Citat:
Ursprungligen postat av
Kafferasten
Ja precis men en del av förklaringen till det är väl att han spelat i Man Utd och nu i Real Madrid som båda har väldigt många fans världen över. Dessutom tycker många att han är snygg/söt vilket spär på hans popularitet ytterligare. Han har väldigt många och högljudda fans helt enkelt.
Eller så är det helt enkelt att han har ett makalöst målfacit, som står sig starkt även med spelare som lirade när det gjordes 5 mål per match. Där har du anledningen. Och det är där man ska bedöma Ronaldo. Hans uppgift är att göra mål, och ingen i den moderna fotbollen har samma facit, bortsett lika fantastiske Messi.
Jag gillar inte heller hans spelstil. Jag älskar spelgenier, och Ronaldo är inte det även om han löper smart och tar bra offensiva beslut. Men bara för det så negligerar jag inte hans storhet som fotbollsspelare.
Fattar folk hur överlägsna Messi och Ronaldo är som målskyttar i den moderna fotbollen? Det är ju slakt varje år, hela tiden. Och ändå har båda två mer repertoarer än att göra enkla skitmål.