Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-21, 03:28
  #1
Avstängd
Jag har alltid checkat in på vanligtvis när det kommer till flyg. Dvs gå dit man lämnar bagaget, checkar in, får boarding pass, klart.

Denna gång har jag inget bagage, bara min väska som jag tar med till sätet, om jag checkar in online, vad "gör" jag då? Går jag direkt till säkerhetskontroll och visar upp check in på min telefon eller hur går det till?

Mvh
Citera
2022-09-21, 03:54
  #2
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Jag har alltid checkat in på vanligtvis när det kommer till flyg. Dvs gå dit man lämnar bagaget, checkar in, får boarding pass, klart.

Denna gång har jag inget bagage, bara min väska som jag tar med till sätet, om jag checkar in online, vad "gör" jag då? Går jag direkt till säkerhetskontroll och visar upp check in på min telefon eller hur går det till?

Mvh

Jepp!
Trevlig resa!
Citera
2022-09-21, 04:41
  #3
Medlem
Treantprotectors avatar
ja du slipper momentet där du ska lämna in resväskan dumfan
Citera
2022-09-21, 09:34
  #4
Medlem
CalzoneItalias avatar
Boardingcard får man skickat till sin mobil bara att gå igenom säkerhetskontrollen sen visa upp boardingcard och invänta flyget. Hur svårt ska det vara?
Citera
2022-09-21, 12:13
  #5
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Jag har alltid checkat in på vanligtvis när det kommer till flyg. Dvs gå dit man lämnar bagaget, checkar in, får boarding pass, klart.

Denna gång har jag inget bagage, bara min väska som jag tar med till sätet, om jag checkar in online, vad "gör" jag då? Går jag direkt till säkerhetskontroll och visar upp check in på min telefon eller hur går det till?

Mvh
Det som avgör är om du får ett boardingcard eller inte online.
Flygbolaget Emirates som ett exempel, där kan du online checka-in din resa från ARN, men du måste ändå ställa dig i incheckningskön för att få ditt boardingcard. Detta oavsett vilket typ av bagage du har. De har en kö "Online check-in" som går snabbare än den vanliga kön.

Alltså check-in online beror på vilket flygbolag.
Citera
2022-09-21, 17:18
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Det som avgör är om du får ett boardingcard eller inte online.
Flygbolaget Emirates som ett exempel, där kan du online checka-in din resa från ARN, men du måste ändå ställa dig i incheckningskön för att få ditt boardingcard. Detta oavsett vilket typ av bagage du har. De har en kö "Online check-in" som går snabbare än den vanliga kön.

Alltså check-in online beror på vilket flygbolag.

Tack, det är faktiskt med dom. Tur att jag inte lyssnade på de arga låg iq mapparna i tråden, tackar!
Citera
2022-09-21, 17:47
  #7
Medlem
Många flygbolag lämnade inte ut boardingkort digitalt under pandemin, så att man var tvungen att infinna sej vid incheckningsdisken. Detta för att du där skulle visa upp ditt Covidpass och/eller mottagande lands hälsodeklaration. Då kunde dom stämpla boardinkortet med "covid document OK". Detta infördes efter allt kaos som uppstod vid gaten när covidpass o dy skulle kontrolleras.
Men i normala fall, och du får ett digitalt eller utskriftsvänligt boardinkort, så är det bara att gå raka vägen till security.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3455059

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback