Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-20, 09:02
  #1
Medlem
Hejhej! Jag är nyfiken på tankar (från både tjejer och killar) kring högklackat (alltså runt 10 cm klack) på långa tjejer.
Jag är själv 180 och går ibland i klackar på runt 8-9 cm. Har hört så olika, allt från att ”långa tjejer ska inte ha högklackat” till ”go girl”- kommentarer. Varför är det en sån grej?
Citera
2022-09-20, 09:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Hejhej! Jag är nyfiken på tankar (från både tjejer och killar) kring högklackat (alltså runt 10 cm klack) på långa tjejer.
Jag är själv 180 och går ibland i klackar på runt 8-9 cm. Har hört så olika, allt från att ”långa tjejer ska inte ha högklackat” till ”go girl”- kommentarer. Varför är det en sån grej?

Komplex hos kortvuxna karlar? Jag tycker högklackat är snyggt, men jag är en sån som gillar långa, slanka ben 😊 alla kanske inte går igång på samma sak.
Citera
2022-09-20, 09:08
  #3
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ja som karl kan bli lite , jag vet inte, rädd, avvaktande, byg nästan inför en så lång kvinna. Kolla Sanna i högklackade, henne ser man ju ut som typ en smurf jämte
Citera
2022-09-20, 09:09
  #4
Medlem
Bubba00s avatar
Det är alltid tjusigt med högklackat. Håller med ovanstående.
Citera
2022-09-20, 09:10
  #5
Medlem
Höga klackar som låter flera mil? Nej, aldrig. Ni ser ut som om ni har hovar. Succubus?
Citera
2022-09-20, 09:13
  #6
Medlem
Farbaute666s avatar
Oväntat många män/killar verkar ha svårt för att vara kortare än sin partner. Att då förstärka sin längd med högklackat blir nog för mycket för en del. Själv hade jag nog inte brytt mig. Tänk dock på gången, kan du gå elegant i högklackat, annars får det nog motsatt effekt, om du liksom stapplar fram.
Citera
2022-09-20, 10:04
  #7
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Gör vad som du själv tycker är bäst!

En del kommer tycka du är för lång men vad spelar det för roll?
Citera
2022-09-20, 10:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Hejhej! Jag är nyfiken på tankar (från både tjejer och killar) kring högklackat (alltså runt 10 cm klack) på långa tjejer.
Jag är själv 180 och går ibland i klackar på runt 8-9 cm. Har hört så olika, allt från att ”långa tjejer ska inte ha högklackat” till ”go girl”- kommentarer. Varför är det en sån grej?

Är du som kvinna 180 redan så ser jag inte varför du ska ha högklackat? 190cm på kvinnor är inte direkt attraktivt enligt mig, ser ju manligt ut om man är för lång. Dessutom är det väl skönare att gå i vanliga skor? Personligen ser jag inte charmen i högklackat öht, såvida man inte är under 150cm kanske.
Citera
2022-09-20, 10:23
  #9
Medlem
JdeKoofs avatar
Okej, jag går definitivt igång på långa kvinnor.

Men dessutom signalerar höga klackar på en lång kvinna kaxighet; "här kommer en brud som vågar".
Citera
2022-09-20, 10:45
  #10
Medlem
xposures avatar
Det är väl upp till dig själv att avgöra!
Citera
2022-09-20, 10:46
  #11
Medlem
Sålänge du bär dem med hållning vet ja. Tyvärr tar ju många längre tjejer och skäms över det, helt 8nödigt.
Citera
2022-09-20, 11:11
  #12
Medlem
Ja alltså, jag går ju såklart i klackar oavsett, är för gammal för att vara osäker kring min längd (obs att jag är sjukt nöjd med mina 180, smal och långa ben&#128076, är mest intresserad av tankar kring det generellt eftersom det verkar vara lite tabu med klackar om man är lång, samtidigt som lång verkar vara eftersträvansvärt. Så, kanske finns någon magisk gräns för ”lagom lång”? 😌
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback