Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-12, 08:05
  #217
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
The Batman. Oerhört oengagerande och urvattnad story. Jag tappade tråden hela tiden eftersom jag konstant zonade ut av ointresse. Men såg klart skiten.

Eftersom jag älskar filmen Joker, och denna är lite av samma stuk, dvs mer realistisk och mörk, så trodde jag att jag skulle känna detsamma för denna, och första trailern gav rejäl mersmak. Så förväntningarna var högt ställda.

Så här känner jag runt hela Batman-grejen:

Redan för trettiofemår sedan tyckte jag att det var en ganska sugig idé att göra film av Batman. Det var en pretentiös idé till att börja med. Jag avskyr allt det där tjatet om "mörker" varje gång det kommer en ny Batman-film, där det nya mörkret ska jämföras med det gamla mörkret på längden och tvären. Ärligt, kan inte vuxna män närma sig allvarliga frågor utan att ha en gammal serietidningshjälte att hålla i handen?
Varje gång det kommer en ny Batman-film så är jag helt ointresserad, men är det minst ett dussin snubbar i vänkretsen som börjar övertalningskampanjen. "Jamen DEN HÄR Batman-filmen kommer du gilla! Den är liksom mycket...MÖRKARE!".
Problemet för mig är inte att det inte är mörkt nog (hur det nu ens skulle kunna vara ett självändamål). Mitt problem är att skiten inte har en promille av det djup och mörker som en vanlig Bergman-film har, och att den använder sig av figurer som är skapade för tioåringar. Det är som Harry Potter - en massa visuellt godis och stämning. En massa viftande med symboler, men absolut ingen mening.
Det där dussinet popcorn- och effekter-snubbarna verkar ständigt ha dåligt samvete över att de konsumerar lättspydd skit, och de är DESPERATA efter få någon sorts intellektuell fernissa att dra över sitt filmtittande, så att de kan känna sig smarta och vuxna. Det verkar finnas ett problem där, men jag vill fortfarande inte se nya Batman-filmen.
Citera
2023-02-01, 12:51
  #218
Medlem
ska man først se en Batmanrulle så ska man fan se Batman Mask of Phantasm

Førsta TMNT filmen tyckte jag var grymt god , jag tror nog inte det kommer en ny TMNT film på samma nivån och det gør mig ledsen
__________________
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2023-02-01 kl. 12:57.
Citera
2023-02-01, 13:02
  #219
Medlem
-Andreas-s avatar
Filmen '300'.
En ilsk spartansk jugge-lik man som skrek hela filmen i öronen på mig på biosalongen.
Kände själv för att dräpa alla till höger o vänster omkring mig, som Spartanen i filmen, när jag omtöcknad ragglade ut ur biografen.
Citera
2023-02-02, 00:01
  #220
Medlem
NEOC0RTEXs avatar
Leon. Regissörens tvivelaktiga intresse för barn återspeglas i filmen. Den oklippta versionen är extra tydlig.
Citera
2023-02-02, 09:50
  #221
Avstängd
Sportlabans avatar
Pulp Fiction. Rädda Menige Ryan.

Pulp Fiction har dock en bra scen där Samuel Jackson äter hamburgare, dricker Sprite, citerar bibeln och avrättar folk men filmen för övrigt är ju inte lika givande.

RMR har en bra början och en bra slutstrid men däremellan är det bara tråkiga Tom Hanks och några andra på promenad med vanligt dösnack.
__________________
Senast redigerad av Sportlaban 2023-02-02 kl. 09:54.
Citera
2023-02-02, 09:59
  #222
Avstängd
Sportlabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Sagan om ringen.

Ja det där vill man inte se mycket av igen. Bilbo-filmerna sket jag i. Jag gillar inte långhåriga män och bögiga sagoväsen.

Harry Potter. Såg första och andra och sket i resten. Varför såg jag ens den andra? Jag var 30 år eller något när jag såg den första.
Citera
2023-03-06, 11:35
  #223
Medlem
Bikefits avatar
Everything Everywhere All at Once.
Får priser överallt, helt oförståeligt.
Alla bara skriker och typ noll handling, hur någon kan ta sig igenom skiten nykter och odrågad är över min fattningsförmåga.
Antar att folk vill framstå som "djupa" eller "intellektuella", det gör ni inte!
Möjligtvis som interligensbefriade.
https://www.imdb.com/title/tt6710474/
Citera
2023-03-07, 04:37
  #224
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Försökt se alla Ruben Östlunds filmer, men ej klarat av någon av dom. Varit tvungen att stänga av. Så dåliga tycker jag dom var. Ingen igenkänning, inget "hahaha", inget "fan vad smart". Bara skit. Totalt överskattad filmskapare. Som det mesta från Sverige. Hans filmer är populära. Men inte hos mig.
Citera
2023-03-07, 04:44
  #225
Medlem
Många tarantino är extremt överskattade.

Hateful eight. Django. Efter dessa var jag "klar" med Tarantino och ser inte resten även fast jag diggade "reservoir dogs".

Alla superhjältefilmer/serier suger pung.

Sen drar jag till med en som jag faktiskt inte sett, men inte kommer att se pga. smak bara. Men misstänker att jag skulle ogilla den. Ganska så säker faktiskt.

Hatar rymdfilmer utan utomjordingar om dom inte blir totalt galna.

Alla rekommenderar mig "interstellar".
Min följdfråga blir "det är en rymdfilm? Har dom några utomjordingar?"

Nope!

Nä, men då kan dom ta sin urtråkiga rymdfilm som kommer ha typ en karaktär som är tyst genom hela filmen eller kanske på sin höjd pratar med en AI.

Näää skjut mig hellre! Utspelar det sig i rymden tycker jag man har en skyldighet att ha med ondsinta utomjordingar. Annars är det bara totalt tomt och oftast tyst.
Citera
2023-03-07, 11:28
  #226
Medlem
Mekkys avatar
Hobbit.
Avatar.
I stort sett varenda Marvel-rulle.

Det är inte bara det att jag inte gillade dem, de är genuint dåliga filmer. Det är fakta.
Citera
2023-03-07, 11:33
  #227
Medlem
Har ju naturligtvis inte sett alla utan bara 1-2, men alla dessa satans serietidningsfilmer från Marvel och DC. Kan inte bara de försvinna snart så att Hollywood kan fokusera på sandalaction a la Bravehart, Gladiator, Troy, King Arthur och liknande igen. Svärd är roligare än... kalsonger utanpå tajts.
Citera
2023-03-07, 11:37
  #228
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Så här känner jag runt hela Batman-grejen:

Redan för trettiofemår sedan tyckte jag att det var en ganska sugig idé att göra film av Batman. Det var en pretentiös idé till att börja med. Jag avskyr allt det där tjatet om "mörker" varje gång det kommer en ny Batman-film, där det nya mörkret ska jämföras med det gamla mörkret på längden och tvären. Ärligt, kan inte vuxna män närma sig allvarliga frågor utan att ha en gammal serietidningshjälte att hålla i handen?
Varje gång det kommer en ny Batman-film så är jag helt ointresserad, men är det minst ett dussin snubbar i vänkretsen som börjar övertalningskampanjen. "Jamen DEN HÄR Batman-filmen kommer du gilla! Den är liksom mycket...MÖRKARE!".
Problemet för mig är inte att det inte är mörkt nog (hur det nu ens skulle kunna vara ett självändamål). Mitt problem är att skiten inte har en promille av det djup och mörker som en vanlig Bergman-film har, och att den använder sig av figurer som är skapade för tioåringar. Det är som Harry Potter - en massa visuellt godis och stämning. En massa viftande med symboler, men absolut ingen mening.
Det där dussinet popcorn- och effekter-snubbarna verkar ständigt ha dåligt samvete över att de konsumerar lättspydd skit, och de är DESPERATA efter få någon sorts intellektuell fernissa att dra över sitt filmtittande, så att de kan känna sig smarta och vuxna. Det verkar finnas ett problem där, men jag vill fortfarande inte se nya Batman-filmen.


Jag tror du skulle gilla The Batman. Den drar mer åt att vara en klassisk deckare typ Se7en.
Jag var väldigt skeptisk men älskade den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback