Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-17, 18:11
  #1
Medlem
Tindraindras avatar
I skolan och på stan tycker jag mig se att den allra mest förekommande looken bland yngre kvinnor är ett par vita snekers, midjehöga jeans och någon ledig topp eller någon liknande utstyrsel. Jag tycker det ser ytterst tråkigt ut och pojkaktigt. Själv klär jag mig oftast i kjol, blus och diamantörhängen. Inte för att framhäva mig själv utan för att jag tycker det är finare och bekvämare. Tycker ni inte att de där alldagliga sneakers skorna hade kunnat bytas ut mot ett par finkängor och att kjol och spetstyger är finare än jeans och topp?
Citera
2022-09-17, 18:16
  #2
Medlem
För att inte tala om oversized-trenden och fula slitna jeans. Antar att ni vill se ut som killar, då det är det samhället lärt er att vara.
Citera
2022-09-17, 18:19
  #3
Medlem
Tycker mer att att i princip alla man ser går runt i träningstights, inte alltid en så vacker syn det heller
Citera
2022-09-17, 18:19
  #4
Medlem
Sardinbruss avatar
Du har diamantörhängen för att det är bekvämt? Utgår ifrån att du är ett troll, men som kvinna som även varit tjej så svarar jag att spets är kallt och kjol obekvämt och opraktiskt. Typiska "kvinnokläder" innebär att bäraren måste kompromissa med komfort eller temperatur, i utbyte mot... vadå? Att någon med ålderdomlig uppfattning om mode ska vara nöjd med att man kan skilja pojkar från flickor? Det är inte tjejernas ansvar.

Tycker att det är killarnas tur att gå kalla och obekväma med handväska som slänger runt kroppen och i skor som skadar fötterna, så kan vi tjejer behålla våra goa vardagssneakers och stickade tröjor.
Citera
2022-09-17, 18:20
  #5
Avstängd
Vita sneakers är tydligen the top nu...på teven med..men det fulaste nu är ju för korta byxor många har..tycker verkligen tjejer det är snyggt ?? eller följer dom flocken.
Citera
2022-09-17, 18:21
  #6
Avstängd
LeCastles avatar
Det beror på vart man. Idag så var det tightare tjejer som minsann ville visa att de var tighta.
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Tycker mer att att i princip alla man ser går runt i träningstights, inte alltid en så vacker syn det heller
Haha va?
Citera
2022-09-17, 18:22
  #7
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
I skolan och på stan tycker jag mig se att den allra mest förekommande looken bland yngre kvinnor är ett par vita snekers, midjehöga jeans och någon ledig topp eller någon liknande utstyrsel. Jag tycker det ser ytterst tråkigt ut och pojkaktigt. Själv klär jag mig oftast i kjol, blus och diamantörhängen. Inte för att framhäva mig själv utan för att jag tycker det är finare och bekvämare. Tycker ni inte att de där alldagliga sneakers skorna hade kunnat bytas ut mot ett par finkängor och att kjol och spetstyger är finare än jeans och topp?

Kort svar: folk är olika.

Långt svar: Precis som du tycker det är bekvämare och finare att klä dig i kjol och diamanter så finns det många kvinnor som trivs bäst i jeans och en ledig top. (Och det finns män som tycker det är jävligt sexigt med den sortens kvinnor också, tro mig!)

Det är inte så konstigt alls när du tänker på det, vore väl grymt trist om alla gillade vanilj?
Citera
2022-09-17, 18:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Kort svar: folk är olika.

Långt svar: Precis som du tycker det är bekvämare och finare att klä dig i kjol och diamanter så finns det många kvinnor som trivs bäst i jeans och en ledig top. (Och det finns män som tycker det är jävligt sexigt med den sortens kvinnor också, tro mig!)

Det är inte så konstigt alls när du tänker på det, vore väl grymt trist om alla gillade vanilj?

Ja kan man inte förstå att folk tycker annorlunda än en själv kommer man få det svårt i livet. Ts borde fundera på det.
Citera
2022-09-17, 18:42
  #9
Medlem
Tycker också, kvinnor klär sig väldigt okvinnligt. Speciellt när dom har korta frisyrer, det är det värsta jag vet på en tjej då dom ser ut som en pojke. Sjukt avtändande.
Citera
2022-09-17, 18:45
  #10
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Kort svar: folk är olika.

Långt svar: Precis som du tycker det är bekvämare och finare att klä dig i kjol och diamanter så finns det många kvinnor som trivs bäst i jeans och en ledig top. (Och det finns män som tycker det är jävligt sexigt med den sortens kvinnor också, tro mig!)

Det är inte så konstigt alls när du tänker på det, vore väl grymt trist om alla gillade vanilj?


Om alla tycker så olika är det faktiskt väldigt konstigt att 90% av de tjejer jag ser klär i sig I princip likadant. Jag tror också att det handlar om att det känns bekvämast men främst för att man inte vill sticka ut eller försöker följa trender. Nej, det är inte konstigt att avfärda min stil men jag tycker faktiskt att det är lite konstigt att majoriteten klär sig så oerhört opersonligt.
Citera
2022-09-17, 19:20
  #11
Medlem
volvo 240s avatar
Jeans och top kan ju vara helt ok. Men det ska ju inte vara sådana där konstiga högt skurna jeans och top med ganska smala axelband ska det ju vara. Vad folk har på fötterna har jag alltid struntat blankt i. Men gympaskor är väl alltid trist.
Citera
2022-09-17, 19:39
  #12
Medlem
Mom jeans är det som får mig att kräkas mest.

Därefter maskulina kläder och beteende.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback