Citat:
Ursprungligen postat av
passadhi
Det finns mycket slask som röstar på SD (antivaxxers, klimatförnekare, trump/putin-sugare, osv) och jag tror och hoppas att Jimmie förstår att klimatet faktiskt är ett problem, men att han känner att han behöver ha med sig dreggloiderna (så klart) så därför säger han saker i stil med att fler fryser ihjäl än dör av värme. Hade han inte fått med sig slasket hade han inte knipit andraplatsen. Vissa av dessa avskräden kommer ju dock kryssa en klimatförnekare och det får man väl leva med.
Snarare så att större delen av befolkningen och i princip samtliga som likt dig hävdar att klimatet är viktigt, är sådana som aldrig ens läst en bok i ämnet, läst en enda studie och någonting utöver artiklar i mainstream-media och hört att "de flesta forskare säger så här".
Det är slask i sin äkta form, svagsinta individer som faller för auktoritetsargument och argumentum ad populum. Att dessa nollor dessutom tror att det spelar någon roll vad Sverige gör i denna icke-fråga vittnar om vilken låg IQ de flesta svenskar faktiskt har.
Efter en snabb blick på din posthistorik ser man också någon som aldrig nämnt en enda studie på ämnet och gjort någonting annat än att sätta epitet på meningsmotståndare som "klimatförnekare" eller "Trump/Putin-sugare".
Nu säger jag dock inte att du är en komplett idiot, jag påpekar endast att du passar utmärkt in i mallen på en.