honom spela.

Ja, alltså någon kreatör är han ju absolut inte. Och han var förmodligen bättre i "spelet" när han spelade i United men han gör mycket mer mål nu.

Han är åtminstone enligt mig en väldigt intelligent spelare. Hans spelintelligens ligger dock inte i passningsspelet.

--

Av nyfikenhet, finns det någon "målskytt" på din topp 20 lista?
Senast redigerad av dickpUmp 2013-11-16 kl. 22:14.
Citera
2013-11-16, 23:52
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Ja, alltså någon kreatör är han ju absolut inte. Och han var förmodligen bättre i "spelet" när han spelade i United men han gör mycket mer mål nu.

Han är åtminstone enligt mig en väldigt intelligent spelare. Hans spelintelligens ligger dock inte i passningsspelet.

--

Av nyfikenhet, finns det någon "målskytt" på din topp 20 lista?

Det där är en intressant distinktion av dig och något man kan diskutera i timmar. Spelintelligens, spelsinne, spelförståelse, spelhjärna. Vanliga ord men som ganska ofta definieras olika av folk.

Ja. Det finns det men jag har ingen utritad topp 20 egentligen. Kanske vore något för en tråd. Båda ämnena egentligen.
Senast redigerad av snillet_1 2013-11-16 kl. 23:58.
Citera
2013-11-17, 00:26
Medlem
Citat:
Det där är en intressant distinktion av dig och något man kan diskutera i timmar. Spelintelligens, spelsinne, spelförståelse, spelhjärna. Vanliga ord men som ganska ofta definieras olika av folk.

Ja. Det finns det men jag har ingen utritad topp 20 egentligen. Kanske vore något för en tråd. Båda ämnena egentligen.

En intelligent spelare behöver nödvändigtvis inte kunna slå smörpassningar som Pirlo, Özil och Zlatan utan det kan vara en spelare som alltid löper rätt, skapar ytor för sina medspelare o.s.v som Ronaldo och David Villa t.ex.

C.Ronaldo tycker jag tillhör topp tio genom tiderna. Topp 5; Messi, Ronaldo (R9), Zidane, Maradona, Pele (ej rangordning).
Citera
2013-11-17, 00:41
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Jag håller med dig, men många verkar ju tycka att han är kanske topp fem-tio någonsin vilket jag tycker är befängt.

Ja precis men en del av förklaringen till det är väl att han spelat i Man Utd och nu i Real Madrid som båda har väldigt många fans världen över. Dessutom tycker många att han är snygg/söt vilket spär på hans popularitet ytterligare. Han har väldigt många och högljudda fans helt enkelt.
Citera
2013-11-17, 00:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ja precis men en del av förklaringen till det är väl att han spelat i Man Utd och nu i Real Madrid som båda har väldigt många fans världen över. Dessutom tycker många att han är snygg/söt vilket spär på hans popularitet ytterligare. Han har väldigt många och högljudda fans helt enkelt.

Eller så är det helt enkelt att han har ett makalöst målfacit, som står sig starkt även med spelare som lirade när det gjordes 5 mål per match. Där har du anledningen. Och det är där man ska bedöma Ronaldo. Hans uppgift är att göra mål, och ingen i den moderna fotbollen har samma facit, bortsett lika fantastiske Messi.

Jag gillar inte heller hans spelstil. Jag älskar spelgenier, och Ronaldo är inte det även om han löper smart och tar bra offensiva beslut. Men bara för det så negligerar jag inte hans storhet som fotbollsspelare.

Fattar folk hur överlägsna Messi och Ronaldo är som målskyttar i den moderna fotbollen? Det är ju slakt varje år, hela tiden. Och ändå har båda två mer repertoarer än att göra enkla skitmål.
Citera
2013-11-17, 01:12
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Eller så är det helt enkelt att han har ett makalöst målfacit, som står sig starkt även med spelare som lirade när det gjordes 5 mål per match. Där har du anledningen. Och det är där man ska bedöma Ronaldo. Hans uppgift är att göra mål, och ingen i den moderna fotbollen har samma facit, bortsett lika fantastiske Messi.

Jag gillar inte heller hans spelstil. Jag älskar spelgenier, och Ronaldo är inte det även om han löper smart och tar bra offensiva beslut. Men bara för det så negligerar jag inte hans storhet som fotbollsspelare.

Fattar folk hur överlägsna Messi och Ronaldo är som målskyttar i den moderna fotbollen? Det är ju slakt varje år, hela tiden. Och ändå har båda två mer repertoarer än att göra enkla skitmål.

Ingen förnekar att han är en fantastisk målgörare, det är ju hans stora styrka. Men man tar ju hänsyn till alla aspekter när man bedömer helheten. Snackar vi enbart bästa målgöraren någonsin då placerar han ju sig högre upp så klart.
Citera
2013-11-17, 01:23
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ingen förnekar att han är en fantastisk målgörare, det är ju hans stora styrka. Men man tar ju hänsyn till alla aspekter när man bedömer helheten. Snackar vi enbart bästa målgöraren någonsin då placerar han ju sig högre upp så klart.

Okej ni är bra på att poängtera vad Ronaldo saknar, det vill säga att han inte slår smörpassningar eller har någon boll trollare på små ytor, ska vi istället kolla på vad han är bra på?

Perfekt fysik
Otrolig snabbhet
Otrolig spänst
Otroligt skott
Otroligt löpvillig
Otrolig löpstyrka
Otroliga frisparkar
Otroligt målsinne
Otroligt bra straffar
Otroligt teknisk
Otrolig vinnarskalle
Otrolig målskytt

Ja han är rätt komplett som offensiv spelare förutom att han inte är världsbäst på att dribbla på små ytor och slå smörpassningar, men jag antar att han bara har tur när han löper rätt och gör mål, allt är givetvis bara tur, eller inte, förstår att ni är bittra när han sänkte Svea Rike igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in