2012-10-04, 15:09
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haser
En match som Ronaldo avgjorde och Zlatan missade i.

Jösses, sämre bollbehandling än Benzema och "medioker spelförståelse" mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Det är helt otroligt i mina öron att folk säger att Ronaldo bara är en tränad produkt, det är sinnessjukt.

Vem fan är ni att säga vad fotboll är? Ni är dom värdelösaste fans som finns, culés det vill säga, ni är hjärntvättade att tro att den enda korrekta fotbollen är ert passningsspel som får den piggaste personen att somna, ni tror att den ultimata fotbollsspelaren är liten, kvick och snabb. Ni äcklar mig och jag hade hoppats undvika er i Ronaldo tråden men det är omöjligt, ni är överallt och försöker sprida era budskap likt Jehovas vittnen.

Min åsikt när det gäller fotboll är mer värd än er och jag ska säga varför:

Jag kan uppskatta Chelseas parkerade buss, det krävs enormt kunnande och talang för att klara av det.

Jag kan uppskatta italiensk fotboll där man gör 1-0 och sedan dödar matchen, det krävs en enorm disciplin att kunna neutralisera sin motståndare.

Jag kan respektera Barcas spel, att kunna hålla bollen inom laget kräver enorm bollbehandling.

För några år sedan när Reals galacticos var på väg ut en efter en och Real inte hade ett speciellt imponerande lag var jag den första att fördöma deras dåliga spel.

Men nu, sättet Real spelar på är inget annat än underbart, snabbt, kvickt, tekniskt, dödligt och med så få passningar som möjligt, det är målen och chanserna som räknas i dagens Madrid inte bollinnehavet.

Lär er uppskatta alla aspekter som fotbollen har att erbjuda era jävla imbeciller. Ni är fotbollens största motståndare.

Ronaldo är bara en FIFA produkt? Han har ett enormt skott som INGEN i fotbollsvärlden delar med honom, sättet han skjuter bollen är helt galet.

Snabbheten, spänsten, styrkan.

Spelförståelsen då? Alltid på rätt plats för att sätta dit bollen, öppnar upp ytor för sina medspelare, ligger bakom de flesta öppnande passningarna för att sedan ta position och sätta dit bollen själv.

Med dessa sektfans mått mätt så är spelare som, Yaya Toure, Rooney och en massa andra spelare inget annat än fysik och tränade produkter.

Ni är sorgliga, lämna tråden innan ni fortsätter förpesta dagens fotboll.
Citera
2012-10-04, 15:49
Medlem
elitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Text.
Där sa du ett par sanningens ord, det gör du ofta dessutom. Bra jobbat!

Nästa gång, snälla skicka chris och snoop på dem
Citera
2012-10-04, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Fattar ofta felbeslut, sämre bollbehandling än Benzema, medioker spelförståelse, egoistisk, egotrippad...listan kan göras lång. Jag undrar bara varför random folk på Flashback å andra forum säger sådana saker? varför får man inte höra det ifrån tränare och spelare som faktiskt har jobbat med Ronaldo?

Smerch: Inget illa menat mot dig, men din beskrivning av Ronaldo passar bättre in på Agbonlahor, Walcott och Lennon. Där har du spelare som lever på sin fart och fysik.

http://www.youtube.com/watch?v=ckhdatXs7yM&feature=relmfu

1 mål och 3 assist av Ronaldo i den. Inget spelsinne, kolla assisten på tredje målet 1.20 in i filmen.
Citera
2012-10-04, 16:48
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haser
http://www.youtube.com/watch?v=ckhdatXs7yM&feature=relmfu

1 mål och 3 assist av Ronaldo i den. Inget spelsinne, kolla assisten på tredje målet 1.20 in i filmen.

Det var ett snyggt mål och tre snygga assist, men det säger inte mycket om hans spelsinne. Sökte han verkligen Rooney och inte vänsteryttern i det läget var det en snilleblixt han fick, men ändå en jävla flax eftersom han har ryggen emot Rooney och backen hela tiden och knappast kan ha minsta aning om ifall den backen redan tagit ett steg åt höger och får bollen mitt på sig. Sen har han säkert hunnit göra hundra rent geniala framspelningar under sin karriär, som du skulle kunna leta upp och visa, men det spelar ingen roll. Den generella bilden som vi ser i match efter match är att han inte har speciellt bra blick över spelet utan mer lever på fysik, ett bra skott och brute force. Sen får en fysiskt överlägsen spelare mer tid på sig hela tiden, och om han dessutom spelar med ett högt risktagande vore det snarare konstigt om han inte då och då slog fram sjuka passningar. Men det beror ju då inte på att han har bättre blick än sina medspelare.

Marlo.Stanfield: Så upprörd som du verkar bli i ditt inlägg kunde man tro att det är du som är sektmänniskan här... Även jag uppskattar olika sorts spelstilar, men sättet du beskriver det på får mig att tro att du inte alls förstått speciellt mycket om de olika stilarna, utan att det bara är spelad överlägsenhet från din sida. Sedan missförstår du en hel del av vad jag skrev, ett skott är t.ex en typisk grej som man tränar upp, det handlar bara om nötning. Toure och Rooney är för övrigt två av mina favoritspelare.

Och ja, jag tycker åtminstone att Ronaldos spelstil är mer lik Walcotts eller Lennons än vad den är lik Messis eller Özils. Sen är den naturligtvis inte identisk, men den största skillnaden är att han helt enkelt är mycket bättre än vad de yttrarna är.
Citera
2012-10-04, 16:59
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag vet att sarkasm är svårt att visa genom text, men mitt inlägg tidigare om Ronaldo(igår) var ett skämt. Man kan inte klaga på Ronaldo, han är komplett.

och till dig som snackade om att Ronaldo är tränad produkt medans Messi har talang

Både Messi och Ronaldo har spelat fotboll i hela sina liv precis som väldigt många proffs, och jag är övertygad om att både Ronaldo och Messi är dom som tränat hårdast och flest timmar sett till deras ålder i hela La Liga. Båda var talanger när dom var små och både tränar som fan.

Man kan inte hävda att messi har talang och sedan samtidigt säga att Ronaldo är tränad. Messi och Ronaldo har mer gemensamt än vissa verkar vilja erkänna.

Sedan tror jag någon överskattar Ronaldos fysik och underskattar hans spelsinne och teknik. Hur mäter ni ens Spelsinne mellan två spelare som spelar olika sorters fotboll?

Om ni tror att Ronaldo kan göra 40+ på en säsong med medel teknik och spelsinne så förlolämpar ni hela ligan och alla lag han har gjort mål på i CL.

Alla fotbollspelare på denna höga nivå har grym fysik, och Ronaldo har bäst. Men det räcker inte. Man måste vara bäst/top på allting om man ska göra det han och Messi gjort senaste säsongerna.
Citera
2012-10-04, 17:49
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Om Ronaldo hade varit lika bra som Messi i den rollen hade han självklart spelat där också. Vem vill inte ha världens bästa anfallare och spelfördelare i ett? Det har ju visat sig jävligt effektivt för Barcelona de senaste 3 åren...

Och varför spelar han inte i den rollen i Portugal, som har ett mer begränsat spelarmaterial (och alltid haft en jävla massa yttrar)? Så klart att han inte hade fixat den rollen, finns det ens någonting som tyder på det?
Ja självklart hade han gjort det men du verkar inte förstå att det är 2 olika spelartyper. Ronaldo är ju på den mottagande sidan för passningar från dessa framspelare. Du påstår att han ska gå ner i banan för att spela fram bollen till andra bara för att bevisa att han kan göra det? Herregud läser du ens själv vad du skriver för du måste fan inse hur korkat det låter. Ronaldo spelar där han gör det som bäst och utnyttjar sina kvalitéer bäst och det har ju gått ganska bra..

Och i Portugal så har dom flera duktiga centrala mittfältare. Spelmotorn där är ju Moutinho och det är han som fördelar bollarna där och det gjorde han riktigt bra i EM. Han hittade Ronaldo nästan hela tiden.

Bara för att Messi har en typ av roll så är det bara dumt att kräva att Ronaldo ska kunna visa att han är bra på detsamma. Varje fotbollsspelare är unik på sitt sätt och det är upp till folk att bedöma hur pass bra de presterar i just deras roll och på deras egna sätt. Du tycker att Messi är bättre, vissa tycker att Ronaldo är bättre. Fine, folk har sin egen åsikt. Men att gå in och kräva att Ronaldo ska börja spela som framspelare är ju åt h-e. För att Iniesta ska vinna guldbollen så måste han visa att han kan spela i Ronaldos roll? För att Casillas ska vinna guldbollen så måste han kunna spela fram folk i Messis roll? Det jag nämnde nyss låter ju helt efterblivet och jag hoppas att du själv märker det för det är precis så som du låter.
Citera
2012-10-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Ja självklart hade han gjort det men du verkar inte förstå att det är 2 olika spelartyper. Ronaldo är ju på den mottagande sidan för passningar från dessa framspelare. Du påstår att han ska gå ner i banan för att spela fram bollen till andra bara för att bevisa att han kan göra det? Herregud läser du ens själv vad du skriver för du måste fan inse hur korkat det låter. Ronaldo spelar där han gör det som bäst och utnyttjar sina kvalitéer bäst och det har ju gått ganska bra..

Och i Portugal så har dom flera duktiga centrala mittfältare. Spelmotorn där är ju Moutinho och det är han som fördelar bollarna där och det gjorde han riktigt bra i EM. Han hittade Ronaldo nästan hela tiden.

Bara för att Messi har en typ av roll så är det bara dumt att kräva att Ronaldo ska kunna visa att han är bra på detsamma. Varje fotbollsspelare är unik på sitt sätt och det är upp till folk att bedöma hur pass bra de presterar i just deras roll och på deras egna sätt. Du tycker att Messi är bättre, vissa tycker att Ronaldo är bättre. Fine, folk har sin egen åsikt. Men att gå in och kräva att Ronaldo ska börja spela som framspelare är ju åt h-e. För att Iniesta ska vinna guldbollen så måste han visa att han kan spela i Ronaldos roll? För att Casillas ska vinna guldbollen så måste han kunna spela fram folk i Messis roll? Det jag nämnde nyss låter ju helt efterblivet och jag hoppas att du själv märker det för det är precis så som du låter.
Om Ronaldos främsta egenskap (som det låter på er här) är att avsluta anfallen, dvs vara på den mottagande sidan av passningarna, så ok. Men Messi är ju tydligen bättre på det, enligt statistiken. Om Messi samtidigt är otroligt mycket bättre på att sätta andra i lägen så tycker jag det blir tämligen solklart vem som är bäst. Det är väl bara att tänka logiskt?
Citera
2012-10-04, 18:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Om Ronaldos främsta egenskap (som det låter på er här) är att avsluta anfallen, dvs vara på den mottagande sidan av passningarna, så ok. Men Messi är ju tydligen bättre på det, enligt statistiken. Om Messi samtidigt är otroligt mycket bättre på att sätta andra i lägen så tycker jag det blir tämligen solklart vem som är bäst. Det är väl bara att tänka logiskt?
Precis, folk får för sig att Ronaldo är bättre målgörare när han inte är det, t.o.m rent statistiskt är messi bättre målgörare, iaf förra säsongen, att han sen är extremt mycket bättre spelfördelare gör iaf att slutsatsen blir: Messi = Bättre
Citera
2012-10-04, 18:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Precis, folk får för sig att Ronaldo är bättre målgörare när han inte är det, t.o.m rent statistiskt är messi bättre målgörare, iaf förra säsongen, att han sen är extremt mycket bättre spelfördelare gör iaf att slutsatsen blir: Messi = Bättre

Ja, Messi är bättre än Ronaldo men du behöver inte överdriva, vilket du gör när du påstår att Messi är en "extremt mycket bättre spelfördelare".
Citera
2012-10-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ja, Messi är bättre än Ronaldo men du behöver inte överdriva, vilket du gör när du påstår att Messi är en "extremt mycket bättre spelfördelare".
Har Ronaldo ens visat några spelfördelar-tendenser?
Citera
2012-10-04, 18:47
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:

otroligt mycket bättre? Var det inte bara 3 målgivande passningar fler? Eller var det 4?

Vi snackar här om hur komplett Ronaldo är som fotbollsspelare medans vissa spån här inne säger att han har medel spelsinne och bara har bra fysik

Gjorde inte Özil fler assister än Messi btw? Så enlig din logik bör Özil vara den med bäst spelsinne av alla.

Är vi då överens? Messi bättre på sätta lägen än Ronaldo.
Ronaldo är inte bra på något förutom att springa.
Och Özil har bättre spelsinne än Messi!
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2012-10-04 kl. 18:48. Anledning: g
Citera
2012-10-04, 18:49
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Har Ronaldo ens visat några spelfördelar-tendenser?

Det har Ronaldo visat, ja, och precis som James-Michael-Michaels undrar jag vad du menar när du säger att Messi "är otroligt mycket bättre på att sätta andra i lägen". Statistiken, som du gärna hänvisar till men sen låtsas som om du inte tar hänsyn till det (), motbevisar dig.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-10-04 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in